دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن تنباکو آراد ماشین برای خشک کردن برگهای گیاه توتون در ظرفیت های مختلف در مدل های تونلی و کابینی ساخته می شود. خروجی این دستگاه برگ های خشک طلایی رنگ و با کیفیت خواهد بود.

خدمات آراد ماشین
دو سال گارانتی، ده سال خدمات پس از فروش، آموزش، راه اندازی، نصب رایگان و امکان ارسال به تمام نقاط ایران و کشورهای دیگر

توتون چیست؟

توتون گیاهی است با برگ های بزرگ که می تواند تا ارتفاع 2 متر و یا حتی بیشتر رشد کند. این گیاه در مناطق گرمسیر رشد بهتری دارد اما در اقلیم های مختلف کشت می شود.

گیاه توتون حاوی پروتئین و مواد مفید بسیاری است اما چیزی که باعث شده تا این گیاه بسیار مورد توجه و استفاده قرار بگیرد و کشورهایی مانند چین، هند و آمریکا تجارت های بزرگی با استفاده از آن راه بیندازند درصد نیکوتین بالای موجود در آن است.

مراحل خشک کردن توتون

برگ های خشک شده توتون تنباکو نامیده می شوند. دود حاصل از سوختن تنباکو سبب جذب بیشتر نیکوتین در بدن می شود به همین دلیل در تولید سیگار، قلیان، پیپ و … از تنباکو استفاده می شود.

دستگاه های خشک کن تنباکو

جهت خشک کردن تنباکو از دستگاه های خشک کن تونلی و کابینی می توان استفاده کرد. این دو مدل دستگاه با توجه یه ظرفیت مورد نیاز برای تولید محصولات که می تواند انواع میوه، سبزی، گوشت و غیره باشد انتخاب می شود.

نکته بسیار مهم در خشک کردن تنباکو و توتون حفظ کیفیت محصول است. رنگ برگ های تنباکو نباید تیره شود. دستگاه های خشک کن شرکت آراد ماشین به دلیل کنترلر های هوشمند و امکان تنظیم دقیق رطوبت و دما این امکان را برای تولید کنندگان تنباکو فراهم آوردند تا محصولی با کیفیت تولید کنند.

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی

مشخصات و ویژگی های دستگاه خشک کن تنباکو

دستگاه های خشک کن توتون و تنباکو ساخته شده توسط شرکت آراد ماشین دارای مشخصات و ویژگی های زیر هستند که این دستگاه را نسبت به نمونه های دیگر متمایز می کند.

  • وجود سنسورهای دما و رطوبت جهت بررسی دقیق شرایط کابین و محصول درون آن
  • وجود فن های قدرتمندی جهت انجام عمل سیرکولاسیون(گردش هوا) یکدست در دستگاه
  • قرار گرفتن فن های سانتریفیوژی برای تخلیه رطوبت خارج شده از محصول
  • وجود کنترلر هوشمند و بررسی دقیق و زمان بندی شده عملکرد فن ها و منبع گرما
  • ساخت دستگاه با بدنه ساندویچ پنل(سه لابه) که از عایق قوی XPS در آن استفاده شده
  • جنس بدنه دستگاه از گالوانیزه بوده ولی امکان ساخت دستگاه از جنس استیل نیز وجود دارد
  • جنس سینی ها نیز از کروم آبکاری می باشد و طبق سفارش مشتری از استیل، آلومینیوم و… نیز ساخته می شود.
  • دستگاه با توجه به نیاز مشتری به صورت گازی، برقی، گازوئیلی، دوگانه یا سه گانه ساخته می شود.
  • وجود حافظه در این دستگاه سبب می شود که در صورت قطع برق اطلاعات ذخیره شده و با وصل مجدد برق دستگاه به کار خود ادامه دهد.

دستگاه خشک کن تنباکو کابینی

دستگاه های خشک کن تنباکو کابینی برای مصارف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طراحی و ساخته شده اند. درون هر کابین دستگاه یک ترولی قرار دارد که سینی های حاوی میوه ها، سبزیجات، گوشت، برگ های توتون و… روی آن قرار داده می شود.

خشک کردن تنباکو با این دستگاه به راحتی قابل انجام است. دستگاه مجهز به یک کنترلر هوشمندی است که پس از قرار دادن برگ های توتون، درون دستگاه تنظیماتی مانند دمای مورد نیاز جهت خشک کردن و میزان رطوبت نهایی محصول توسط اپراتور انجام می شود و پس از آن  کلیه مراحل خشک شدن به صورت خودکار انجام شود.

با توجه به اینکه استفاده از چه سوختی برایتان به صرفه تر است دستگاه خشک کن به صورت برقی گازی و … ساخته می شود. در بیشتر مناطق ایران استفاده از دستگاه خشک کن گازی صرفه اقتصای بیشتری دارد.

دستگاه خشک کن کابینی

دستگاه خشک کن تنباکو تونلی

دستگاه های خشک کن تنباکو تونلی دارای نوار نقاله ای است که با قرار گرفتن محصول روی به سمت تونلی که هوای گرم در آن جریان دارد حرکت می کند. هوای گرم سبب خروج رطوبت از برگهای تنباکو شده و رطوبت حاصل از آن توسط فن هایی از دستگاه خارج می شود. این کار تو زمانی ادامه می یابد که محصول کاملا به رطوبت مورد برسد و از سمت دیگر دستگاه خارج شود. به این ترتیب یه خط پیوسته یا کانتینیوس برای تولید تنباکو خواهید داشت.

خرید دستگاه خشک کن تنباکو

برای خرید دستگاه خشک کن آراد ماشین ابتدا با مشاوران و کارشناسان آراد ماشین در ارتباط باشید تا از مشاوره های رایگان این شرکت بهره مند شوید. همچنین می توانید پیش از این کارمقاله ( راهنمای خرید دستگاه خشک کن  مناسب  ) را مطالعه کنید تا با شرایط خرید دستگاه آشنا شده و برای  برخی از سوالات ذهنتان که در هنگام دستگاه های خشک کن ممکن است مطرح شود پاسخ درستی پیدا کنید.

لیست قیمت، کاتالوگ،فیلم و عکس دستگاه های خشک کن، با برقراری ارتباط با مشاوران آراد ماشین برایتان ارسال خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها