قهوه هسته خرما

قهوه هسته خرما امروزه بر سر زبان ها افتاده و روز به روز انواع بسته های رنگارنگ حاوی قهوه خرما را در بازار شاهد هستیم که با هم در حال رقابت هستند، اما اینکه قهوه هسته خرما چیست و چگونه می توان در خانه آن را تهیه کرد، موضوع مورد بحث امروز ماست، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

خرما محصولی پرفایده و مقوی است که در کشور ما نیز به اندازه ی کافی کاشت و پرورش داده می شود و به عنوان یکی از کشورهای شناخته شده تولید کننده خرما به دیگر کشورهای همسایه صادر می شود.

و این خود حاکی از طعم خوب و طبع گرمی است که دارد و برای سلامتی و زیبایی انسان مورد تایید پزشکان قرار گرفته است.

هسته خرما نیز به طبع شامل فواید و خواص ارزشمندی مانند فسفر، پتاسیم، روی، آهن، کلسیم، منیزیم و آهن است که از زمان های بسیار قدیم به عنوان یکی از روش های درمان به ویژه در تجزیه سنگ کلیه و کیسه صفرا مورد استفاده قرار گرفته است و مردم صحرا نشین نیز با آرد کردن هسته خرما برای پخت نان بهره می گرفتند.

امروزه هم این ماده ی مفید مورد مصرف بیشتر مصرف کنندگان قهوه دوست قرار گرفته است و در ادامه ی مطلب بیشتر به این موضوع می پردازیم.

 

قهوه هسته خرما چیست

قهوه هسته خرما چیست؟

قهوه هسته خرما در واقع به پودر آسیاب شده دانه خرما می گویند که طی فرآیندی رست می شود، این رست شدن در تولید خانگی و صنعتی متفاوت است و در حجم های مشخصی قهوه ی دانه ی خرما را تولید می کنند.

تهیه ی قهوه هسته خرما کار بسیار آسانی است که شما به راحتی می توانید در منزل آن را تهیه کنید و از مصرف آن لذت ببرید که در ادامه به چگونگی طرز تهیه ی آن خواهیم پرداخت.

 

خواص و فواید هسته خرما

خواص و فواید هسته خرما تاثیرات بسزایی بر بدن دارد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هسته خرما سرشار از فیبر غذایی، اسید های چرب ضروری و غنی از آهن و فلوراید است که در کاهش وزن بدن موثر است و به دلیل داشتن منیزیم و پتاسیم نیز اشتها را کاهش می دهد
  • در کاهش درد مفاصل و استخوان موثر است
  • افزایش شیر در زنان شیرده
  • تسکین دهنده ی اعصاب
  • مناسب برای افراد که طبع سردی دارند
  • کاهش بیماری های مربوط به آلرژی پوست
  • تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن
  • کمک کننده به بیماران مبتلا به کم خونی
  • کمک به افزایش کیفیت مو، ابرو، مژه
  • مناسب برای افرادی که قصد کم کردن نوشیدنی های کافئین دار را دارند، چرا که این نوشیدنی که با هسته خرما تهیه شده است فاقد کافئین است
  • بهبود سیستم هضم، حرکات منظم روده و بهبود یبوست
  • تنظیم کننده قند خون و مناسب برای بیماران دیابتی

 

تمامی فواید گفته شده تنها بخشی از این هسته قهوه خرماست که تاکنون کشف شده که البته خواص و فواید دیگری هم چون رفع عفونت های کلیه و مثانه، درمان روماتیسم، درد مفاصل، درمان پروستات را دارا می باشد که با وجود همه ی این خواص مفید، یکبار هم که شده باید آن را امتحان کرد.

 

طرز تهیه قهوه هسته خرما

پس از بررسی قهوه هسته خرما و خواص آن به مرحله ی طرز تهیه آن رسیدیم که با بکار بردن روش زیر می توانید از این ماده ی خوراکی ارزشمند در خانه استفاده کنید. در این مقاله به شرح دو روش برای تهیه قهوه خرما می پردازیم.

روش اول:

پس از مصرف خرما، هسته های آن را جمع آوری کنید و اگر به حد نرمال رسید که بتوان حداقل به اندازه ی یک شیشه ی مربا خوری از آن برای بار اول و به صورت امتحانی  تهیه کرد، مرحله ی اول را شروع کنید.

به این صورت که هسته های خرما را شستشو دهید که مواد اضافی آن پاک شود، سپس برای چند روز در مقابل آفتاب آن را روی پارچه ی نخی پهن کنید و پس از چند روز آن را با آسیاب خرد و پودر کنید.

پودر حاصل از آسیاب را مانند قهوه تفت دهید تا پودر هسته آن کمی تلخ شود، برای نوشیدن قهوه ی هسته ی خرما همه چیز مهیاست فقط کافیست آن را در آب جوش به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا از این عصاره ی معجزه آسا و مفید لذت ببرید.

فقط یادتان باشد که این مواد کاملا با قهوه متفاوت است چرا که فاقد کافئین است ولی با وجود خواص مفیدی که دارد می توانید آن را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید.

برا تنوع و طعم دادن می توانید ترکیبی از قهوه هسته خرما و قهوه های آماده در بیرون را داشته باشید که نوشیدنی لذیذی برای مهمانی هایتان خواهد بود.

 

روش دوم:

در این روش پس از شستشو، هسته های خرما باید تفت داده شود به حدی که بتوان آن را حتی با دست شکست.  پس از تفت دادن، هسته خرما را پودر می کنیم. این کار به کمک یک آسیاب براحتی قابل انجام است.

 

 

کسب درآمد با تولید قهوه هسته خرما

با ورود هر مواد خوراکی جدید، صنعت و شغل مناسبی را می توان با آن راه اندازی کرد که نه تنها افراد بیشتری می توانند در داخل و خارج از کشور از آن استفاده کنند بلکه می توان از طریق آن درآمد خوبی را کسب کرد.

با خرید دستگاه تفت می توان حجم بالایی از هسته خرما را در کوتاه ترین زمان ممکن تفت داد و با دستگاه آسیاب پودر کرده و با بسته بندی شیک و جذاب آن را وارد بازار کرد.

شرکت های مختلفی در راستای تامین نیاز تولید کنندگان دستگاه های مورد نیاز در خط تولید قهوه خرما را طراحی و تولید کرده اند. شرکت آراد ماشین یکی از این نمونه شرکت هایی است که انواع دستگاه های تفت، آسیاب و بسته بندی را برای تناژ و اندازه های مختلف تولید می سازد که قابل استفاده در کارگاه های کوچک و کارخانه های بزرگ صنعتی است.

با توجه به قابلیت و پتانسیل کشور ایران در کشت خرما به ویژه در جنوب کشور و دستگاه های لازم برای تولید حجم بالایی از قهوه هسته خرما می توانید شغل جدیدی را در خانه در ظرفیت های مورد نظر آغاز کنید و با کسب تجربه ی بیشتر در این مسیر، آن را گسترش دهید.

در این مقاله سعی شد به توضیح اطلاعات لازم درباره ی قهوه هسته خرما بپردازیم، تجربه ی شما از تهیه ی قهوه خرما چیست؟ آیا طعم آن را می پسندید؟ به فکر تولید این محصول و کسب سود از آن افتاده اید؟

خوشحال میشویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر قصد دارید کسب و کار جدیراه بیندازید، تولید قهوه خرما یک پیشنهاد عالی است. اطلاعاتی مانند سرمایه و دستگاه های مورد نیاز را از کارشناسان و مشاوران آراد ماشین بخواهید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها