دستگاه بسته بندی میوه خشک

راه اندازی خط بسته بندی میوه خشک از جمله قسمت های اصلی و مهم هر بخش تولیدی است که می بایست با آگاهی و دانش کاملی صورت گیرد.

در این مقاله قصد داریم به موضوعی بپردازیم که نقش اساسی در فروش محصولات دارد و اگر با سهل انگاری از این قسمت رد شد، باید خود را آماده ی هر گونه خسارت احتمالی کنید.

برای راه اندازی خط بسته بندی میوه خشک که حکم ضربه ی نهایی در بازار فروش دارد، ابتدا باید به مراحل اولیه آن یک نگاهی گذرا و مختصری داشته باشیم تا این بخش مهم را درک کنیم.

 

  1. میوه ی تازه را از کجا تهیه کنیم؟
  2. میوه تازه را با چه روش هایی خشک کنیم؟
  3. کدام مسیر شغلی را در جهت خشک کردن میوه خشک انتخاب کنیم؟
  4. راه اندازی خط بسته بندی میوه خشک چگونه است؟
  5. بسته بندی میوه خشک چه مزایا و فوایدی دارد؟

 

میوه ی تازه را از کجا تهیه کنیم؟

با توجه به شرایط آب و هوایی ایران همواره در هر شهری باغ های زیادی جهت تولید انواع میوه به فعالیت مشغول هستند که با توجه به این موقعیت می توان میوه هایی را انتخاب کرد که در دسترس و تازه هستند.

و هم چنین خرید مستقیم از باغدار با صرف هزینه های بسیار کمی همراه است و از این طریق می توان سود خوبی را کسب کرد.

در صورت دسترسی نداشتن به باغدار، می توان از طریق سایت های مختلفی که باغداران را با خریداران وصل می کنند اقدام به خرید کرد و از هر نوع میوه ای که تمایل به خشک کردن آن را دارید، خریداری کنید و در این صورت می توان گام های اول را در راه اندازی خط بسته بندی میوه خشک برداشت.

 

خط تولید چیپس میوه

میوه ی تازه را با چه روش هایی خشک کنیم؟

تولید میوه خشک از دیر باز به صورت سنتی انجام می گرفته به این صورت که با گذاشتن جلوی نور آفتاب میوه طی چند روز خشک می شد البته اصول بهداشتی در این روش رعایت نمیشد نه تنها مورد هجوم حشرات قرار می گرفت بلکه گرد و غبار و آلودگی روی آن می نشست.

اما امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، دستگاه های تولید شدند که میوه ها را در کوتاه ترین زمان ممکن و با حجم بالا و هم چنین با رعایت اصول بهداشتی خشک می کنند.

دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که برای هر میوه، درجه حرارت و میزان زمانی که نیاز به خشک شدن دارند را می توان تنظیم کرد و خط بسته بندی میوه خشک را به راحتی راه اندازی کرد.

 

کدام مسیر شغلی را در جهت خشک کردن میوه خشک انتخاب کنیم؟

خشک کردن میوه به روش نوین توسط دستگاه های طراحی شده به سه روش امکان پذیر می باشد:

  • روش خانگی
  • کارگاهی
  • کارخانه ای

برای در ظرفیت های مختلفی  و براساس نیاز و بودجه ی خود می توانید دستگاه های بسته بندی مختلفی را تهیه و خریداری کنید.

 

راه اندازی خط بسته بندی میوه خشک

پس از طی مراحل شستشو، جداسازی میوه های خراب شده از سالم، اسلایس و هسته گیری، میوه ها را وارد دستگاه های خشک کن با تنظیم درجه حرارت و زمان مورد نیاز برای هر نوع میوه می کنند و سپس اتمام مراحل به خط بسته بندی میوه خشک راه پیدا می کند.

در خط بسته بندی دستگاه های مختلفی طراحی و تولید شده اند که با توجه به نوع بسته بندی می توان محصول را بسته بندی کرد.

از جمله دستگاه های بسته بندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

از دستگاه سیل می توان در مکان هایی مانند کارگاه ها، کیترینگ ها در بسته بندی انواع ظروف PET، PP، PE و غیره در اشکال و ابعاد مختلف استفاده کرد.

از انواع دستگاه سیل می توان به مدل های رومیزی، روتاری و خطی اشاره کرد که قالب دستگاه با توجه به نوع ظرف، می تواند به صورت لیوانی، چهارگوش و بیضی باشد.

دستگاه بسته بندی توزین در انواع مختلف تک توزین، دو توزین، چهار توزین و مولتی هد ساخته می شوند.

از دستگاه های بسته بندی ساشه و پرکن می توان برای بسته بندی میوه خشک نیز استفاده کرد.

 

بسته بندی میوه ی خشک چه مزایا و فوایدی دارد؟

با راه اندازی خط بسته بندی میوه خشک محصولات مختلف می تواند ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • ظاهری شکیل و زیبا
  • مرتب و یکپارچه بودن محصولات
  • حفظ سلامت و استانداردهای بهداشتی
  • حمل و نقل و جابجایی آسان
  • جلوگیری از نفوذ آلودگی و گرد و غبار

 

دستگاه بسته بندی دوتوزین

برای بسته بندی میوه خشک محدودیتی وجود ندارد و با شناخت نیاز دقیق و بازار هدف می توانید بسته بندی مناسبی را برای محصول خود سفارش دهید به طور مثال اگر بسته بندی را برای مصارف خانگی در نظر دارید، انتخاب سلفون های نازک یا نایلون های شفاف می تواند گزینه ی خوب و کم هزینه ای باشد.

اما اگر بسته بندی را به صورت صنعتی و فروشگاهی در نظر گرفته اید، کار باید با حساسیت خاصی انجام بگیرد چرا که بازار رقابت داغ است و برای جلب توجه مشتریان و خریداران باید بسته بندی را انتخاب کنید که ظاهری زیبا و شکیل و در عین حال محصول با کیفتی را ساپورت کند، داشته باشد.

با انتخاب بهترین نوع بسته بندی و زیبایی ظاهری می توان نبض بازار را در دست گرفت و توجه بیشتر مردم را به خود جلب کرد و خط بسته بندی میوه خشک را به بهترین شکل ممکن ارتقا داد.

در نوع صادراتی باید به فاکتورهایی که کشور مقصد و خریدار در نظر دارد، دقت کرد، چرا که بعضی از کشورها میوه ی خشک را به صورت فله ای و ساده را خریداری می کنند و نیازی به بسته بندی خاصی نیست ولی دیگر کشورهای اروپایی یا کشورهای جهان اول به نوع بسته بندی و کیفیت محصول بسیار اهمیت می دهند.

بسته بندی ها می تواند به صورت کارتنی، مقوایی، ظروف یکبار مصرف، بسته بندی شیشه ای و… باشند.

شرکت های معتبر زیادی هستند که نیاز دستگاه بسته بندی داخل کشور را تامین می کنند و از جمله ی این شرکت ها، شرکت آراد ماشین می باشد که با کیفیت ترین دستگاه های بسته بندی به روز میوه خشک را به بازار عرضه و مسیر را برای کسانی که به فکر راه اندازی بسته بندی میوه خشک هستند، هموار می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها