خرید دستگاه وکیوم سیل رومیزی برای سیل کردن درب انواع ظروف چهارگوش، دایره ای و …در شرکت آراد ماشین، با قابلیت بسیار خوب و قیمت مناسب،  بفروش می رسد. دستگاه سیل رومیزی با دو نوع مدل سیل حرارتی و سیل القایی که هرکدام دارای انواع مختلفی هستند از دستگاه های پرکاربرد صنایع غذایی می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

از این دستگاه در بستنی فروشی ها، آبمیوه فروشی ها، رستوران ها، کیترینگ ها، محیط های خانگی، محیط های کوچک کارگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده و کار با دستگاه بسته بندی سیل رومیزی آسان است و به آموزش خاصی نیاز نیست و برای سیل ظروف پلاستیکی از جنس های PE,PP,PET و غیره مناسب می باشد.

سیل ظروف

تفاوت دستگاه سیل رومیزی با دستگاه سیل وکیوم

لازم است در این قسمت به یک موضوع اشاره شود و آن این است که در اصطلاح عامیانه به دفعات مشاهده شده که از کلمه ی وکیوم به نادرستی به جای کلمه ی سیل استفاده می شود. این دو کلمه مفهومی کاملا جدا از هم دارند. سیل یعنی روکش کردن و وکیوم یعنی تخلیه ی هوای داخل ظرف.

درحالی که در بسیاری از مواقع این دو کلمه به اشتباه با هم و یا به جای هم استفاده می کردند. مثلادر سیل وکیوم های پنوماتیک، دستگاه علاوه بر سیستم روکش کردن دستگاه به پمپ خلا یا همان وکیوم پمپ  (Vacuum Pump) مجهز است که دستگاه قبل از روکش کردن یا همان سیل کردن، اقدام به تخلیه ی هوای داخل ظرف می کند، که این موضوع تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری بیشنر محصول دارد. ترکیب این دو موضوع دستگاه سیل وکیوم را می سازد.

در سیل های پنوماتیک ما چیزی به نام سیل وکیوم رومیزی نداریم، و دستگاه برای مجهز شدن به پمپ وکیوم نیاز به مبله شدن دارد و به صورت ایستاده ساخته می شود.

انواع دستگاه سیل رومیزی

به دستگاه هایی که برای بستن و درز بندی ظروف استفاده می شود دستگاه سیل گفته می شود.

به طور کلی کلمه سیل (Seal) به معنای محکم چسباندن و مهر و موم کردن است. این دستگاه ها در ابعاد مختلف ساخته می شود. به دستگاه های سیل که بتوان آن را بر روی میز کار قرار داد، سیل رومیزی گفته می شود.

این دستگاه ها انواع مختلفی دارد که به تعدادی از آن ها در زیر اشاره می کنیم.

۱. سیل  حرارتی برقی رومیزی

این دستگاه ها ابعاد کوچکی دارند و به سیل های دستی، نیمه اتومات و اتوماتیک تقسیم می شوند. با توجه به این که این دستگاه ها برای سیل کردن نیازی به کمپرسور ندارند، گزینه ی خوبی برای مشاغل نیمه صنعتی، رستوران ها و مغازه های متوسط می باشند.

۲. سیل های نیمه اتوماتیک القایی

از جمله دستگاه های دیگر رومیزی، می توان به سیل های القایی نیمه اتومات اشاره کرد که با استفاده از امواج الکترومغناطیس، درب ظروف دایره ای شکل به خصوص بطری ها را سیل می کنند.

از آن جا که پایه و هد این گونه سیل ها را می توان بر روی میز قرار داد، این سیل ها را هم در گروه سیل های رومیزی قرار دادیم.

سیل القایی نیمه اتومات

۳. سیل های رومیزی پنوماتیک

این دستگاه ها که گزینه ی بسیار مناسبی برای مشاغل و کارگاه های صنعتی هستند، از نیروی باد که توسط دستگاه کمپرسور باد تولید می شود، برای پرس و فشردن درب ظروف و سیل کردن آن استفاده می کند. دستگاه سیل رومیزی پنوماتیک برای انواع ظروف با هر شکلی مناسب هستند. شرکت آراد ماشین با طراحی و ساخت سیل های رومیزی پنوماتیک یکی از پیشتازان ساخت ماشین آلات صنعت بسته بندی در این زمینه است.

انواع دستگاه سیل وکیوم رومیزی

نحوه ی کارکرد سیل رومیزی

عموما سیل های رومیزی به واسطه ی فشار و حرارت یک روکش را بر روی ظرف می چسبانند. بسته به نوع دستگاه این فشار و حرارت از روش های مختلف تامین می شود.

به عنوان مثال در دستگاه های سیل نیمه اتومات رومیزی، حرارت به وسیله ی المنت ها و فشار توسط اهرم و یا موتور  تولید می شود و در دستگاه سیل اتوماتیک رومیزی، گرما توسط المنت های حرارتی و فشار به واسطه ی جک های پنوماتیک ایجاد می گردد.

روکش ها می توانند از جنس کاغذ، پلاستیک، فلز و یا ترکیبی از چند ماده باشند.

مزایای سیل رومیزی

استفاده از سیل رومیزی برای ظروف باعث افزایش اعتبار و اصالت محصول می شود و از ورود آلودگی، گرد و خاک، رطوبت، فساد زود هنگام و سرازیر شدن محتوای ظرف هنگام حمل و نقل جلوگیری می کند.

این مدل دستگاه به صورت اتوماتیک،  نیمه اتوماتیک و دستی در انواع لیوانی و چهارگوش طراحی و تولید می شود.

آراد ماشین، تجربه ای متفاوت از صنعت و خدمات.

ویژگی های سیل رومیزی

دستگاه سیل رومیزی قادر است ظروف پلاستیکی را در اشکال مختلف بسته بندی کند و سرعت بالایی در سیل کردن دارد.

به دلیل ابعاد مناسب و کوچک دستگاه سیل رومیزی، افرادی که به تازگی به فکر راه اندازی یک تولیدی کوچک و حتی ایجاد کسب و کار در منزل هستند بسیار گزینه مناسبی می باشد، علاوه بر آن، راحتی کار با این دستگاه و عدم نیاز به کمپرسور و تجهیزات جانبی باعث استقبال مردم به خرید این دستگاه شده است.

فیلم زیر، نحوه ی عملکرد دستگاه سیل رومیزی اتوماتیک شرکت آراد ماشین را نشان می دهد.

مشخصات فنی دستگاه سیل رومیزی

جنس بدنه: استنلس استیل
سیستم دستگاه: مکانیکی
قالب دستگاه: کشویی
مدل قالب: مطابق نیاز مشتری
برق مصرفی دستگاه: تک فاز/سه فاز
قابلیت نصب تاریخ زن حرارتی و تزریق گاز
مجهز به صفحه نمایش دیجیتال

سیل وکیوم رومیزی

قیمت سیل وکیوم رومیزی

با توجه به توضیحات فوق در خصوص اشتباه رایج در استفاده از کلمه ی وکیوم و انواع مختلف سیل های رومیزی برای بررسی دقیق محصول، ظرف مناسب و دستگاه مناسب محصولتان، می توانید با کارشناسان و مشاوران آرادماشین تماس حاصل بفرمایید و پس از مشاوره از قیمت انواع دستگاه ها باخبر شوید.

تمامی دستگاه های شرکت آراد ماشین، دارای یک سال گارانتی بی قید وشرط و ده سال خدمات پس از فروش می باشند.

شرکت آراد ماشین با سال ها سابقه در زمینه صنعت ماشین سازی و با بهره گیری از تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا و به کارگیری از بهترین و با کیفیت ترین قطعات، انواع دستگاه سیل از جمله دستگاه سیل رومیزی را با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش و همچنین نصب و راه اندازی به صورت کاملا رایگان در اختیار مشتریان داخل و خارج از کشور می گذارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و کارشناسان ماهر ما از طریق پل های ارتباطی گذاشته شده در سایت ارتباط برقرار کنید تا در اسرع وقت جوابگوی شما عزیزان باشیم.