دستگاه بسته بندی تک نفره

دستگاه بسته بندی تک نفره برای تولید انواع محصولات یکبار مصرف و تک نفره کاربرد دارند که مصارف بسیار زیادی دارند. بسته بندی تک نفره محصولات غذایی که رشد قابل چشمگیری داشته و رو به افزایش می باشد، نوعی بسته بندی یک بار مصرف است که پس از باز کردن فرآورده آن قابل نگهداری نباشد و می بایست بلافاصله مصرف شود که باعث نوآوری در حوزه های مخلتف صنایع غذایی شده است.

تولید محصولات تک نفره بر اساس نیاز جامعه و زندگی مدرن سال هاست که خودنمایی می کند.

از محصولات قابل بسته بندی به شکل تک نفره موارد زیر را می توان نام برد:

عسل، روغن زیتون، رب انار، شکر، سماق، نمک، فلفل، آبلیمو، سس، ادویه جات، انواع چاشنی ها، سبزیجات خشک شده، انواع سالادها از قبیل سالاد الویه، سالاد فصل، انواع ترشی ها و… .
بسته بندی محصولات تک نفره بسته به حالت مواد (مایع، جامد و …) با استفاده از دستگاه های مختلف صورت می گیرد.
شرکت آراد ماشین با افتخار توانایی طراحی و ساخت ماشین آلات در حوزه تولید و بسته بندی محصولات غذایی از جمله بسته بندی محصولات تک نفره را دارد.
از دستگاه های پرکاربرد در زمینه بسته بندی محصولات تک نفره دستگاه های زیر را می توان نام برد: دستگاه بسته بندی ساشه، دستگاه بسته بندی سیل، دستگاه بسته بندی پیلوپک که به تفکیک به توضیح هر کدام می پردازیم.

محصولات تک نفره

دستگاه بسته بندی ساشه

دستگاه بسته بندی ساشه جهت بسته بندی تک نفره محصولات در سلفون مورد استفاده قرار می گیرد و بر حسب نوع محصول به سه دسته تقسیم می شوند: ساشه مایع (جهت بسته بندی انواع مایعات مانند عسل، آبلیمو، روغن زیتون، مواد دارویی و شیمایی و …)، ساشه گرانول (جهت بسته بندی انواع مواد گرانول مانند شکر، نمک، ژله، مواد دارویی و شیمیایی و …) و ساشه پودری (جهت بسته بندی انواع پودر مانند سماق، آویشن، قهوه، کافی میکس، کاکائو، مواد دارویی و شیمیایی و …) و از نظر نوع دوخت نیز به سه شکل هستند: سه طرف دوخت، چهار طرف دوخت و مدادی.

مشخصات فنی دستگاه ساشه:

  • سیستم HMI و PLC جهت کنترل عملکرد دستگاه (منوی فارسی و انگلیسی)
  • چشم الکترونیک جهت تنظیم طول بسته
  • سیستم PID جهت تنظیم حرارت
  • فیدر و بدنه ی تماما استنلس استیل
  • کشش لفاف توسط استپر موتور
  • کنترل سرعت توسط اینورتر
  • لفاف بسته بندی: ترسبافون، متالایز، سلفون صدفی، فویل لمینت شده، کاغذ آلومینیوم
  • ابعاد دستگاه: 160 *70*80
  • وزن دستگاه: 220 کیلوگرم
  • سیستم توزین: حجمی، عملکرد: الکترومکانیک
  • قدرت توزین: 1 تا 50 گرم
  • طول بسته:3 الی 15 سانتی متر
  • عرض بسته: 2.5 الی 10 سانتی متر
  • سرعت بسته بندی:40 الی 80 بسته در دقیقه.
انواع دستگاه بسته بندی

تجهزات قابل نصب:

دستگاه تاریخ زن حرارتی

سیستم تزریق گاز ازت

تیغ برش صاف

قابلیت نصب پمپ وکیوم

دستگاه بسته بندی سیل حرارتی

دستگاه بسته بندی سیل حرارتی جهت بسته بندی تک نفره انواع مواد غذایی، دارویی، شیمیایی و … در داخل ظرف در سایزهای مختلف و تک نفر ه (عسل تک نفره، ماست تک نفره و …) قابل کاربرد می باشد.

سیل ها به دو دسته کلی حرارتی و القایی تقسیم می شوند.

تفاوت اصلی در این دو دستگاه روش تولید گرما و چسباندن و یا همان سیل کردن می باشد. در نوع حرارتی این کار توسط یک المنت برقی انجام می شود و در نوع القایی همان طور که از اسم آن مشخص است از امواج القایی برای گرم کردن استفاده می شود.

معمولا برای سیل کردن ظروف بدون درب از دستگاه سیل حرارتی و برای ظروف درب دار از دستگاه سیل القایی استفاده می شود.

سیل های حرارتی در چهار مدل: دستی، نیمه اتومات، اتومات و فول اتومات و سیل های القایی در سه مدل: دستی، نیمه اتومات و اتومات ساخته می شوند.

دستگاه سیل حرارتی بر اساس ظرفیت تولید و کارایی در شکل های رومیزی با تعداد قالب های مختلف، خطی و روتاری قابل ساخت می باشد.

دستگاه سیل حرارتی

از دیگر دستگاه هایی که در حوزه بسته بندی تک نفره به کار می رود دستگاه ترموفرمینگ است که به روش فرم – فیل – سیل تمام مراحل بسته بندی از قبیل ساختن ظرف، پرکردن ظرف، درب بستن و در نهایت برش و جدا سازی ظرف را در یک فرآیند پیوسته، سریع و بدون دخالت انسان انجام می دهد.

از آن جایی که دستگاه سیل حراراتی در مقایسه با دستگاه ترموفرمینگ بسیار ارزان قیمت تر می باشد در زمینه بسته بندی تک نفره بسیار پرکاربرد می باشد.

قالب دستگاه محدود به ظرف های خاص نمی باشد و طبق ظرف مصرف کننده ساخته می شود؛ بنابراین برای ظرف های مختلف قابل طراحی می باشد.

و تعداد قالب های دستگاه را ظرفیت تولید مشخص می کند.
دستگاه سیل حرارتی رومیزی از نظر اقتصادی بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه بسته بندی برای افرادی است که با سرمایه کم قصد راه اندازی خط تولید محصولات تک نفره از قبیل سالاد تک نفره، عسل تک نفره، روغن زیتون تک نفره و … را دارند.

دستگاه بسته بندی پیلوپک

دستگاه بسته بندی پیلوپک یا دستگاه بسته بندی افقی نیز برای بسته بندی بعضی از محصولات تک نفره مانند قند، گز و … کاربرد دارد.

دارای طولی حدود 4 متر با عرض 80 سانتی متر و ارتفاع 150 می باشد.

دستگاه بسته بندی پیلوپک دو سر پرس به دو شکل مکانیکی و PLC دار ساخته می شود.

مدل فتوسل دار برای محصولاتی که سلفون بسته بندی چاپ شده دارند به کار می رود و نوع بدون فتوسل برای سلفون های بدون چاپ و حالت رگباری کاربرد دارد.

جهت مشاهده نحوه ی عملکرد دستگاه های بسته بندی محصولات تک نفره، همچنین برای اطلاع از مشخصات فنی و ویژگی های این دستگاه ها، بر روی دکمه های زیر کلیک کنید.

شرکت آراد ماشین طراح و سازنده انواع دستگاه های بسته بندی برای تولید محصولات تک نفره می باشد. این شرکت تمامی محصولات خود را با گارانتی معتبر شرکتی و ده سال خدمات پس از فروش ارائه می دهد. نصب و راه اندازی رایگان در سراسر کشور و پشتیبانی 24 ساعته از دیگر مزایای شرکت آراد ماشین می باشد.

آراد ماشین، تجربه ای متفاوت از صنعت و خدمات

جهت اطلاع از قیمت انواع دستگاه بسته بندی تک نفره و یا دریافت اطلاعات بیشتر، به صفحه مشاوره رایگان بروید و با مشاوران و کارشناسان فروش آراد ماشین، در ارتباط باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها