چرا قیمت میوه خشک بالا است؟

چرا قیمت میوه خشک بالا است

با توجه به شرایط آب و هوایی و چهار فصل بودن ایران، فرصتی برای تولیدکنندگانی که به دنیای رنگارنگ میوه ها علاقه دارند و کسب درآمد از این طریق را می پسندند، فراهم نموده که به فکر راه حلی برای استفاده طولانی از میوه ها باشند.

از دیرباز مردم برای استفاده بیشتر میوه ها، خشک کردن در مقابل نور آفتاب را پیش گرفتند که رفته رفته این روش به شکل نوین و پیشرفته تری به دنیای امروز گام برداشت و استفاده از دستگاه خشک کن میوه رونق گرفت.

با استفاده از دستگاه های خشک کن می توان حجم بالایی از انواع میوه ها را خشک کرد و در دراز مدت از طعم دلپذیر آن استفاده نمود.

اما چرا قیمت میوه خشک بالا است؟ موضوع مورد بحث مقاله ما است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

 

علت گران بودن میوه خشک

1)کسانی که کار تولید میوه خشک را به عنوان شغل و راهی برای کسب درآمد خود در نظر گرفته اند، با شرایط و محدودیت های مختلفی در این مسیر مواجه می شوند که از جمله آن می توان به تهیه میوه هایی که خارج از فصل خود هستند و قیمت بالا برای خرید آن در حجم بالا اشاره کرد.

2)همچنین کمبود نقدینگی علت دیگر افزایش قیمت میوه خشک است و با افزایش چند برابری قیمت میوه، حجم تولید در این صنعت کاهش پیدا می کند و علاوه بر ایجاد مشکل، باعث کم شدن نیروی کار نیز می شود.

 

باغداران و کشاورزانی که به کشت انواع میوه ها می پردازند، هر ساله شاهد دورریزی و فساد میوه های خود می شوند که علاوه بر خسارت مالی، برخی از آنها را به ترک این کار وا می دارد.

از این رو با ایده تولید میوه خشک این خسارت به حداقل مقدار خود رسیده است و با استفاده از دستگاه های خشک کن در ظرفیت های مختلف می توان در کمترین زمان ممکن، حجم بالایی از محصولات را به صورت خشکبار تبدیل کرد.

3)می توان در فصل های مختلف از سال از میوه هایی استفاده کرد که به طور معمول در بازار وجود ندارند و استوایی هستند و این خود یکی از دلایل افزایش قیمت میوه خشک می باشد.

4)همچنین برای تولید یک کیلو میوه خشک نیاز به چند کیلو میوه تازه، آبدار و بدون خرابی از همان میوه هست تا طی روند رطوبت زدایی جهت ماندگاری و حفظ کیفیت رنگ، طعم و مزه آن، وارد بازار شود.

پس تولیدکننده برای داشتن یک کیلو میوه خشک، نیازمند خرید چندین کیلو از آن میوه است که این خود دلیلی بر افزایش قیمت میوه خشک می باشد.

5)استفاده از انواع دستگاه های شستشو، اسلایسر، هسته گیر، دستگاه خشک کن، دستگاه های بسته بندی، به طبع در روند افزایش قیمت میوه خشک تاثیر دارد.

6)همچنین نیروی انسانی که پای دستگاه های مختلف مشغول به فعالیت هستند، سوخت (برق، گاز و…)، خدمات حمل و نقل از عوامل تاثیرگذار افزایش قیمت میوه خشک محسوب می شوند.

7)نوع بسته بندی محصول نیز بر روی افزایش قیمت آن موثر است. متریال های استفاده شده و در بسته و ماشین آلات بکار رفته در بسته بندی میوه خشک، بر روی قیمت محصول نهایی اثرگذار است.

جهت آشنایی با انواع دستگاه بسته بندی میوه خشک، نیمه صنعتی و صنعتی، وارد صفحه دستگاه بسته بندی خشکبار آراد ماشین شوید.

 

خط میوه خشک

 

کسب درآمد بالا با تولید میوه خشک

تولید میوه خشک و فروش آن در ظرفیت های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی دارای سود خوبی خواهد داشت و با تولید میوه خشک و فروش آن بصورت فله یا بسته بندی می توان درآمدهای بالایی کسب نمود.

 

فواید میوه خشک

مصرف میوه خشک را می توان به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه در نظر گرفت که علاوه بر دریافت ویتامین های مقوی، می توان به عنوان یک رژیم غذایی سالم در جدول برنامه سلامت خود قرار داد.

میوه خشک منبع غنی از فیبر و انواع آنتی اکسیدان ها هستند که در ادامه به برخی از خواص و فواید مصرف آن اشاره می کنیم:

  • کاهش ریسک ابتلا به دیابت از طریق کنترل قند خون
  • افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن به ویژه زنان باردار
  • بهبود عملکرد گوارش و جلوگیری از بیماری هایی نظیر یبوست
  • تاثیر مثبت در کاهش وزن
  • کاهش ریسک ابتلا به بیماری های استخوانی
  • افزایش سلامت قلب
  • جلوگیری از پیری زود رس پوست
  • پیشگیری از کم خونی و فشار خون

تمامی این فواید نشان از ارزشمند بودن این خوراکی مفید و مغذی است که با وجود قیمت بالایی که دارد، ارزش خرید آن نیز احساس می شود.

به عبارت دیگر می توان گفت وجود مواد مغذی که سرشار از ویتامین های مفید و سالم است، دلیلی است که می تواند قیمت میوه خشک را افزایش دهد.

 

ارائه مشاوره رایگان تولید میوه خشک در ظرفیت های مختلف

شرکت آراد ماشین طراح و سازنده دستگاه ها و ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید و بسته بندی میوه و سبزیجات خشک می باشد. تمامی دستگاه های این شرکت با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش غرضه می شوند. این شرکت علاوه بر ساخت دستگاه های صنایع غذایی به علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای مختلف تولیدی، مشاوره های تخصصی و کاملا رایگان ارائه می دهد.

اگر علاقه مند به تولید میوه خشک هستید ولی هنوز نمیدانید باید از کجا شروع کنید با مشاوران آراد ماشین تماس بگیرید.

شرکت آراد ماشین از جمله شرکت هایی است که با برخورداری از تکنولوژی روز دنیا و استانداردهای لازم، دستگاه های خشک کن را در ظرفیت های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طراحی و تولید می کند و مسیر را برای تولید کنندگانی که به کسب درآمد در این زمینه علاقه دارند، فراهم کرده است.

با مطالعه مقاله خط تولید میوه خشک با انواع دستگاه ها و ماشین آلات مورد نیاز برای تولید میوه خشک آشنا شوید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها