هر کیلو میوه چقدر میوه خشک می دهد؟

هر کیلو میوه چقدر میوه خشک می دهد؟

در این مقاله قصد داریم علاوه بر پاسخ به پرسش هر کیلو میوه چقدر میوه خشک می دهد؟ به توضیح این کسب و کار پردرآمد و سوالاتی که ممکن است ذهنتان را درگیر کرده باشد، می پردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

امروزه به دلیل استقبال خوبی که از میوه خشک در ایران و سایر کشورهای خارجی می شود، افراد زیادی را برای شروع  این کسب و کار به صورت خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی وا داشته است.

دو روش برای تولید میوه خشک

1: در گذشته خشک کردن میوه در کشورهای مختلفی مانند ایران، سوریه، مصر، ترکیه مورد استفاده قرار می گرفت و با این روش توانستند مدت زمان زیادی از میوه خشک برای آذوقه زمستان استفاده کنند.

امروزه به ندرت از این روش سنتی استفاده می شود چرا که مدت زمان زیادی را مطلبد که حجم مشخصی از میوه را خشک کرد و با پهن کردن آن آلودگی ها، گرد و غبار و حشرات را به خود جذب می کند و ظاهر میوه یا تیره خواهد شد یا مناسب پذیرایی نخواهد بود.

2: اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع دستگاه های خشک کن در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید شده اند که حجم بالایی از میوه را با حفظ رنگ، طعم، مزه و کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن و با سرعت بالا خشک می کنند.

کسب و کار تولید میوه خشک

برای شروع کسب و کار و راه اندازی تولید میوه خشک ابتدا باید آگاهی و اطلاعات خود را در این زمینه بالا برد و از افراد متخصص و باتجربه ای که در این زمینه تخصص و دانش کافی دارند، بهره برد.

ابتدا برای شروع کار تولید میوه خشک باید با توجه به سرمایه و بودجه در نظر گرفته شده کسب و کار خانگی، نیمه صنعتی یا صنعتی را انتخاب کرد و مجوزهای لازم برای شروع کار را گرفت.

با توجه به منطقه ای که درآن زندگی می کنید و محصولی که به فراوانی در آن رشد می یابد و کشت می شود، حوزه کاری خود را مشخص کنید.

اگر میوه ها مستقیما از باغدار و به صورت عمده خریداری شود، سود بیشتری عایدتان می شود.

معمولا خشک کردن محصولات متنوع باعث اصطکاک و هزینه بیشتر می شود، شاید بهتر باشد تا در یک بازه زمانی خاص تعداد محصولات کمتری را خشک کنید و درعوض حجم تولید را افزایش دهید.

فروش میوه خشک بصورت فله و بسته بندی شده انجام می شود. در حالت دوم نیاز به دستگاه بسته بندی خواهید داشت و این کار مستلزم صرف هزینه بیشتر برای خرید دستگاه ها و ماشین آلات مورد نیاز جهت بسته بندی میوه خشک است.

جهت آشنایی با انواع دستگاه ها و ماشین آلات مورد نیاز برای این کار مقاله دستگاه بسته بندی خشکبار را مطالعه کنید.

 

 

هر کیلو میوه چقدر میوه خشک می دهد؟

از آن جایی که وزن میوه ها یکسان نیستند، نمی توان به صورت دقیق میزان را بررسی کرد اما اگر بخواهیم به صورت حدودی تخمین بزنیم به ازای هر کیلو میوه خشک حدود هشت الی ده کیلو میوه نیاز است یا اگر به بیان دیگر بگوییم هر کیلو میوه در حدود صد گرم میوه خشک به ما می دهد.

به عنوان مثال هر 10 کیلو سیب یک کیلو خروجی دارد و میوه پرتقال چون رطوبت بیشتری دارد 700 گرم خروجی دارد.

پس با توجه به نوع محصول و درصد رطوبت آن، خروجی محصول متفاوت می باشد و با دستگاه های خشک کن می توان میزان رطوبت را تنظیم کرد.

دستگاه خشک کن را از کجا تهیه کنیم؟

در ایران شرکت های زیادی هستند که انواع دستگاه خشک کن میوه را بفروش می رسانند. هنگام خرید دستگاه خشک کن همیشه سعی کنید تا از شرکت های سازنده و معتبر خرید کنید. با ا ین کار هم به کیفیت دستگاه ها اطمینان دارید و هم از گاارانتی و خدمت پس از فروش بهره مند خواهید شد.

شرکت آراد ماشین یکی از سازندگان معتبری است که با سال ها سابقه در زمینه طراحی و تولید ماشین آلات صنایع غذایی، بهترین و باکیفیت ترین ها را به بازار داخلی و خارجی عرضه می کند.

از خدمات ویژه این شرکت می توان به ارائه مشاوره های تخصصی رایگان برای راه اندازی کسب و کار تولید میوه خشک اشاره نمود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زارعی
زارعی
1 سال قبل

ممنونم از اطلاعات تون ، مطالب خوبی بود . ارزش خوندن داره

رامین جباری
رامین جباری
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
میزان درآمد میوه خشک کنی میخواستم بدونم