نسکافه

نسکافه چیست؟ نسکافه یا همان قهوه فوری در سال 1907 اختراع شد و به سرعت به یکی از پر طرفدارترین محصولات غذایی تبدیل شد. نسکافه در واقع همان قهوه دم شده است که در طی مراحلی به شکل پودر در می آید و برای آماده شدن نیازی به جوشیدن ندارد و با حل کردن مقداری از آن در آب جوش آماده استفاده است.
این محصول در ابتدا مخالفان زیادی در میان طرفداران قهوه داشت و مصرف کنندگان حرفه ای قهوه معتقد بودند که طعم آن با قهوه متفاوت است.

امروزه با پیشرفت فن آوری تولید و بسته بندی قهوه فوری دیگر فاصله میان کیفیت این دو محصول از بین رفته است. حتی می توان گفت در حال حاضر نسکافه طرفداران بیشتری پیدا کرده است. بنابراین کافئین نسکافه از قهوه کمتر است.

به دلیل حساسیت بعضی از افراد به کافئین بهتر است از نسکافه استفاده کنند. تهیه نسکافه بسیار ساده و ارزان است؛ با توجه به نوع بسته بندی استفاده از آن در بسیاری از موقعیت ها مانند سفر مناسب است.

 

نسکافه چیست

خواص و مضرات نسکافه

نسکافه دارای خواص و مضراتی است که اگر در مصرف آن اعتدال رعایت شود جزء بهترین نوشیدنی گرم محسوب می شود. در قرن شانزدهم در انگلستان مصرف قهوه رواج پیدا کرد. از خواص قهوه می توان اینگونه گفت که مصرف قهوه باعث هوشیاری مغز می شود و خستگی را برطرف می کند و به دلیل از بین بردن خستگی فعالیت را افزایش می دهد.

همچنین با کاهش اشتها و کمک کردن به هضم غذا باعث کاهش وزن نیز می شود. اما در کنار تمام خواص یاد شده باید گفت که مصرف قهوه مضراتی هم به همراه دارد. خواص و مضرات نسکافه هم تا حد زیادی به قهوه شباهت دارد.

اگر در مصرف این محصول یا قهوه اعتدال رعایت نشود باعث از بین رفتن مینای دندان می شود؛ که معمولا نسکافه 30 برابر بیشتر از قهوه روی دندان تاثیر بد می گذارد.
مصرف بیش از حد قهوه باعث افزایش کلسترول خون می شود. بعضی افراد نسبت به کافئین حساسیت بیشتری دارند به طوری که مصرف مقدار کمی از آن نیز باعث افزایش ضربان قلب در آنها و بی خوابی می شود.

کافئین در بدن افراد مختلف واکنش های متفاوتی نشان می دهد اما به طور کلی می توان گفت که کافئین باعث افزایش فشار خون می شود. در هنگام استفاده از قهوه در ابتدا ضربان قلب کاهش می یابد اما بعد از گذشت زمان اندکی میزان ضزبان قلب افزایش پیدا می کند و تا وقتی که کافئین از بدن خارج نشود به همان صورت باقی می ماند.

براساس آمار نوشیدن بیش از 5 قهوه در روز احتمال سکته قلبی را افزایش می دهد. اما نسکافه به دلیل داشتن کافئین کمتر هم برای افراد حساس مناسب است و هم ضرر کمتری نسبت به قهوه دارد به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

 

بسته بندی نسکافه

برای بسته بندی نسکافه از متریال های گوناگون استفاده می شود. در اینجا به معرفی تمام مدل های بسته بندی نسکافه از تک نفره تا کیلویی برای تمامی مصارف خانگی و صنعتی می پردازیم.

به علت بازار پر مصرف این کالای خوراکی افراد زیادی به کار بسته بندی این محصول مشغول هستند و بنا به نیاز مصرف کننده در مدل های مختلفی بسته بندی می شود. که عبارتند از: قوطی های فلزی، ظروف پلاستیکی، ظروف شیشه ای، جعبه بسته بندی و انواع پاکت ها.

برای بسته بندی هر کدام از این مدل ها به دستگاه های مناسب نیاز داریم که کار بسته بندی را سریعتر و با کیفیت بهتر انجام دهند.

بسته بندی نسکافه

 

انواع دستگاه های مناسب برای بسته بندی نسکافه

برای بسته بندی نسکافه دستگاه های مختلفی وجود دارد.ذ هر کدام از این دستگاه ها متناسب با نیاز مشتری ساخته می شوند. بنابراین در بسته بندی این محصول اول باید بدانیم که چه نوع بسته بندی در نظر داریم. در این مقاله به معرفی انواع دستگاه مناسب برای بسته بندی نسکافه می پردازیم:
دستگاه ساشه پودری: این دستگاه مناسب برای بسته بندی تک نفره نسکافه یا هر نوع مواد پودری دیگر است. این دستگاه قابلیت بسته بندی به شکل مدادی و یا یکیار مصرف سه یا چهار سر دوخت را دارد. دستگاه ساشه می تواند تیراژ قابل توجهی از مواد را در زمان کوتاهی بسته بندی کند.
دستگاه قوطی پر کن پودری: این مدل برای پر کردن قوطی های مختلف مناسب است.
دستگاه بسته بندی سلفونی پودری: از این دستگاه برای بسته بندی نسکافه یا دیگر مواد پودری درون پاکت استفاده می شود. درست کردن پاکت، وزن کردن و دوخت پاکت به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

شرکت آراد ماشین سازنده دستگاه ها و ماشین آلات حوزه صنایع غذایی است. دستگاه های بسته بندی این شرکت با یک سال گارانتی، ده سال خدمات پس از فروش، نصب و راه اندازی رایگان به سراسر کشور ارسال میگردد.

امکان حضور در کارخانه و تست دستگاه ها نیز وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های بسته بندی میتوانید وارد صفحه مشاوره رایگان شده و با کارشناسان نا تماس خاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها