دستگاه خشک کن تونلی

قیمت مستقیم دستگاه خشک کن تونلی که دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشند بسیار مناسب می باشد. این دستگاه با ظرفیت بالایی تولید شده است که به همین جهت دارای استفاده صنعتی می باشد.
دستگاه خشک کن تونلی از جمله دستگاه های خشک کن صنعتی محسوب می شود که دارای قیمت گران تری نسبت به سایر دستگاه می باشد و برای ظرفیت های بالا (دو تن، پنج تن و …) ساخته می شود.

محصولات آراد ماشین دارای یک سال گارانتی، ده سال خدمات پس از فروش، نصب، راه اندازی و آموزش رایگان، پشتیبانی 24 ساعته، امکان ارسال به تمام نقاط ایران و کشورهای دیگر.

خشک کن تونلی چیست؟

دستگاه های خشک کنی که برای محصولات مختلف استفاده می شوند دارای مدل های مختلفی هستند. از انواع مختلف دستگاه های خشک کن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه خشک کن تونلی برای خشک کردن محصولات مختلف از جمله میوه، سبزیجات، صیفی جات، مواد دارویی و شیمیایی استفاده می شود.

خشک کن تونلی دارای کانوایر(نوار نقاله) است که محصولات روی آن قرار داده شده و با حرکت آن وارد تونل می شوند. در تونل بواسطه جریان هوای گرم رطوبت خود را از دست می دهند و خشک می شوند.

دستگاه خشک کن کانتینیوس می تواند به صورت یک طبقه  یا چند طبقه ساخته شود.

دستگاه خشک کن کانتینیوس (پیوسته)

به دستگاه های خشک کن تونلی، خشک کن کانتینیوس یا پیوسته نیز می گویند. علت این نام گذاری خطی و پیوسته کار کردن این دستگاه است. در خشک کن تونلی، محصول (میوه، سبزی، صیفی جات و …) بوسیله نوار نقاله از یک سمت دستگاه وارد شده و و پس از خشک شدن از سمت دیگر خارج می گردد.

دستگاه خشک کن تونلی برای میوه و سبزیجات

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که به حداقل زمان ممکن برای خشک کردن میوه های مختلف نیازمند می باشد و از این جهت با بهره گیری از آن می توان میوه های را به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان ممکن خشک نمود و در دسترس مصرف کنندگان قرار داد.
از مزیت های این دستگاه نسبت به دستگاه های خشک کن کابینی کوتاه بودن زمان خشک شدن و بالا بودن ظرفیت ورودی است.

دستگاه خشک کن تونلی یا خشک کن کانتینیوس

ویژگی های خشک کن تونلی آراد ماشین

از مهم ترین ویژگی ها و مشخصات دستگاه های خشک کن تونلی آراد ماشین می توان موارد زیر را برشمرد:

  • سوخت مصرفی دستگاه می تواند گاز، برق، گازوئیل، دوگانه یا سه گانه باشد.
  • برق مصرفی دستگاه سه فاز است.
  • دارای بدنه سه لایه با عایق XPS
  • جنس بدنه گالوانیزه یا استیل
  • ابعاد دستگاه با توجه به ظرفیت ورودی دستگاه و تعداد طبقات آن متفاوت است.
  • دارای کنترلرهای هوشمند و دقیق
  • وجود سنسورهای رطوبت و دما در دستگاه
  • سیرکولاسیون دقیق و یکدست (جهت یکدست خشک شدن محصولات)
  • تخلیه رطوبت خودکار
  • دارای حافظه

کاربرد دستگاه خشک کن تونلی

دستگاه خشک‌کن تونلی در صنایع مختلف برای خشک کردن محصولات با اندازه و شکل‌های مختلف استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای اصلی آن عبارتند از:

  1. صنعت غذایی: خشک‌کن‌های تونلی در صنعت غذایی برای خشک کردن محصولات مانند آجیل، پنبه، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات، گوشت و ماهی، غلات و محصولات پخت و پز مانند نان و کیک استفاده می‌شوند.
  2. صنعت کشاورزی: در صنعت کشاورزی، خشک‌کن‌های تونلی برای خشک کردن محصولاتی مانند بذرها، دانه‌ها، گیاهان دارویی، گیاهان معطر، گل‌ها و گیاهان زینتی استفاده می‌شوند.
  3. صنعت کاغذ: خشک‌کن‌های تونلی در صنعت کاغذ برای خشک کردن و لایه‌برداری از برگه‌های کاغذی و محصولات کاغذی مانند کارتن، جعبه‌های کاغذی و محصولات چاپی استفاده می‌شوند.
  4. صنعت نساجی: در صنعت نساجی، خشک‌کن‌های تونلی برای خشک کردن الیاف و پارچه‌های نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  5. صنعت مواد شیمیایی: در بسیاری از صنایع مواد شیمیایی، خشک‌کن‌های تونلی برای خشک کردن محصولات شیمیایی مانند پودرها، گرانول‌ها، مواد حبس شده و محصولات پودری استفاده می‌شوند.
  6. صنعت داروسازی: در صنعت داروسازی، خشک‌کن‌های تونلی برای خشک کردن داروها، محصولات فارماسوتیکال، پودرها، کپسول‌ها و قرص‌ها استفاده می‌شوند.
  7. صنعت پلاستیک: خشک‌کن‌های تونلی در صنعت پلاستیک برای خشک کردن و پالایش مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  8. صنعت خودروسازی: در صنعت خودروسازی، خشک‌کن‌های تونلی برای خشک کردن قطعات و قالب‌های فلزی، قطعات پلاستیکی و رنگ‌های خودرو استفاده می‌شوند.
  9. صنعت ساختمان: در صنعت ساختمان، خشک‌کن‌های تونلی برای خشک کردن مصالح ساختمان می تواند گزینه ی بسیار خوبی باشد.

در بسیاری از صنایع موجود می توان از خشک کن های تونلی استفاده کرد.

شرکت آرادماشین طراحی و ساخت انواع خشک کن ها را برای صنایع مختلف در کارنامه ی خود دارد و همواره آماده است تا برای محصولات شما دستگاه مناسب را ارائه دهد.

قیمت دستگاه خشک کن تونلی 

دستگاه های خشک کن تونلی به صورت سفارشی ساخته می شوند وقیمت آن با توجه به ظرفیت، نوع محصول، فضایی که در اختیار دارد و … متفاوت خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت دستگاه خشک کن تونلی متناسب با کار خود از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان و مشاوران آراد ماشین تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها