دستگاه نوار نقاله

بیش از صد سال است که برای جابجایی محصولات و مواد مختلف در مسافت های داخل کارخانه و تولیدی از تسمه نقاله ها استفاده می شود. حمل و جابجایی یکنواخت و منظم و مطمئن از جمله ویژگی های تسمه نقاله ها است. با استفاده از نوار نقاله ها می توان فشار کاری را از روی پرسنل برداشته و در راستای رفاه بیشتر کارگران و پرسنل حرکت کرد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاوران آراد ماشین در ارتباط باشید. ما با کمال میل پاسخگوی شما عزیزان هستیم.
شماره تماس: 09120807304

 

دستگاه نوار نقاله با حمل یکنواخت و پیوسته محصولات سبک و سنگین در راستای مستقیم و یا خمیده و جابجایی هایی به شکل های مختلف کاربرد دارد. در مواقعی که نیاز به جابجایی عمودی و برای جابجایی تا ارتفاع مختلف هم باشد می توان از انواع منتقل کننده ها و کانوایر ها استفاده کرد.

یکی دیگر از کاربرد نوار نقاله ها هدایت هدفمند و زمانبندی شده است. این دستگاه می تواند محصول را در راستای خط تولید برای انجام امور مختلف روی محصول حمل و یا متوقف کند. این ویژگی باعث شده است که کانوایر ها در کنار ماشین آلات مختلف و به همراه آنها کار کنند.

 

انواع نوار نقاله (کانوایر)

به طور کلی دستگاه تسمه نقاله یا کانوایر نواری است که برای حمل و نقل از آن استفاده می کنیم. با توجه به ابعاد بار، وزن و نوع محصول ظاهر و ابعاد این دستگاه تغییر می کند؛ به همین دلیل معمولا نمونه دست دوم آن که قابلیت هایی مشابه با محصول مورد نیاز شما داشته باشد کمتر ساخته می شود. البته که نوار نقاله های دست دوم با کیفیت بالا وجود دارند و شما می توانید برای مشاهده نمونه های آن روی لینک زیر کلیک کنید:
نوار نقاله دست دوم

 

 

  1. تسمه نقاله مسطح:
    نوعی نقاله تسمه ای است که تسمه آن بوسیله یک سطح صاف یا هرزگردهایی افقی بصورت مسطح نگه داشته می شود و برای انتقال افقی مواد و محصولات کاربرد دارد. جنس این نوع نوار نقاله می تواند متغیر باشد.
  2. نوار نقاله مقعر:
    نوعی نقاله تسمه ای است که تسمه آن بر روی هرزگرد های مایل یا سطح مقعر دیگری قرار دارد که باعث خم شدن لبه های تسمه می شود که محصولات فله و باز از لبه آن به بیرون نریزد و جابجایی بدون عیب انجام شود.
  3. تسمه نقاله زیپ شونده:
    نوعی نوار نقاله است که با اتصال لبه های آن به یکدیگر شکل لوله به خود می گیرد. این دستگاه در هنگام دریافت و تخلیه، باز و هنگام حمل بسته می شود.
  4. نوار نقاله استیل:
    به طور معمول از نوار نقاله استیل جهت انتقال محصولاتی که تغییرات شیمیایی و یا خورندگی بالایی دارند استفاده می شود. تسمه نقاله استیل برای انتقال مواد غذای اجباری است و از هرگونه زنگ زدگی در حالت خیس و یا مرطوب محصول جلوگیری می کند.
    کانوایر استیل به مراتب ماندگاری و ظاهر تمیز تری نسبت به کانوایر های معمولی دارد چرا که مواد اولیه اصلی این محصول استیل است و قیمت آن نسبت به آهن بسیار بالا تر است.

 

کانوایر تسمه ای

کانوایر تسمه ای یکی از انواع نقاله است که در صنایع بسیار مختلفی از جمله صنایع غذایی، معدنی، ذوب فلزات و … کاربرد دارد. این نوع نوار نقاله که یکی از پرکاربردترین دستگاه های نقاله هستند در ابعاد و اندازه های مختلف برای کارایی های متفاوت ساخته می شوند. این نوع نوارنقاله برای جابجایی انواع محصولات روی یک تسمه در مسیر های مستقیم و یا خمیده استفاده می شود.

محصول منتقل شده می تواند فله باشد و یا بسته بندی شده و در هر صورت امکان انتقال روی هرزگرد ها و تسمه در مسیر ها و زوایای مختلف وجود دارد.

 

کانوایر تسمه ای

کانوایر تسمه ای از جمله پر استفاده ترین تسمه نقاله ها است.

 

برای جابجایی مستقیم و یا زاویه دار تا حدود 30 درجه می توان از نوار نقاله های تسمه ای استفاده کرد. معمولا در خطوط تولید و برای جابجایی محصولات در راستای مستقیم از نوار های صاف و بدون عاج استفاده می شود.

برای انتقال جعبه ها و بسته ها معمولا از نوارهایی استفاده می شود که رولرهای صاف و افقی در زیر نوار بکارگرفته شده است.
برای انتقال مواد فله و باز مانند خاک، نخاله، سیمان و… معمولا از رولیک ها و نوار های مقعر U و یا  Vشکل استفاده می شود.

برای محیط های بسیار داغ و یا بسیار سرد و یا محیط هایی با مواد شیمیایی خورنده می توان از نوار های فلزی و یا استیل استفاده کرد. کانوایر فلزی و استیل مقاومت بیشتری دارند و در معرض رطوبت نز زنگ نمیزنند.
سرعت نوار نقاله ها معمولا  از ۳ تا ۲۰۰ متر بر دقیقه می باشد که بنا به نیاز می توان تسمه کانوایر با سرعت متغییر نیز طراحی کرده و ساخت.

 

تسمه نقاله پیاله ای

نوار نقاله پیاله ای یا پیمانه ای از جمله نوار نقاله هایی هستند که برای انتقال مواد فله بصورت عمودی و یا با زاویه زیاد کاربرد دارند. این نقاله ها که به اسم بالابر هم شناخته می شوند از یک شاسی، زنجیر و هدایت کننده ها و کاسه ها یا پیمانه ها تشکیل شده اند. بنا به کاربرد می توان ابعاد و اندازه ها و مشخصات مختلفی را برای این نقاله ها در نظر گرفته و ساخت.

خصوصیات نوار نقاله پیاله ای

برای حمل مواد و محصولاتی دانه ای شکل مانند مواد معدنی، شن و ماسه، حبوبات، غلات (گندم، ذرت، جو) بکار می رود.
می توان این دستگاه ها را به همراه کاور و پوشش و یا بدون کاور ساخت.
تخلیه آن به کمک مکانیزم هایی انجام می گیرد که کاسه ها را برعکس کرده و محصول را خالی می کنند.
شیب مورد استفاده و مورد انتظار می تواند بین ۴۵ تا ۹۰ درجه باشد.
این نقاله امکان حمل مواد و محصولات در مسیرهای افقی، عمودی و شیب دار را دارد.
برای حمل مواد داغ، زبر و خراشیده، کاربرد زیادی داشته و مناسب است.

 

تسمه نقاله رولیکی

تسمه نقاله رولیکی غلطکی مناسب برای اجسام سنگین

کانوایر رولیکی – غلطکی

نقاله رولیکی به دستگاه نقاله ای گفته می شود که در آن محصول که جعبه یا کارتن می باشد روی غلطک هایی حرکت می کنند. دو سمت غلطک ها روی ریل نصب شده و روی بلبرینگ ها امکان چرخش دارند. در نقاله های رولیکی حرکت محصول روی نقاله توسط اپراتور، جرم محصول و یا موتور انجام می شود.

خصوصیات تسمه نقاله رولیکی (غلطکی)

برای جابجایی انواع بسته های بزرگ و جعبه های سنگین در مسافت های کوتاه کاربرد دارد.
می توان نقاله را به شکلی طراحی کرد که محصول از روی زمین روی غلطک افتاده و روی رولیک ها حرکت کند.
برای اعمال نیروی حرکت می توان از موتور و گیربکس و زنجیر استفاده کرده و رولیک ها را چرخاند.

 

انواع نوار نقاله سیار

تسمه نقاله آکاردئونی معمولا بدون موتور و کاملا سیار است.

نوار نقاله ثقلی یا آکاردئونی

در این نقاله عامل حرکت محصول وزن و جرم آن بوده و بسته روی غلطک هایی که روی محور ها نشسته اند جابجا می شوند. این نقاله بصورت آکاردئونی ساخته می شود و امکان تغییر وضعیت و تغییر مسیر را دارد.

خصوصیت نوار نقاله ثقلی

انطباق بیشتر با شرایط کاربری و امکان ایجاد مسیر با طول های متغیر و دلخواه با خمیدگی های مورد نیاز مسیر.
بدون نیاز به موتور و برق و مصرف انرژی
قابلیت کار در شرایط مختلف کاری
قابل استفاده برای بسته ها و جعبه ها و کیسه ها و کارتن ها

 

نقاله پیچشی ماردونی

این نقاله برای جابجایی انواع پودر و گرانول های خاص کاربرد دارد. در ساخت نقاله پیچشی ماردونی از یک محور قوی و یک مارپیچ استفاده می شود که در محفظه لوله مانندی در حال چرخش است. طول و قطر این بالابر یا نقاله می تواند برای محصولات و تناژ های مختلف متفاوت بوده و طراحی شود.

خصوصیات کانوایر پیچشی

مناسب جهت حمل مواد پودری مانند سیمان، آرد و ادویه جات و …
ابعاد مناسب و امکان جانمایی ساده در اماکن و موارد مختلف.
این بالابر یا نقاله می تواند انواع محصولات پودری را بصورت افقی یا با هر زاویه ای جابجا کند.

 

نوار نقاله پیچشی

دستگاه نوار نقاله پیچشی مناسب برای حمل برخی محصولات مانند شیشه.

 

قیمت نوار نقاله

قیمت نوار نقاله ها کاملا متغیر و بسته به نوع صفحه، جنس شاسی، طول وعرض، کاربری، نوع موتور و… متفاوت است. دستگاه های نوار نقاله معمولا به صورت سفارشی و با توجه به کاربرد آن در کارخانه شما ساخته می شود.
ما به طور میانگین قیمت نوار نقاله نو با ابعاد استاندارد حدودا 8.000.000 تومان است. قیمت نوار نقاله فلزی و استیل نسبت به نوار ها با شاسی آهن و… گران تر است.
جهت اطلاع از قیمت دقیق کافی است با شماره 09120807304 تماس بگیرید و علاوه بر قیمت با مشاوران و کارشناسان آراد ماشین نیز در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش نوار نقاله

وجود نوار نقاله برای خط تولید ها و کارگاه ها دستگاهی معمول و ضروری است. خرید نوار نقاله باید با در نظر گرفتن فاکتور هایی همچون جنس، وزن محصول، عرض و طول مورد نیاز انجام شود. دانستن این موارد برای خرید نوار نقاله امری ضروری است.

ممکن است شما تخصص کافی برای شناخت جنس های مختلف نوار نقاله و جنس مورد نیاز خود نداشته باشید، نیاز به هیچ گونه نگرانی نیست! کافی است با مشاوران آراد ماشین تماس بگیرید، ما با کمال احترام پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها