دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی از دستگاه های پرکاربرد و پرسود در صنایع مختلف به ویژه صنایع غذایی است که برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند، بهترین گزینه ایده آل است.

در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه میوه خشک کن در ظرفیت نیمه صنعتی آشنا کنیم و به توضیح مشخصات، عملکرد و موارد مرتبط با آن بپردازیم، پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

میوه خشک کن نیمه صنعتی کابینی

میوه خشک کن نیمه صنعتی مدل کابینی نمونه رایج از دستگاه های خشک کن است که انواع میوه را در مقیاس نیمه صنعتی خشک و تولید می کند و بهترین گزینه برای سطح کارگاهی است.

با توجه به اینکه ابعاد و اندازه این مدل دستگاه بزرگتر از مدل های خانگی است اما طراحی ابعاد استاندارد آن به گونه ای است که برای تمامی مکان ها قابل استفاده می باشد و از گرم شدن محیط و تولید صدای آزار دهنده جلوگیری می کند.

هم چنین از ویژگی های مثبت این مدل دستگاه می توان به سیرکولاسیون دقیق هوای داغ در محیط کابین، سیستم های کنترلی هوشمند و تمام اتوماتیک، ایمنی بالا به دلیل حساسیت کار در مکان های مختلف اشاره کرد.

مشخصات دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی

انتخاب دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی گزینه مناسبی برای مشاغلی است که با فرآوری و تولید میوه و سبزی خشک سرو کار دارند و کیفیت تولیدات این دستگاه در بالاترین سطح خود هستند.

این مدل دستگاه از مشخصات مخصوص به خودی برخوردار است که در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • برخورداری از برق مصرفی
  • مجهز به سیستم کانوکشن حرارتی
  • به سیستم تخلیه رطوبت مجهز است
  • مجهز به سیستم گرمایشی گازی، دوگانه و برقی
  • برخورداری از جنس بدنه ساندویچ پنل با عایق XPS
  • قابلیت تنظیم دما قبل از شروع کار با دستگاه

سوخت های مورد استفاده در دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی

جهت تامین انرژی دستگاه برای انجام فرآیند خشک کردن محصولات مختلف، به سوخت مصرفی نیاز است که علاوه بر تامین الکتریسیسته مورد نیاز برای کار فن ها و سیستک کنترلی و سنسورهای دستگاه، انرژی لازم برای سیستم حرارتی جهت خشک کردن محصولات فراهم شود.

این سوخت های مصرفی می تواند گازی، برقی و در بعضی مواقع دو گانه سوز باشد که در برخی شرکت های معتبر نظیر شرکت آراد کاشین سوخت های دیگری هم چون مازوت زغال سنگ جهت رفع نیاز خریداران در ساخت دستگاه های خود به کار می برند.

میوه خشک کن نیمه صنعتی گازی

برای استفاده از گاز مصرفی دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی نیاز نیست که از گاز صنعتی کنتور سنگین و یا فشار بالا استفاده کرد، با گاز شهری می توان از این دستگاه استفاده نمود. گاز شهری به دلیل ارزان و به صرفه بودن برای همه واحدهای تولیدی صنعتی و خانوارها در دسترس است و با استفاده از این سوخت می توان انرژی لازم جهت خشک کردن محصولات توسط دستگاه میوه خشک کن گازی نیمه صنعتی فراهم آورد.

میوه خشک کن نیمه صنعتی برقی

میوه خشک کن برقی مدل دیگری از دستگاه نیمه صنعتی است که انرژی مورد نیاز آن از برق و توسط المنت های برقی تامین می شود و با فراگیر بودن انرژی برق در کشور و دنیا، استفاده از این مدل دستگاه برای همه امکان پذیر است.

انتخاب مدل برقی یا گازی دستگاه خشک کن نیمه صنعتی به شرایط محیطی و اقلیمی ، همچنین خط تولید خریداران بستگی دارد و متناسب با آن می توان نسبت به خرید دستگاه اقدام نمود.

ویژگی های دستگاه خشک کن نیمه صنعتی

دستگاه های صنعتی از ویژگی هایی برخوردار هستند که متناسب با آن عملکرد و کارایی خود را به نمایش می گذارند، در ادامه به چند مورد از قابلیت های میوه خشک کن نیمه صنعتی اشاره می کنیم:

  • برخورداری از سیستم خودکار خاموش و روشن شدن دستگاه جهت جلوگیری از کاهش تلفات میوه
  • برخورداری از سیستم های تنظیم میزان رطوبت، دما، گردش هوا
  • برخورداری از سینی های باکیفیت جهت نگهداری و خشک کردن میوه
  • قابلیت انتخاب آزادانه برای خریداران جهت انتخاب سوخت مصرفی
  • برخورداری از ابعاد، اندازه و وزن مناسب و توانایی عبور از درهای خانگی، کارگاهی و مغازه ای
  • قابلیت استفاده در منازل، مغازه ها، کارگاه های کوچک و محیط های شهری و کارگاهی

برای آشنا شدن با ویژگی دستگاه می توانید قبل از خرید با مشاورین و کارشناسان شرکت مورد نظر ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

لیست قیمت دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی

دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی با توجه به اینکه توسط شرکت های مختلف طراحی و ساخته می شود، امروزه شاهد رنج قیمتی متفاوتی از این مدل دستگاه در بازار هستیم، اما به طور کلی فاکتورهای مختلفی در قیمت گذاری این مدل دستگاه تاثیرگذار هستند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • براساس سوخت مصرفی (گازی یا برقی)
  • برخورداری از مواد اولیه و قطعات مرغوب و باکیفیت در ساخت دستگاه
  • جنس بدنه دستگاه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • برند سازنده

شرکت سازنده دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی

با توجه به گسترش صنعت و فناوری، امرزوه شرکت های مختلفی وجود دارند که دستگاه آلات صنعتی طراحی و تولید می کنند، شرکت آراد ماشین یکی از شرکت های معتبر و برندی است که طی سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است نیاز داخلی کشور را تامین کند.

دستگاه هایی تولید این شرکت مطابق با استاندارد روز دنیا و با بهره گیری از قطعات و مواد اولیه باکیفیت ساخته شده اند و خریداران می توانند از گارانتی و خدمات پس از فروش این گروه بهره مند شوند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از دستگاه های مهم و کاربردی با نام دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی آشنا کنیم و به توضیح ویژگی ها، عملکرد و دیگر موارد مرتبط با آن بپردازیم، نکته مهمی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید، تست دستگاه ها قبل از خرید و گرفتن مشاوره تخصصی از افراد باتجربه و کارشناسان شرکت مورد نظر است، همچنین از برند بودن شرکت تامین کننده و خدماتی که ارائه می دهد، توجه لازم را داشته باشید.