دستگاه بسته بندی حبوبات

دستگاه بسته بندی حبوبات خانگی، کارگاهی و صنعتی در ظرفیت های مختلف توسط شرکت آراد ماشین ساخته می شوند. دستگاه های بسته بندی توزین دار، دستگاه دوخت، دستگاه وکیوم، بالابرZ و کاسه ای، دستگاه بوجاری، پولیش، نوار نقاله دستچین در بسته بندی حبوبات به کار گرفته می شوند.

انواع حبوبات و خشکبار نظیر لوبیا، عدس، لپه، ماش، نخود، کنجد و … در نقاط مختلف ایران کشت می شود و به صورت فله ای عرضه می شود. فروش حبوبات به صورت بسته بندی شده برای تولید کنندگان این محصول حاشیه سود خوبی دارد.

 

دستگاه های بسته بندی حبوبات با یک سال گارانتی، ده سال خدمات پس از فروش، مشاوره های رایگان پیش از خرید، نصب، راه اندازی و آموزش رایگان و پشتیبانی 24 ساعته ارائه می شوند. امکان ارسال دستگاه به سراسر ایران و کشورهای دیگر وجود دارد. همچنین شما می توانید دستگاه بسته بندی حبوبات دست دوم را با هزینه کمتر و ضمانت سلامت قطعات دریافت کنید.

بسته بندی حبوبات خشکبار

آنچه در این مقاله مطالعه می کنید:

 

دستگاه بسته بندی حبوبات خانگی

برای بسته بندی حبوبات در ظرفیت های کم یعنی در منزل یا در یک کارگاه کوچک و کسب درآمد از این راه، از دستگاه های مختلف و ارزان قیمتی می توان استفاده کرد.

یکی از روش های بسته بندی، تهیه پاکت های آماده و پر کردن حبوبات به وزن دلخواه در آن است. برای این کار نیاز به دستگاه ها و تجهیزات زیر دارید:

  • دستگاه پرکن رومیزی یا پرکن نیمه اتوماتیک
  • دستگاه دوخت (دستی، پدالی یا ریلی)
  • دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی

 

دستگاه توزین رومیزی

دستگاه توزین رومیزی یا همان پرکن رومیزی برای بسته بندی انواع حبوبات، خشکبار و به طور کلی مواد گرانولی در وزن های 10 گرم الی 2000 گرم ساخته شده است.

فیلم عملکرد دستگاه بسته بندی حبوبات خانگی در زیر قابل مشاهده است. دستگاه توزین رومیزی مجهز به یک پدال است که با فشردن آن محصول از خروجی دستگاه خارج می شود.

پس از ریختن محصول در پاکت سلفونی، باید دهانه آن را بوسیله دستگاه دوخت پلمپ کرد.

 

 

دستگاه دوخت

بوسیله دستگاه دوخت دهانه پاکت های سلفونی در ابعاد مختلف پلمپ می شوند. شرکت آراد ماشین این دستگاه را در مدل های زیر تولید می کند که برای بسته بندی حبوبات از هر سه مدل می توان استفاده کرد.

  • دوخت دستی
  • دوخت پدالی
  • دوخت ریلی(افقی و عمودی)

 

 

برای مطالعه مشخصات مدل های مختلف دستگاه دوخت و مشاهده فیلم عملکرد آن مقاله دستگاه دوخت پلاستیک را مطالعه کنید.

 

دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی

در دستگاه وکیوم هوای داخل پاکت خارج شده و دهانه آن دوخت می شود. وکیوم کردن نیز یکی از راه های بسته بندی حبوبات است. دستگاه وکیوم آراد ماشین در دومدل رومیزی و کابینی ساخته می شود.

 

 

مطلب مرتبط: دستگاه بسته بندی خشکبار آراد ماشین

 

دریافت کاتالوگ، لیست قیمت، و فیلم عملکرد دستگاه : 09120807304 

 

راه اندازی کارگاه بسته بندی حبوبات

اگر قصد دارید بسته بندی حبوبات را در سطح کارگاهی انجام دهید می توانید از دستگاه های اتوماتیک برای این کار استفاده کنید. دستگاه های توزین اتوماتیک یک پیشنهاد عالی برای این کار است.

دستگاه بسته بندی حبوبات اتوماتیک

دستگاه های توزین در مدل های تک توزین، دو توزین، چهار توزین و … ساخته می شوند. این دستگاه توانایی بسته بندی محصولات مختلف گرانولی مانند لوبیا، عدس، نخود، انواع آجیل و خشکبار را دارد.

در زیر فیلم کارکرد دستگاه توزین قابل مشاهده است.

 

 

  • این دستگاه انواع حبوبات را در وزن های 10 گرم الی 2000 گرم با دقت بالایی بسته بندی می کند.
  • امکان نصب تاریخ زن حرارتی و سیستم تزریق گاز روی دستگاه توزین وجود دارد.
  • فرم پاکت های بسته بندی به شکل پاکتی یا بالشتی.
  • دارای PLC با منوی چهار زبانه.

 

بسته بندی حبوبات در ظرفیت صنعتی

پس از برداشت حبوبات از مزارع برای بسته بندی آن نیاز است تا مراحلی صورت پذیرد که در ظرفیت های بالا و صنعتی انجام آن به صورت دستی امکان پذیر نیست و به دستگاه ها و ماشین آلات خاصی نیاز داریم.

 

خط  تولید بسته بندی حبوبات

دستگاه هایی که در یک کارخانه بسته بندی حبوبات نیازمند آن هستیم و کنار هم قرار گرفتن آن تشکیل یک خط را می دهد شامل موارد زیر است:

  • دستگاه بوجاری
  • نوار دستچین
  • دستگاه پولیش
  • بالابر کاسه ای
  • بالابرZ
  • دستگاه بسته بندی حبوبات

در ادامه با تمامی این دستگاه ها آشنا شده و فیلم کارکرد آن را مشاهده خواهید کرد.

 

دریافت کاتالوگ، لیست قیمت، و فیلم عملکرد دستگاه : 09120807304 

 

دستگاه بوجاری حبوبات

دستگاه بوجاری در ابتدای خط بسته بندی حبوبات و با هدف جدا کردن گرد و غبار و ناخالصی های کوچک حبوبات استفاده می شوند. این دستگاه به کمک فن، ویبراتور و مش(سرند) درصد زیادی از ناخالصی های حبوبات را از آن جدا می کند.

 

 

مشخصات دستگاه بوجاری

  • ظرفیت: 300 کیلو الی 5تن
  • برق مصرفی: تک فاز یا سه فاز
  • دارای یک فن برای جدا کردن ناخالصی های سبک مانند برگ و پوشال
  • دارای سه سرند برای جدا کردن سنگ، شن، چوب و …
  • ابعاد، حجم مخزن و وزن دستگاه با توجه به ظرفیت آن متفاوت می باشد.

 

نوار نقاله دستچین

بعد از مرحله بوجاری، حبوبات به وسیله بالابر کاسه ای وارد مخزن نوار دستچین می شوند. در این مرحله حبوبات درون مخزن(هاپر) به تدریج روی نوار نقاله قرار می گیرند و به کمک نیروی انسانی کنترل نهایی صورت می پذیرد.

طول نوار نقاله دستچین 280 سانتی متر است اما با توجه به نیاز مشتری قابل سفارشی سازی است و می تواند با ابعاد مختلف ساخته شود.

 

 

دستگاه پولیش حبوبات

پیش از مرحله بسته بندی باید گرد و غبار حبوبات کاملا گرفته شود و براق شوند. این کار به وسیله دستگاه پولیش انجام می شود. درصورتی که این مرحله یعنی پولیش زدن حبوبات از فرآیند بسته بندی حذف شود ظاهر خوبی نخواهد داشت و یک لایه غبار بر روی لایه داخلی پاکت بسته بندی خواهد نشست.

دستگاه پولیش حبوبات

بالابر کاسه ای

در هر مرحله برای انتقال حبوبات به دستگاه بعدی نیاز به بالابر کاسه ای داریم که به آن نوار نقاله پیمانه ای نیز گفته می شود. در خط تولید و بسته بندی حبوبات به سه بالابر نیاز است:

  • برای انتقال حبوبات به دستگاه بوجاری
  • برای انتقال محصولات از دستگاه بوجاری به نوار دستچین
  • جهت انتقال از نوار دستچین به دستگاه پولیش

بالابر Z

پس از خروج محصولات از دستگاه پولیش، حبوبات تمیز و براق به کمک بالابر Z وارد مخزن دستگاه بسته بندی می شوند.

ارتفاع بالابر با توجه به ارتفاع دستگاه بسته بندی مشخص و ساخته می شود.

بالابرZ

 

نوار نقاله جلو بسته بندی

نوار نقاله جلو بسته بندی به منظور جلو گیری از دپوی پاکت های بسته بندی شده در زیر دستگاه بسته بندی استفاده می شود.

 

انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات

حبوبات پس از طی مراحلی که گفته شد وارد دستگاه بسته بندی می شوند. اینکه از چه دستگاه بسته بندی استفاده شود بستگی به نوع بسته بندی شما دارد.

  • بسته بندی در کیسه های بزرگ و در وزن های بالا (دستگاه کیسه پرکن)
  • بسته بندی در پاکت های سلفونی (دستگاه های توزین دار و مولتی هد)
  • بسته بندی در ظروف مختلف (دستگاه پرکن و سیل)

 

 

دستگاه بسته بندی حبوبات توزین دار

دستگاه های بسته یندی توزین جزو دستگاه های پر استفاده در صنعت بسته بندی است. جهت بسته بندی محصولات گرانولی مانند انواع حبوبات، خشکبار، گیاهان دارویی، نمک، برنج، شکلات و … را میتوان از مدل های مختلف دستگاه توزین استفاده نمود.

این دستگاه به صورت اتوماتیک کار وزن کردن، درست کردن پاکت، پرکردن حبوبات درون پاکت و دوخت دهانه پاکت را انجام می دهد.

دستگاه توزین در مدل های تک توزین، دو توزین، چهار توزین، شش توزین، هشت توزین، … و مولتی هد طراحی و ساخته می شود. هرچه تعداد توزین ها بیشتر باشد، سرعت بسته بندی بالاتر خواهد بود.

این دستگاه به وسیله لودسل (حسگر وزن) حبوبات را در وزن های 10 گرم الی 2000 گرم بسته بندی می کند.

دستگاه بسته بندی حبوبات

مشخصات و ویژگی های دستگاه توزین

  • دارای PLC با منوی چهار زبانه
  • برق مصرفی: تک فاز یا سه فاز
  • بسته بندی به شکل بالشتی یا پاکتی
  • عملکرد: الکترومکانیک
  • جنس سلفون: سلفون صدفی، ترسبافون، فویل آلومینیوم، متالایز
  • قدرت توزین: 10گرم الی 2000 گرم
  • امکان نصب سیستم تزریق گاز و تاریخ زن

سرعت بسته بندی بستگی به تعداد توزین های دستگاه دارد.

 

دستگاه پرکن حبوبات

دستگاه های پرکن حبوبات و خشکبار نیز مانند دستگاه توزین عمل می کنند با این تفاوت که دستگاه پرکن فقط برای وزن کردن و پرکردن حبوبات درون پاکت ها و ظروفی که از پیش آماده است بکار گرفته می شود.

دستگاه های پرکن نیز با سرعت ها و در ظرفیت های مختلفی ساخته می شوند و در مدل های اتومات و نیمه اتومات عرضه می شوند.

در پرکن اتومات ظروف بر روی نوار نقاله حرکت می کنند و با قرار گرفتن زیر پرکن با توجه به تنظیماتی که روی PLC انجام شده از محصول پر می شوند. بعد از این مرحله در ظروف بسته شود. این کار به کمک دستگاه های دربند یا دستگاه سیل صورت می پذیرد.

دستگاه پرکن مواد گرانولی

 

دستگاه کیسه پرکن

دستگاه کیسه پرکن جهت بسته بندی حبوبات و مواد گرانولی در وزن های 2کیلو گرم الی 50کیلو گرم در کیسه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پس از پرکردن حبوبات، بوسیله گونی دوز یا دستگاه دوخت دهانه کیسه ها دوخت می شود.

 

کیسه پرکن

 

دستگاه بسته بندی وکیوم

دستگاه بسته بندی وکیوم کابینی با خارج کردن هوای موجود در پاکت و دوخت لبه آن عملیات بسته بندی را انجام می دهد. عملکرد این دستگاه به این صورت است که با افزایش فشار هوای داخل کابین هوای موجود در پاکت تخلیه می شود و جهت افزایش زمان ماندگاری محصول، امکان تزریق گاز نیز وجود دارد.

 

 

 

قیمت دستگاه بسته بندی حبوبات

به این دلیل که شرکت آراد ماشین طراح و سازنده دستگاه ها، ماشین آلات و خطوط تولید مواد غذایی است تمامی دستگاه های مورد نیاز در خط بسته بندی حبوبات و خشکبار را در ظرفیت های مختلف صنعتی، کارگاهی و خانگی با قیمت بسیار مناسبی عرضه می کند.

به دلیل نوسانات قیمت مواد اولیه در بازار متاسفانه امکان درج قیمت دستگاه ها در سایت نیست. اما براحتی می توانید از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیام در تلگرام، واتساپ، اینستاگرام یا ارسال ایمیل و با کارشناسان و مشاوران آراد ماشین در ارتباط باشید.

دریافت کاتالوگ، لیست قیمت، و فیلم عملکرد دستگاه : 09120807304 

برای راه اندازی یک کارگاه کوچک بسته بندی حبوبات یا داشتن یک خط کامل صنعتی میزان سرمایه مورد نیاز بسیار متفاوت است. بهتر است تا ماشین آلات خود را از شرکت های معتبری تهیه کنید که علاوه بر اینکه در مورد کیفیت دستگاه ها آسوده خاطر باشید از گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز بتوانید استفاده کنید. جهت بهره مندی از مشاوره رایگان، دریافت کاتالوگ، عکس، فیلم عملکرد و لیست قیمت دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار با مشاوران و کارشناسان آراد ماشین ارتباط برقرار کنید.

 

مطالعه این مطالب را از دست ندهید:

قیمت دستگاه بسته بندی خشکبار

دستگاه تفت حبوبات

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها