دستگاه خشک کن گچ برگ

دستگاه خشک کن گچ برگ برای خشک کردن ورق های گچی به صورت پیوسته، در خط تولید پانل های گچی مورد استفاده قرار می گیرد. آراد ماشین سازنده انواع دستگاه های خشک کن تونلی(پیوسته یا کانتینیوس) و کابینی می باشد.

آراد ماشین، تجربه ای متفاوت از صنعت و خدمات.

گچ برگ چیست؟

گچ برگ یا پانل گچی، صفحات گچی از پیش آماده شده ای است که به عنوان مصالح در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول در سایزها و ضخامت های مختلف تولید می شود. ویژگی ها و مزیت های گچ برگ سبب شده تا این محصول در طراحی دکوراسیون توسط معماران و طراحان داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

درواقع گچ برگ از فشرده شدن گچ بین دو لایه مقوایی یا کاغذی ساخته می شود و به عنوان دیوار و سقف کاذب استفاده می شود. همچنین برای پارتیشن بندی و در طراحی دکوراسیون داخلی برای پیاده سازی طرح ها در سقف و دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد.

گچ برگ انواع مختلفی دارد که در مقابل رطوبت، حریق و یا هردو مقاوم هستند.

ویژگی های گچ برگ

  • پانل گچی یا تک برگ در برابر زلزله مقاوم است.
  • عایق صوتی و حرارتی مناسبی می باشد.
  • نصب و رنگ آمیزی پانل های گچی در مقایسه با روش های دیگر بسیار سریع تر و آسان تر است.
  • این پنل ها وزن کمی دارند و به راحتی قابل جابجایی هستند و همین امر سبب کاهش هزینه حمل و نقل می شود.
  • و …
گچ برگ

خط تولید گچ برگ

جهت ساخت و تولید گچ برگ دستگاه ها بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه هایی نظیر میکسر، انواع نوار نقاله، اکسترودر، دستگاه برش، رول فرمینگ، دستگاه خشک کن تونلی و غیره می باشد.

شرکت آراد ماشین با بیش از ده سال سابقه در صنعت ماشین سازی، دستگاه خشک کن تونلی(کانتینیوس) را طراحی و تولید می کند. این شرکت به صورت کاملا تخصصی بر روی دستگاه های خشک کن کار می کند و این دستگاه را در ظرفیت های مختلف و با بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی روز دنیا می سازد.

برای تولید پانل های گچی یا همان گچ برگ، ابتدا خمیر مورد نظر که مخلوطی از گچ  و مواد دیگر است بین لایه هایی از کاغذ یا مقوا قرار می گیرند. بعد از این مرحله در ابعاد مورد نظر برش خورده و توسط نوار نقاله وارد دستگاه خشک کن می شوند. در دستگاه خشک کن رطوبت اضافی محصول تبخیر شده و گچ برگ، از انتهای تونل خارج می شود.

بعد از این مرحله پانل های آماده روی هم قرار گرفته و بسته بندی می شوند تا برای عرضه به مشتریان راهی بازار شوند.

خط تولید گچ برگ

دستگاه خشک کن تونلی گچ برگ

تولید گچ برگ به صورت پیوسته انجام می پذیرد بنابراین برای تولید این محصول نیاز به دستگاه خشک کنی با عملکردی پیوسته(کانتینیوس) است. شرکت آراد ماشین سازنده دستگاه های خشک کن تونلی در ابعاد و ظرفیت های مختلف است.

دستگاه های خشک کن گچ برگ معمولا به صورت چند طبقه ساخته می شوند. دستگاه مجهز به یک فیدر تمام اتوماتیک می باشد تا ورودی مورد نیاز برای طبقات مختلف دستگاه خشک کن را فراهم آورد.

صفحات گچ برگ معمولا در ابعاد 240*120 تولید می شوند، ازین رو تونل دستگاه خشک کن گچ برگ با عرض 3 متر، برای ورود دو پنل در یک طبقه بسیار مناسب است. تونل دستگاه خشک کن نیز با طول 60 الی 120 متر ساخته می شود. البته ابعاد این دستگاه با توجه به درخواست مشتری قابل تغییر است.

امکان تنظیم سرعت ورود پنل به تونل بین 10 متر بر دقیقه تا 40 متر بر دقیقه قابل تنظیم است. دستگاه دارای سنسور رطوبت می باشد و امکان خشک کردن پنل ها تا 3 درصد وجود دارد.

دستگاه خشک کن گچ برگ

ویژگی های دستگاه خشک کن تونلی گچ برگ

دستگاه خشک کن گچ برگ تونلی آراد ماشین دارای مشخصات و ویژگی های خاصی می باشد که به شرح آن خواهیم پرداخت:

امکان ساخت دستگاه به صورت کاملا سفارشی سازی شده(ابعاد تونل، تعداد طبقات دستگاه، جنس بدنه، سوخت دستگاه و غیره)

*امکان ساخت دستگاه به صورت چند طبقه (3 طبقه، 4 طبقه ، 5 طبقه  و…)
*دستگاه با توجه به نیاز مشتری می تواند به صورت برقی، گازی، گازوئیلی یا دو گانه ساخته شود و امکان ساخت دستگاه با مشعل هایی با توان حرارتی بالا تا 10میلیون کیلوکالری(10mkcal) در ساعت وجود دارد.
*به دلیل تجهیزات استفاده شده در این دستگاه جهت راه اندازی آن به برق سه فاز نیاز است.
*بدنه دستگاه سه لایه است. دو ورق گالوانیزه که بین آن عایق حرارتی پشم سنگ با دانسیته 120 کار گذاشته شده است. پشم سنگ عایق بسیار مناسبی است، از اتلاف حرارت جلوگیری می کند و دما را ثابت نگه می دارد. همچنین مقاومت بسیار خوبی در دماهای بالا(تا 200 درجه سانتی گراد) دارد.
*دستگاه خشک کن گچ برگ تونلی به صورت کاملا هوشمند عمل می کند و دارای PLC جهت انجام تنظیمات است.
*دستگاه خشک کن تونلی دارای سنسور دما و رطوبت می باشد و فن هایی جهت گردش هوای یکنواخت و تخلیه رطوبت دارد.
*امکان اجرای پروژه و ساخت دستگاه در محلی که مشتری اعلام کند وجود دارد.
*امکان طراحی دستگاه در واحد های مجزا وجود دارد.

از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با مشاوران آراد ماشین تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره ببرید.

هوشمند بودن دستگاه خشک کن گچ برگ تونلی

دستگاه خشک کن گچ برگ تونلی آراد ماشین کاملا هوشمند عمل می کند. این دستگاه دارای PLC بوده و تنظیمات مورد نیاز توسط آن انجام می شود. با انجام تنظیمات اولیه مانند رطوبت نهایی، دمای مورد نیاز جهت خشک کردن محصول و غیره دستگاه به صورت کاملا خودکار مراحل خشک کردن را طی می کند.

این دستگاه دارای حافظه بوده و در صورت قطعی برق تمامی اطلاعت را درون حافظه خود ذخیره می کند با وصل شدن برق، دستگاه با توجه به اطلاعات آخرین دوره، عملیات خشک کردن محصول را ادامه می دهد.

plc

خشک شدن یکدست گچ برگ توسط دستگاه خشک کن تونلی

وجود سنسورهای دما و رطوبت جهت بررسی دقیق در قسمت های مختلف دستگاه، فن های تخلیه رطوبت خودکار، وجود دمپرهای برقی جهت ورود هوای تازه به تونل و کار گذاشتن فن های قدرتمند جهت ایجاد سیرکولاسیون(گردش هوا) یکدست در طبقات مختلف تونل همچنین تغذیه هوای داغ کاملا منظم و در جهات مختلف طولی و عرضی، همگی سبب می شود تا پنل های گچی کاملا یکدست خشک شوند و محصول خروجی با کیفیت باشد.

تمامی دستگاه های شرکت آراد ماشین، دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشند.

امکان طراحی دستگاه در واحد های مجزا

این امکان وجود دارد تا عملیات خشک کردن گچ برگ در چند مرحله و یا در چند واحد مجزا انجام شود. به عنوان مثال دستگاه خشک کن تونلی در سه قسمت و با شرایط متفاوت دما، رطوبت و یا زمان تنظیم شود. به این صورت که ابتدا پنل ها وارد تونلی با دمای بالا شوند و پس از خروج از آن به تونلی با شرایط دمایی پایین تر وارد شوند و این روند ادامه یابد تا محصول به رطوبت مورد نظر برسد.

امکان اجرای پروژه و ساخت دستگاه در محل

به دلیل بزرگ بودن حجم دستگاه خشک کن گچ برگ و جانمایی درست آن برای ایجاد یک خط تولید پیوسته و همچنین دشوار بودن حمل نقل دستگاه و مشکلاتی که ممکن در هنگام حمل آن در مسیر های طولانی رخ دهد شرکت آراد ماشین این امکان را فراهم آورده تا دستگاه در محلی که مشتری اعلام کند ساخته شود.

ساخت خط تولید گچ برگ

جهت اطلاع از قیمت دستگاه خشک کن، دریافت کاتالوگ و بهره مندی از مشاوره رایگان، از طریق راه ها ی ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان و مشاوران آراد ماشین، تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها