خط تولید ترشی

راه اندازی خط تولید ترشی در ایران با توجه به علاقه ی ایرانیان ازگذشته تا به امروز می تواند با حاشیه ی سود بالا همراه باشد، اما ورود به این کار و هر کار دیگری نیازمند فراگیری اطلاعات دقیق و جامعی می باشد که هر گونه خسارت و زیانی به حداقل برسد و بهترین نتایج را به ارمغان آورد.

در این مقاله سعی داریم راهکارهایی را ارائه دهیم که با نکته سنجی دقیق و درست تمامی مراحل را برای دست یابی به سود عالی هموار سازیم، پس با ما همراه باشید.

 

  1. برای تولید ترشی خانگی و صنعتی چه مجوزهایی باید گرفت؟
  2. برای تهیه ترشی به چه دستگاه هایی نیاز می شود؟
  3. نکاتی که در خط تولید ترشی به صورت خانگی و صنعتی باید رعایت کرد، شامل چه مواردی می باشد؟
  4. قیمت تولید ترشی در بازار ایران به چه صورت است؟

 

خط تولید ترشی

ترشیجات از جمله اجزای مهم و خوشمزه ی سفره ی ایرانیان است که مواد ترکیبی آن ( سرکه) در بالا بردن سوخت و ساز بدن، از بین برنده ی باکتری های معده بسیار مفید است.

انواع مختلفی از ترشی که بیش از 170 رقم است و تنوع زیادی دارد که از جمله ی آن می توان به ترشی مخلوط، ترشی به، ترشی فلفل، ترشی بادمجان شکم پر، ترشی لیته، ترشی انبه، ترشی غوره، ترشی لیمو، ترشی انار، ترشی خرمالو، سیر ترشی، ترشی کلم قرمز، ترشی هلو و غیره اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد و فروش خوبی را به همراه دارد.

 

برای تولید ترشی خانگی و صنعتی چه مجوزهایی باید گرفت؟

برای تاسیس یک مغازه تولید ترشی خانگی و کارگاه صنعتی ابتدا پس از تهیه فضای مناسب که حداقل آن 12 متر است باید کارت معاینه پزشکی کارکنان که ارتباط مستقیمی با مواد غذایی دارند، کارت بهداشت سلامت، تاییدیه مرکز بهداشت، گواهی موافقت اداره نظارت بر اماکن و کسب پروانه گرفته شود.

تولید ترشی خانگی را می تواند با کم ترین مقدار هزینه شروع کرد و از دبه های پلاستیکی یا شیشه های مربا به عنوان بسته بندی استفاده کرد و برای راه اندازی حرفه ای یک کارگاه تولید ترشی، تولید روزانه 100 کیلوگرم می تواند حداقل مقدار باشد.

 

برای تهیه ترشی به چه دستگاه هایی نیاز می شود؟

برای راه اندازی خط تولید ترشی با توجه به ظرفیت تولید به دستگاه های مختلفی نیاز دارید. در این قسمت اساسی ترین دستگاه های مورد نیاز برای تولید ترشی را معرفی می شود. با توجه نوع محصول، نوع بسته بندی و روش تهیه ترشی ممکن است دستگاه های دیگری نیز نیاز باشد.

تمامی تولید کنندگان ترشی در حد خانگی، کارگاهی و کارخانه ای جهت ارائه محصول خود نیازمند دستگاه بسته بندی ترشی هستند و از طرفی افراد جامعه حساسیت خاصی به بسته بندی محصول دارند. از این رو بسته بندی محصولات به صورت بهداشتی و دارای لیبل از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

دستگاه شستشو

برای تهیه ترشی ابتدا سبزیجات و میوه های مورد نظر را داخل وان یا مخزن مناسب شسته می شوند. شستشو می تواند به صورت تک مرحله یا چند مرحله انجام شود. گل و لای از محصول جدا شده و ضد عفونی شوند. برای این کار به دستگاه های شستشوی اتومات نیاز دارید.

 

دستگاه شستشو

 

دستگاه اسلایسر (خردکن) و دستگاه پوست کن

در خط تولید ترشی پس از شستشو با توجه به نوع محصول عملیاتی مانند پوست گیری و خرد کردن انجام می شود. دستگاه های پوست کن و دستگاه های اسلایسر در مدل ها و با ظرفیت های مختلف برای این کار مناسب هستند.

با توجه به نوع ترشی مواد اولیه درسته، نگینی یا پوره شده و پس از آن فرایند های دیگر روی آن انجام می شود.

 

دستگاه پرکن و دربند

پس از انجام مراحل بالا جهت بسته بندی یک محصول واحد یا ترکیبی از چند محصول ریخته می شوند. با توجه به نوع ترشی محلولی با ترکیب آب، نمک، سرکه و… به آن اضافه می شود. این کار با استفاده از دستگاه پرکن انجام می شود.

در نهایت با استفاده از دستگاه دربند که در مدل های اتوماتیک و دستی وجود دارند درب ظروف به صورت کاملا بهداشتی، بسته می شود.

 

دستگاه سیل ترشی

از نمونه دستگاه های بسته بندی می توان به دستگاه سیل اشاره کرد که در ظرفیت ها و مدل های مختلف ( حرارتی و القایی) طراحی و تولید شده اند.

دستگاه سیل وکیوم به جهت پرس کردن درب ظروف پلاستیکی با استفاده از لایه ای سلفون یا فویل آلومینیوم به کار گرفته می شوند. جهت بسته بندی و پلمپ کردن دبه های ترشی و خیار شور معمولا از دستگاه سیل القایی استفاده می شود.

 

بسته بندی ترشی تک نفره

از ترشی در رستوران ها، هتل ها، مجالس و …  به صورت تک نفره استفاده می شود. دستگاه های سیل حراتی که با مکانیزم های کشویی، روتاری و خطی تولید می شوند جهت بسته بندی محصولات مختلف در ظروف پلاستیکی بسیار مناسب هستند. تیراژ تولید و اندازه ظرفتان در انتخاب دستگاه سیل بسیار اهمیت دارد.

بسته بندی ترشی به صورت تک نفره و فروش آن یک پیشنهاد عالی برای راه اندازی کسب و کار های خانگی، کارگاهی و یا صنعتی است.

 

دریاف لیست قیمت، مشخصات دستگاه ها و بهره مندی از مشاوره رایگان با برقراری ارتباط از طریق واتساپ و یا تماس تلفنی با شماره زیر:

09120807304

خط تولید ترشی خانگی

با داشتن سرمایه کم و فضای محدود می توانید خط تولید ترشی خانگی راه اندازی کنید. برای این کار نیاز به یک وان شستشوی پلی اتیلن، یک دستگاه اسلایسر و دستگاه سیل رومیزی دارید. دستگاه سیل اتوماتیک تک قالب رومیزی با قابلیت نصب تاریخ زن و سیستم تزریق گاز در هر ساعت حدود 300 ظرف را بسته بندی می کند.

 

شرکت آراد ماشین دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خطوط تولید مواد غذایی را با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش عرضه می کند.

 

نکاتی که در خط تولید ترشی به صورت خانگی و صنعتی باید رعایت کرد، شامل چه مواردی می باشد؟

از نکاتی که باید برای شروع و راه اندازی خط تولید ترشی به صورت خانگی و صنعتی رعایت کرد به شرح زیر است:

  • فضای مناسبی را که تمام نکات بهداشتی در آن رعایت می شود فراهم کرد و محیط 12 متری حداقل مساحت در نظر گرفته شده واحد صنفی است
  • هزینه های خرید و لیست ماشین آلات و تجهیزات از جمله هزینه ی ثابت، آب، برق، سوخت مصرفی، قیمت تمام شده، ارزش افزوده خالص و ناخالص، درصد فروش، سود و زیان در ابتدا بررسی و در نظر گرفته شود
  • متناسب با ظرفیت تولید ترشی دستگاه متناسب با آن را خریداری کنید
  • برای محصول خود برند سازی کنید تا مشتری و فروش بیشتری داشته باشید
  • از تولید ترشی هایی استفاده کنید که طرفدار زیادی در داخل و خارج دارد
  • وسایل لازم جهت حمل و نقل محصول در نوع صنعتی برای ورود و خروج در نظر گرفته شود

آراد ماشین

قیمت تولید ترشی در بازار ایران به چه صورت است؟

ترشیجات به دلیل تنوع بالایی که دارند در مدل های ترشیجات محلی و خانگی و ترشیجات صنعتی با توجه به مواد اولیه قیمت نهایی آنها مشخص می شوند.

پس از تولید و بسته بندی ترشیجات مواردی مانند هزینه مواد اولیه، روش تولید خانگی، کارگاهی و صنعتی، میزان سفارش، نحوه خرید، هزینه حمل و نقل، هزینه بسته بندی، نوع ترشی، کیفیت مواد اولیه و … روی قیمت اثر گذار است و قیمت محصول با توجه به این موارد محاسبه می شود.

 

برای قدم گذاشتن در مسیر راه اندازی خط تولید ترشی خانگی و صنعتی در بازار ایران باید با سرمایه گذاری خوبی این کار را شروع کرد چرا که رقبای خوب و زیادی در ایران مشغول به فعالیت هستند، از این رو تبلیغات گسترده حضوری و مجازی کمک شایانی می کند.

و هر چقدر کیفیت محصولات تولید شده چه از لحاظ مواد اولیه و چه از نظر ماشین آلات بالا باشد، با تبلیغات گسترده ای که انجام می گیرد، زنجیره ی خریداران محصول شما بیشتر شده و به سود خوبی دست پیدا خواهید کرد.

با شناخت مردم از برند محصولی که تولید کرده اید، برند سازی انجام می گیرد و مسیر برای صادر کردن محصول شما به کشورهایی که به ترشی علاقه دارند از جمله کشورهای آسیایی میانه، اروپای شرقی و تا حدی اروپای غربی، فراهم می شود.

اگر قصد سرمایه گذاری در زمینه ی صنعتی دارید، با خرید دستگاه های مورد نیاز این حرفه در شرکت های مختلف می توانید مشاوره لازم و تخصصی را از مشاوران دریافت کنید.

شرکت آراد ماشین سازنده دستگاه های مورد نیاز در خطوط تولید مواد غذایی است. این شرکت با بیش از ده سال سابقه و با تکیه بر دانش نیروهای متخصص خود دستگاه های پرکن، سیل، اسلایسر، آبگیری، انواع نوار نقاله و … را با کیفیت بسیار بالا تولید می کند.

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها