صادرات آجیل و خشکبار

صادرات آجیل و خشکبار

انجیر خشک، خرما، کشمش، پسته و دیگر خشکبار از پرفروش ترین محصولات ایران در دنیا است و 5 درصد از میزان کل صادرات را به خود اختصاص داده است. برای صادرات آجیل و خشکبار باید مواردی در نظر گرفته شود که در این مقاله به آن اشاره می کنیم.

چهار فصل بودن ایران باعث شده است شرایطی برای کشت انواع مختلف حبوبات، آجیل و خشکبار فراهم کند که به یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده آجیل و خشکبار تبدیل شود و سالانه بیش از دو میلیارد دلار محصول صادر کند.

صادرات میوه خشک

صادرات میوه خشک ایران به کشورهای اروپای مرکزی و شرقی فرصتی برای رشد بیشتر فراهم کرده و از آنجایی که مصرف کنندگان آجیل و خشکبار به زندگی سالم گرایش دارند، وارد کردن محصولات خشکباری چون بادام زمینی در اروپا رو به رشد می باشد.

پسته، خرما و انواع کشمش بخش عمده ای از صادرات آجیل و خشکبار کشور ایران به اروپا است که در صادرات پسته رتبه نخست و صادرات کشمش سومین رتبه را به خود اختصاص داده است. صدور گواهینامه ایمنی مواد غذایی با آزمایش های مکرر آزمایشگاهی و استانداردهای مسولیت اجتماعی شرکت مزایای خوبی را برای صادرکنندگان ایرانی فراهم نموده است.

 

صادرات میوه خشک

 

درصد آمار صادرات خشکبار

از بزرگترین بازار خشکبار دنیا، اتحادیه اروپا است که بیش از 40 درصد کل واردات جهانی را تشکیل می دهد به این صورت که در سال 2012 واردات خشکبار در سال 10 درصد افزایش داشته و در سال 2016 به 11 میلیارد دلار در سال رسیده است.

انواع محصولات صادراتی

به جز پسته، خرما، کشمش، آجیل های خوراکی و میوه های خشک که امروزه مدت زمان نگهداری طولانی مدتی دارند و از جمله مواد مغذی و مفید سرشار از انواع ویتامین ها محسوب می شوند، در تجارت بین المللی توسط شرکت های بازرگانی مورد معامله قرار می گیرند.

کیفیت خشکبار صادراتی

کیفیت خشکبار صادراتی باید به گونه ای باشد که با قوانین سختگیرانه اروپا در مورد حداکثر میزان مجاز آلاینده ها مطابقت داشته باشد، محصولاتی که استاندارد خاصی را کسب نکرده باشند باید استاندارد عمومی را داشته باشند.

برچسب خشکبار صادراتی

از جمله مشخصاتی که باید بر روی برچسب های محصولات صادراتی آجیل و خشکبار باید درج شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درجه بندی
  • سال تولید
  • دارا بودن دانه یا هسته
  • نام محصول
  • به طور طبیعی خشک شده است یا شکر به آن اضافه شده است
  • ویژگی های محصول مانند با پوست خشک شده یا بدون پوست

 

صادرات میوه خشک

بسته بندی خشکبار برای صادرات

بسته بندی خشکبار برای صادرات باید ویژگی هایی داشته باشد که به صورت سالم و با کمترین صدمات به مقصد برسد، از جمله این ویژگی ها می توان به محافظت از بو، مزه، رنگ، محافظت محصول از آلودگی ها و هم چنین حفاظت از کیفیت محصول اشاره کرد.

اما با تمامی موارد ذکر شده باید در ابتدا محصولی باکیفیت را تولید کرد که با صادرکردن آن از رضایت مشتری اطمینان حاصل کرد، از این رو برای تولید محصول باکیفیت باید دستگاهی را انتخاب کرد که محصولات را با بالاترین درجه از کیفیت و حفظ رنگ، بو، مزه و ظاهر تولید کند.

جهت آشنایی با دستگاه های مورد نیاز برای فرآوری انواع آجیل و خشکبار و یا دستگاه های خط تولید میوه خشک روی دستگاه مورد نظر کلیک کنید:

 

شرکت آراد ماشین یکی از شرکت های معتبر در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات صنایع غذایی است که برترین و باکیفیت ترین دستگاه ها را با خدمات پس از فروش و گارانتی و هم چنین آموزش رایگان و کار با دستگاه را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها