انتخاب سلفون مناسب برای بسته بندی محصول

سلفون بسته بندی

از بدیهی ترین متریال برای بسته بندی، لایه نازکی از فیلم و پلاستیک است. نوع و جنس این نوع متریال متفاوت است و از هر کدام برای بسته بندی و یا ساخت محصول خاصی استفاده می شود. با شناخت انواع فیلم و سلفون میتوانید بسته بندی مناسب با کار خود را انتخاب کنید. در این مقاله با سلفون و فیلم مناسب با هر محصول آشنا خواهید شد.

به طور کلی بسته بندی تاثیر بسزایی در نگه داری از محصول دارد. لایه نازکی از پلاستیک میتواند از خیس شدن، گرما و رطوبت زیاد و خراب شدن محصول جلوگیری کند. همچنین اطمینان مشتری به کسب و کار شما بسیار بالا خواهد رفت. پس بهتر است علاوه بر کار صنعتی، اگر در کسب و کار خانگی نیز هستید از دستگاه های بسته بندی استفاده کنید.

 

اهمیت استفاده از سلفون بسته بندی مناسب برای شیرینگ پک

در هر محصول هدف از بسته بندی متفاوت است. در بعضی بسته بندی ها مانند بسته بندی باکس آب و نوشابه هدف، نگه داری محصولات کنار یکدیگر و جلوگیری از پخش شدن بطری ها است. این محصولات چون وزن زیادی دارند بهتر است که با فیلم های مقاوم تر و ضخیم تری بسته بندی شوند. برای برخی محصولات مانند باکس بیسکوئیت ها و یا چای ها میتوانید از سلفون های نازک تر استفاده کنید. در صورت اشتباه در شناخت فیلم مناسب با این کار اتلاف هزینه و بسته بندی نابه هنجاری ایجاد کرده اید.

 

خطی پلی اتیلن کم چگالی (LLDPE)  Linear Low-Density Polyethylene

این نوع فیلم جزو پر مصرف ترین متریال موجود در بازار است و در مواردی که نیاز به کشسانی و استحکام بالا در بسته بندی دارید می توانید از آن استفاده کنید. از این فیلم نمیتوانید برای بسته بندی شیرینگ پک استفاده کنید اما در نوع دیگر بسته بندی مانند بسته بندی پالت و غذا های یخ زده و کیسه های حمل و نقل می توانید از این دستگاه کمک بگیرید.

 

سلفون شیرینگ

Polypropylene (PP) پلی پروپیلن

ترکیب مونومرهای پروپیلن دارای نقطه ذوب بالایی هستند. ظروف و یا محافظ های ساخته شده با این متریال میتوانند در مقابل گرما مقاومت بالایی داشته باشند. این ماده همچنین برای برنامه های خاصی که نیاز به مقاومت شیمیایی خوبی دارند، بسیار مناسب است.

از این نوع سلفون بسته بندی در پک کردن مواد مصرفی استفاده زیادی می شود. برای بسته بندی و همچنین ساخت ظروف برای غذا و بطری های پزشکی استفاده می شود.

 

برخی از نکاتی که باید در انتخاب فیلم های شیرینگ بسته بندی در نظر بگیرید:

شناخت نوع محصول

 _ شناخت وزن و ابعاد محصول

شناخت کارایی و عملکرد دستگاه شیرینگ کابینی و شیرینگ رومیزی

_   در جا به جایی دچار مشکل نشود.

هدف از بسته بندی این محصول چیست؟

_ از چه دستگاه بسته بندی ای استفاده می کنید؟

Polyvinyl Chloride (PVC, Vinyl) پلی وینیل کلراید

سلفون بسته بندی پلی وینیل کلراید pvc از دیگر فیلم ها ظریف تر است و جزو پر مصرف ترین ها در صنعت بسته بندی است.
بسته بندی کارتن چای ها یا پاکت دارو ها معمولا از این فیلم انجام شود.

 

پلی اتیلن چگالی (HDPE) high density polyethylene

پلی اتیلن ها با چگالی بالا (HDPE)  و (PEHD)، از نفت ساخته شده اند و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. برای تولید لوله ها پلاستیکی و چوب پلاستیکی گزینه بسیار مناسبی هستند و همانطور که بدیهی است به دلیل انعطاف بالایی که این محصول دارد می توانید به طور گسترده از آن استفاده کنید.
این نوع فیلم به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل گرما دارد تقریبا مناسب برای استفاده به عنوان سلفون بسته بندی نیست.

 

شرکت آراد ماشین سازنده انواع دستگاه بسته بندی اعم از سیل ها، انواع توزین های رومیزی و صنعتی، انواع دستگاه های شیرینگ کابینی و تونلی و تمامی بسته بندی های بهداشتی و غذایی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در  رابطه با دستگاه های بسته بندی کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها