دستگاه خشک کن دوار

دستگاه خشک کن دوار(روتاری) جهت خشک کردن مواد شیمیایی، بهداشتی  و غذایی با سوخت گاز، گازوئیل و مازوت با عملکردی هوشمند، توسط شرکت آراد ماشین طراحی و تولید می شود.

انواع دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن با مکانیزم های متفاوتی ساخته می شود. دستگاه های خشک کن کابینی، تونلی، روتاری و وکیوم از انواع خشک کن هایی است که در شرکت آراد ماشین و برای صنایع مختلف شیمیایی، بهداشتی و غذایی تولید می شوند.

برای آشنایی با انواع دستگاه های خشک کن، نکات مهمی که در خرید این دستگاه باید در نظر گرفته شود، میزان سوخت مصرفی و… صفحه راهنمای خرید دستگاه خشک کن را مطالعه کنید.

برای آشنایی با دیگر دستگاه های خشک کن آراد ماشین روی لینک های زیر کلیک کنید:

دستگاه خشک کن کابینی 

دستگاه خشک کن تونلی 

دستگاه خشک کن صنعتی

دستگاه خشک کن دوار (Rotary Dryer) چیست؟

در دستگاه خشک کن دوار یا همان خشک کن روتاری، محصولات گرانولی و پودری با ورود به مخزن استوانه ای شکل و چرخش آن، در مجاورت هوای گرم خشک می شوند.

دستگاه های خشک کن روتاری برای خشک کردن مواد شیمیایی، معدنی، بهداشتی و غذایی در حجم های بالای تولید، به کار گرفته می شوند و بخش مهمی از خط تولید محصولات مختلف را تشکیل داده و معمولا در انتهای زنجیره تولید قرار می گیرد.

گرما در دستگاه خشک کن روتاری به دو روش مستقیم و غیر مستقیم سبب خشک شدن محصولات می شود.

آراد مایشن، تجربه ای متفاوت از صنعت و خدمات.

روش غیر مستقیم

 در روش مستقیم، هوای داغ با مواد داخل درام مستقیما در تماس نیست و گرمای مورد نیاز خارج شدن رطوبت از  محصول توسط عبور گاز داغ یا چگالش بخار آب از لوله هایی که در سطح داخلی درام کار گذاشته شده است انجام می گیرد.

 این روش برای موادی که دارای حساسیت بالا هستند و هوای داغ نباید به صورت مستقیم با ذرات محصول در ارتباط باشد کاربرد دارد. 

 خشک کن روتاری با این مکانیزم به دلیل تجهیزات و تکنولوژی  خاص مورد نیاز در آن، هزینه ساخت و نگهداری نسبتاً بالایی را در بر دارد.

روش مستقیم

 در روش مستقیم فنهایی جهت هدایت هوای گرم از کوره به داخل درام قرار داده شده اند.  گرمای مورد نیاز در این فرآیند با استفاده از المنت های برقی، کوره های گازی یا گازوئیلی تامین می شود.  همچنین می‌توان از  مازوت و زغال سنگ نیز به عنوان سوخت در دستگاه خشک کن دوار استفاده کرد.

 استفاده از روش مستقیم در ساخت دستگاه های خشک کن دوار، صرفه اقتصادی داشته و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه خشک کن روتاری

نحوه عملکرد دستگاه خشک کن روتاری

دستگاه خشک کن روتاری از چند بخش اصلی تشکیل شده است که شامل درام ، کوره ای جهت تولید حرارت، مخزنی برای خوراک دهی(ورود مواد به داخل درام) و کنترلر هوشمند(PLC) می باشد.

دستگاه  خشک کن دوار دارای محفظه ای استوانه ای شکل(درام) می باشد که محصول از یک طرف وارد شده و پس از خشک شدن از سمت دیگر خارج می شود. در ابتدا محصول در مخزنی دپوی شده و با سیستم هاپر به صورت تدریجی وارد درام می شود. 

استوانه به کمک موتور گیربکس قدرتمندی به چرخش در می آید. به دلیل شیب استوانه(0 تا 15 درجه) و با کمک پره های اسپیرال موجود در جداره داخلی آن  محصول علاوه بر زیر و رو شدن به سمت جلو هدایت می‌شود. در همین حین توسط فن های قدرتمندی گرمای تولید شده توسط منبع گرما به داخل استوانه دمیده  شده و محصول را خشک می کند.

رطوبت خارج شده از محصول با مکش فن های سانتریفیوژی و از طریق کانال های  کار گذاشته شده در قسمتهای مختلف دستگاه خارج می شود.

در نهایت مواد خشک شده به تدریج از سمت دیگر درام خارج می شوند.

دستگاه خشک کن دوار آراد ماشین هوشمند بوده و تمامی مراحل ذکر شده به صورت خودکار و با تنظیمات وارد شده در PLC دستگاه انجام می پذیرد.

مشخصات و ویژگی های دستگاه خشک کن روتاری

*طول، عرض و ارتفاع این دستگاه با توجه به ظرفیت تولید محصول قابل سفارشی سازی است.
*دستگاه مجهز به PLC و نمایشگر HMI بوده و کاملاً هوشمند عمل می کند و سنسورهای رطوبت و دما به صورت لحظه ای میزان دما و رطوبت درون درام را بررسی می کنند.
*بدنه اتاقک کوره دستگاه سه لایه بوده و در لایه میانی عایق حرارتی XPS  کار گذاشته  شده است. جنس بدنه با توجه به درخواست مشتری از آهن یا استیل ساخته می شود.
*سوخت دستگاه نیز می تواند گازی، برقی، گازوئیلی، مازوت، دوگانه  یا سه گانه می‌باشد.  در صورت گازی یا گازوئیلی بودن دستگاه از مشعلهای ایران رادیاتور که دارای کیفیت بسیار بالایی هستند استفاده می شود.
* فن های تخلیه رطوبت از نوع سانتریفیوژی حلزونی بوده و با موتورهای برند موتوژن  به حرکت در می آیند.
*جهت گردش هوای گرم درون استوانه از فن های قدرتمند شرکت دمنده استفاده می شود. 

عملکرد دستگاه خشک کن روتاری

کاربرد دستگاه خشک کن روتاری

 در صنایع مختلف دارویی، بهداشتی، غذایی، شیمیایی، معدن و … از دستگاه خشک کن روتاری استفاده می شود. انواع سبزیجات، گیاهان دارویی، یونجه، شلتوک برنج و غیره را می‌توان با دستگاه خشک کن  دوار خشک کرد.

  خشک کن دوار در صنعت برای فرآوری انواع سنگ ماسه، خاک رس، سولفات آهن، سولفات مس و غیره کاربرد ویژه‌ای دارد.

در فرایند تولید زغال  فشرده برای گرفتن رطوبت خاک اره نیز از دستگاه خشک کن روتاری استفاده میشود.

به طور کلی  رطوبت  مواد گرانولی و  پودری را در حجم های بالا می‌توان با استفاده از دستگاه خشک کن روتاری  کاهش داد و به  اندازه مورد نظر رسانید.

مزایای دستگاه خشک کن روتاری آراد ماشین نسبت به نمونه های دیگر

امکان سفارشی سازی این دستگاه با توجه به درخواست مشتری وجود دارد  این سفارشی‌سازی می تواند شامل جنس بدنه، سوخت مصرفی، ابعاد و غیره باشد. 

دستگاه خشک کن آراد ماشین مصرف سوخت بسیار پایینی  نسبت به نمونه های مشابه خود دارد.  رعایت نکات مهمی در طراحی دستگاه وجود عایق حرارتی قوی و سیستم سیرکولاسیون دقیق مصرف سوخت را تا حد بسیار زیادی  کاهش داده است.

آراد ماشین در ساخت دستگاه‌های خشک کن خود از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرده است. با وجود سنسورهای رطوبت و دما و همچنین سیستم کنترلی هوشمند در دستگاه های خشک کن روتاری تمامی مراحل به صورت خودکار انجام می پذیرد.

دستگاه های خشک کن شرکت آراد ماشین دارای یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشند.

آراد ماشین

شرکت آراد ماشین طراح و سازنده دستگاه های خشک کن روتاری تونلی و کابینی، با به کارگیری تکنولوژی روز دنیا و استفاده از با کیفیت ترین قطعات موجود در بازار و بر پایه طراحی های اصولی، مهندسی شده و هوشمندانه می باشد. 

این شرکت با بیش از ۱۰ سال سابقه در صنعت ماشین سازی سازنده انواع دستگاه بسته بندی، آب گیری، تف، فر و… می باشد و به صورت کاملاً تخصصی بر روی مدل های مختلف دستگاه های خشک کن کار می کند.

قیمت دستگاه خشک کن دوار آراد ماشین

ساخت دستگاه های خشک کن دوار با توجه به تناژ تولید محصول، به صورت سفارشی انجام می شود و با توجه به دستگاه مورد نیاز شما، محاسبه قیمت انجام می پذیرد.

جهت اطلاع از قیمت دستگاه خشک کن دوار و کسب اطلاعات بسشتر از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت، با مشاوران و کارشناسان آراد ماشین تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها