مراحل اخذ مجوز بسته بندی خانگی

مجوز بسته بندی خانگی

بسته بندی خانگی یکی از مشاغلی است که در منزل انجام می گیرد و در این مقاله قصد داریم به توضیح نحوه راه اندازی آن و چگونگی کسب مجوز کار بسته بندی بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

یکی از مشاغل پرطرفداری که امروزه رشد چشمگیری دارد، مشاغل خانگی است که برای همه افراد از جمله زنان خانه دار و جوانان مناسب می باشد.

از مزیت های مشاغل خانگی می توان به آموزش و یادگیری به صورت مجازی و غیر حضوری، پرداخت نکردن هزینه ای بابت اجاره بها محل کار، حذف هزینه ایاب و ذهاب اشاره کرد.

محصولات خانگی با تمام مزایایی که دارد به راحتی در فضای گسترده مجازی قابل عرضه است و میتوان بدون واسطه شغل خانگی خود را گسترش داد.

 

روش دریافت مجوز کار بسته بندی خانگی

برای دریافت مجوز کار بسته بندی خانگی ابتدا باید بدانیم در کدام یکی از گروه های زیر قرار داریم:

گروه اول جزء مشاغل مستقل است و کسانی را شامل می شوند که از صفر تا صد کسب و کارشان را خود برعهده دارند.

گروه دوم کسانی هستند که نیازمند حامی و پشتیبان هستند چرا که با داشتن مهارت کافی در راه اندازی کسب و کار، از نظر مالی توانایی تامین تجهیزات لازم را ندارند.

گروه سوم توانایی تحت پوشش قرار دادن افراد دیگر را جهت پیشبرد کسب و کار خانگی را دارند.

با تشخیص اینکه در کدام یک از گروه های نام برده قرار دارید وارد مرحله ی شرایط اخد مجوز بسته بندی خانگی می شویم.

 

شرایط اخذ مجوز بسته بندی خانگی

از شرایط اخذ مجوز بسته بندی خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجموع ساعات اشتغال هر یک از شاغلین خانگی نباید بیشتر از 44 ساعت در هفته باشد، پس داشتن همزمان چند شغل خانگی مانعی ندارد
  • محیط کار در منزل و تنها توسط اعضای یک خانواده صورت بگیرد
  • احتمال باطل شدن مجوز در صورت هرگونه مزاحمت و شکایت از طرف همسایه ها
  • تولید نکردن هیچ گونه آلودگی صوتی، زیست محیطی، بصری
  • عرضه و فروش محصول خانگی در خارج از واحد مسکونی انجام شود
  • تناسب داشتن حجم تولید با فضای واحد مسکونی

آراد ماشین طراح و سازنده دستگاه ها و ماشین آلات مورد استفاده در صنایع غذایی است و انواع دستگاه های بسته بندی خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی را طراحی و تولید می کند.

مراحل اخذ مجوز بسته بندی حبوبات

بسته بندی حبوبات از جمله مشاغل خانگی است که برای دریافت مجوز باید در سایت وزارت کار و امور اجتماعی در قسمت مربوطه به نوع کسب و کار فرم ثبت نام را تکمیل کرد.

و مرحله بعد ارائه دادن فرم تکمیل شده به همراه مدارک لازم به ادارات کل تعاون یا دستگاه های اجرایی مربوطه می باشد.

از جمله مدارک لازم جهت ارائه به شرح زیر می باشد:

  • تصویر شناسانامه و کارت ملی
  • تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای متقاضیان مرد
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای پشتیبان
  • تصویر گواهی آخرین مدرک تحصیلی
  • اصل و تصویر کارت مهارت مرتبط با رشته شغلی مورد تقاضا
  • هزینه آموزش ها برای راه اندازی کسب و کار توسط دولت پرداخت می شود چنانچه شغل مورد نظر و توانایی فرد متقاضی تایید شود
  • معرفی کردن یک پشتیبان یا حامی توسط دستگاه اجرایی مربوطه به محض پیدا شدن در صورت انتخاب افراد تحت پوشش موقع ثبت نام فرم و رضایت سرپرست خانوار برای اشتغال سایر خانواده
  • آغاز فعالیت بعد از اخذ مجوز بسته بندی خانگی از طریق سایت صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و ارائه مدارک و معرفی مکان و تاییدیه بهداشتی

 

بسته بندی حبوبات خشکبار

بسته بندی حبوبات و خشکبار خانگی

حبوبات و خشکبار از مواد غذایی مفید و حذف نشدنی سبد کالای خانوارهای ایرانی است که به دلیل تنوع زیادی که دارد همواره از پرمصرف ترین ها می باشد.

پسته، بادام، فندق، گردو، کشمش، انجیر، انوع آجیل، لوبیا، نخود، عدس و غیره از نمونه محصولاتی است که در بسته بندی خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

از این رو برای شروع بسته بندی حبوبات و خشکبار خانگی به مواردی از قبیل فضا، سرمایه حداقلی، نیرو 2 الی 3 نفر و دستگاه های مورد نیازی چون ترازو، دستگاه دوخت ریلی افقی نیاز خواهید داشت.

دستگاهی که برای بسته بندی حبوبات خانگی انتخاب می کنید از ابعاد مناسب، برق مصرفی، خدمات پس از فروش، گارانتی و کیفیت خوبی برخوردار باشد.

آراد ماشین طراح و سازنده دستگاه های مورد استفاده در صنایع غذایی است و علاوه بر ساخت دستگاه ها و ماشین آلات مختلف مشاوره های رایگان درخصوص راه اندازی کسب و کار های تولید نیز ارائه می دهد.

جهت آشنایی با تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کار بسته بندی خانگی، صفحه دستگاه بسته بندی خشکبار در منزل را مطالعه کنید.

 

استفاده از وام های اشتغال زایی

افرادی که به بسته بندی حبوبات خانگی مشغول به فعالیت هستند می توانند برای دریافت وام پنجاه میلیونی اقدام کنند که در ابتدا باید کسب و کار خود را در طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ثبت نام کنند و پس از بررسی های لازم، دستگاه اجرایی ذیربط مجوز لازم برای دریافت وام صادر می کند.

هزینه صدور مجوز بعد از هماهنگی با وزارت امور اقتصاد و دارایی پرداخت می شود.

با انتخاب یک نام تجاری و انتخاب هوشمندانه که تداعی کننده محصولات شما باشد می تواند به فروش محصولات خانگی شما کمک کند و نوع بسته بندی، مشتریان زیادی را سمت محصولات خانگی شما خواهد کشاند.

شرکت آراد ماشین با سال ها تجربه، انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار باکیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و آموزش کار با دستگاه و گارانتی از خدمات این شرکت می باشد.

3 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها