خرید دستگاه تفت و شورکن

دستگاه شورکن تخمه، دستگاهی است که برای تولید تخمه‌های شور استفاده می‌شود. تخمه‌ها به عنوان یک نوع از تنقلات و خشکبار محسوب می‌شوند و در بسیاری از فرهنگ‌ها، طرفداران زیادی دارد. دستگاه تخمه شورکن به طور عمده توسط تولیدکنندگان صنعتی و کارخانجات تولید آجیل و خشکبار استفاده می‌شود. این دستگاه به صورت اتوماتیک عمل می‌کند و تخمه‌ها را در محیطی حاوی محلول شور، تند، ترش یا انواع افزودنی های دیگر  قرار می‌دهد. در این محیط شور و یا طعم های دیگر، تخمه‌ها به مدت زمان مشخصی قرار می‌گیرند تا شوری به آنها وارد شود و طعم و مزه خاصی به آنها ببخشد.

استفاده از دستگاه شورکن تخمه به دلیل اتوماسیون فرآیند طعم دهی و کاهش نیاز به کار اپراتوری، زمان و هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد. همچنین، این دستگاه به دقت و یکنواختی در شور کردن کمک می‌کند و کیفیت نهایی تخمه‌ها را بهبود می‌بخشد.

انواع دستگاه تخمه شورکن

دستگاه‌های شورکن تخمه در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. برخی از انواع رایج دستگاه‌های تخمه شورکن عبارتند از:

دستگاه شورکن تخمه دستی

این نوع دستگاه‌ها به صورت دستی عمل می‌کنند و شامل یک مخزن شورکننده است که تخمه‌ها در آن قرار می‌گیرند. با دستیابی به شوری مطلوب، تخمه‌ها در محلول شور قرار می‌گیرند و برای مدت زمان مشخصی در آنجا قرار می‌گیرند تا شوری به آنها وارد شود.

دستگاه شورکن برقی

این نوع دستگاه‌ها از قدرت برق برای عملکرد خود استفاده می‌کنند. آنها معمولاً دارای یک مخزن شورکننده هستند که تخمه‌ها در آن قرار می‌گیرند. با فشار دادن دکمه یا تنظیم زمان مورد نیاز، تخمه‌ها در محلول شور قرار می‌گیرند و پس از مدت زمان تعیین شده، فرآیند شور کردن به پایان می‌رسد.

دستگاه تخمه شورکن صنعتی

در خطوط تولید تخمه پس از خروج تخمه از دستگاه تخمه پزی، برای طعم دار کردن آن از دستگاه شورکن استفاده می شود. این نوع دستگاه‌ها برای تولید انبوه تخمه‌های شور در صنایع بزرگتر و تولیدکنندگان تنقلات و خشکبار استفاده می‌شوند. آنها معمولاً دارای سیستم‌های اتوماتیک و خط تولید هستند که تخمه‌ها را به صورت پیاپی در محلول شور قرار می‌دهند و فرآیند تخمه‌گذاری را به صورت مداوم انجام می‌دهند.

در هر صورت، دستگاه تخمه شورکن معمولاً شامل یک مخزن شورکننده، سیستم تزریق شور، سیستم کنترل زمان و دکمه‌ها یا رابط کاربری برای تنظیم و کنترل فرآیند است. طراحی و عملکرد دقیق هر دستگاه ممکن است بسته به تولیدکننده و نوع صنعت مورد استفاده متفاوت باشد.

یک نوع تقسیم بندی شور کن ها نیز به واسطه ی شکل و نوع پدال ها یا همزن هاست که از نظر شکل به انواع تسمه ای، ورقه ای، مارپیچ و شکل های دیگر تقسیم بندی می شوند.

مشخصات فنی دستگاه شورکن تخمه

مشخصات فنی دستگاه شورکن تخمه  می‌تواند بسته به نوع دستگاه و نیازهای تولیدکننده متفاوت باشد. این مشخصات می‌توانند شامل عوامل زیر باشند:

ظرفیت تولید: این پارامتر نشان می‌دهد که دستگاه قادر است در یک واحد زمانی چه مقدار تخمه یا آجیل را شور کند. ظرفیت تولید ممکن است بر اساس وزن یا حجم تخمه مشخص شود.

سیستم کنترل: دستگاه شورکن تخمه و آجیل معمولاً دارای سیستم کنترلی است که برای تنظیم و کنترل فرآیند طعم دهی استفاده می‌شود. این سیستم می‌تواند شامل تایمر، صفحه نمایش لمسی، کنترل دما و سایر پارامترهای مربوط به فرآیند باشد.

سیستم تزریق شور: این بخش از دستگاه مسئول تزریق محلول شور به تخمه یا آجیل است. سیستم تزریق شور می‌تواند شامل اسپری‌، پمپ‌های شور، یا مکانیزم‌های خاص دیگری باشد.

قابلیت تنظیم زمان و شدت تزریق: برخی از دستگاه‌ها اجازه می‌دهند تا زمان و شدت تزریق محلول شور را تنظیم کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا فرآیند طعم دهی را بر اساس نیازهای خاص خود تنظیم کنید.

ساختار و جنس قطعات: دستگاه شورکن تخمه و آجیل ممکن است از جنس‌ها و مواد مختلفی ساخته شود. برخی از قطعات ممکن است از استیل ضد زنگ، پلاستیک مقاوم در برابر شوری، یا سایر مواد مشابه ساخته شوند.

عموما با توجه به وجود نمک و دیگر مواد شور و ترش که همگی خاصیت خورندگی فلزاتی مانند آهن را دارند، می بایست از مواد ضد خوردگی در بدنه ی محصول به ویژه قسمت درگیر با مواد استفاده کرد.

ابعاد فیزیکی: اندازه و ابعاد دستگاه نیز در نظر گرفته می‌شود. این شامل ابعاد کلی دستگاه، اندازه مخزن شورکننده و سایر اجزای مربوطه است. این پارامتر علاوه بر حجم مد نظر مشتری به فضای کارگاه او نیز بستگی دارد

شرکت آراد ماشین بر اساس خواست و شرایط مشتری خطوط کلی تولید تنقلات و خشکبار از قبیل تفت و شور کردن را طراحی و اجرا می کند.

قیمت دستگاه شورکن تخمه

قیمت دستگاه شورکن تخمه به عوامل مختلفی از قبیل جنس بدنه، حجم تولید مد نظر، المان های برقی، میزان کنترل های مورد نظر مشتری و پارامترهای دیگر بستگی دارد. از طرفی با توجه به عدم ثبات قیمت مواد اولیه در اقتصاد کشور ما، برای اگاهی از قیمت ها، می توانید با کارشناسان فروش و مشاوران شرکت آراد ماشین تماس گرفته و از قیمت هر دستگاه با مشخصات مد نظرتان آگاه شوید.

مواردی که باید قبل از خرید دستگاه شورکن تخمه به آن دقت کرد

پیش از خرید دستگاه شورکن تخمه می بایست نکاتی را مد نظر قرار داد؛ که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  1. انتخاب دستگاه مناسب از نظر ابعاد و توان با ظرفیت مورد نظر از جمله موارد بسیار مهم است.
  2. جنس متریال مورد استفاده در دستگاه و به ویژه قسمت های درگیر با مواد، باید مناسب انتخاب شود. زیرا عدم وجود خوردگی و زنگ زدگی یا مواد نامناسب صنایع غذایی از نظر بهداشتی، می توانند مشکلات جدی ای را ایجاد کنند.
  3. گارانتی و خدمات پس از فروش از نکات بسیار مهم بعدی است که می بایست مد نظر قرار گیرد.

مواردی مانند بالا و دیگر موارد باعث می شود که شرکتی مانند آراد ماشین که با رعایت کلیه ی خواسته های مشتری و بر اساس ظرفیت های مد نظر، اقدام به ساخت دستگاه شورکن تخمه می کند و محصولات خود ا یک سال گارانتی کرده و ده سال خدمات پس از فروش ارایه می دهد، گزینه ی مناسبی برای مشتریان باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها