مدت زمان خشک شدن میوه در میوه خشک کن صنعتی

مدت زمان خشک شدن میوه در میوه خشک کن صنعتی

مدت زمان خشک شدن میوه در میوه خشک کن صنعتی ، سوالی است که ذهن تولیدکنندگان میوه خشک و کسانی که قصد راه اندازی کارگاه و شروع کسب و کار خود را دارند، درگیر کرده است و ما در این مقاله قصد داریم به توضیح پاسخ این سوال به صورت جامع بپردازیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

معرفی انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دستگاه های میوه خشک کن صنعتی برای مصارف بزرگ و صنعتی کاربرد دارند و مکانیزم این دستگاه ها معمولا حرارتی، خورشیدی و انجمادی می باشد. امروزه استفاده از دستگاه های میوه خشک کن حرارتی با استقبال زیادی روبه رو شده است.

دستگاه های میوه خشک کن حرارتی در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید شده اند و به طور کلی به دو دسته ی کابینی و تونلی تقسیم می شوند. افراد براساس نیاز و بودجه ی در نظر گرفته شده می توانند، دستگاه مورد نیاز خود را برای شروع کسب و کار خود خریداری و تهیه کنند.

به این صورت که مدل کابینی دارای زیر مجموعه های مینی کابین، تک کابین، دو کابین و سه کابین می باشند و تعداد و ابعاد سینی های آنها متفاوت است.

برای آشنایی بیشتر با دستگاه های خشک کن خانگی و صنعتی شرکت آراد ماشین صفحه دستگاه خشک کن میوه و سبزی را مطالعه کنید.

 

قیمت دستگاه خشک کن سبزی صنعتی

مدت زمان خشک شدن میوه در میوه خشک کن صنعتی آراد ماشین

زمان خشک شدن محصولات در دستگاه خشک کن به چهار عامل نوع محصول، رطوبت آن، دمای دستگاه و ضخامت و نوع اسلایس ها بستگی دارد.

دستگاه های میوه خشک کن صنعتی نیازی به سر زدن به دستگاه یا استخدام نیروی انسانی و اپراتور برای بررسی میوه ها در هر مرحله ندارند.

این دستگاه ها مجهز به کنترلر هستندو  می توانید تنظیماتی از قبیل رطوبت نهایی و دمای مورد نیاز برای خشک شدن محصول را ثبت کنید. دستگاه به صورت اتوماتیک و با رسیدن محصول به رطوبت نهایی، مرحله خنک کاری را آغاز می کند و پس از آن خاموش می شود.

 

کارشناسان آراد ماشین، پاسخگوی تمام سوالاتی هستند که ممکن است مشتریان این شرکت در روند تولید میوه خشک و کار با دستگاه خشک کن با آن مواجه شوند.

عواملی که در مدت زمان خشک شدن میوه در دستگاه خشک کن اثر گذارند

میوه پرتقال به دلیل داشتن آب میان بافتی بیشتر نسبت به سیب زمان طولانی تری برای خشک شدن نیاز دارد.

هم چنین ضخامت میوه نیز رابطه ی مستقیمی با زمان دارد یعنی هر چقدر ضخامت میوه بیشتر باشد، زمان بیشتری را می طلبد که خشک شود و هر چقدر دمای دستگاه بیشتر باشد، زمان خشک شدن محصول کاهش می یابد.

البته میوه ها و سبزیجات مختلف برای خشک شدن با دستگاه خشک کن باید شرایط خاصی داشته باشند. در صورتی که دما بیش از حد بالا باشد میوه خشک کیفیت خوبی نخواهد داشت. دمای بالا باعث پخته شدن میوه ها می شود.

 

زمان خشک شدن میوه

حتما مطالعه کنید: راهنمای خرید دستگاه میوه خشک کن

مشاوره رایگان تولید میوه خشک

برای تولید میوه خشک و راه اندازی کارگاه به اطلاعاتی از قبیل: سرمایه ی اولیه، مجوزهای لازم، دستگاه های مورد نیاز لازم خواهید داشت که کارشناسان و مشاورین شرکت آراد ماشین شما را در این راستا کمک خواهند کرد و از مشاوره ی رایگان آنها بهره مند خواهید شد.

هم چنین براساس نیاز و بودجه ی در نظر گرفته شده، دستگاه مناسبی را به شما با گارانتی و خدمات پس از فروش پیشنهاد خواهند کرد.

اگر علاقه مند به راه اندازی خط تولید میوه خشک هستید و سوالاتی در ذهن دارید به صفحه مشاوره رایگان مراجعه کنید و از تجربیات و اطلاعات کارشناسان ما به صورت رایگان بهره مند شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها