درمان کرونا

درمان بیماری کرونا با اشعه UV فرابنفش امکان پذیر است؟ ویروس کرونا با فرابنفش و گرما از بین می رود؟ پیشگیری از بیماری کرونا چگونه امکان پذیر است؟ طی ماه های اخیر بیماری کرونا کل جهان را درنوردیده و به تمامی کشورها سرایت کرده است. قدرت بالای سرایت و شیوع این بیماری باعث شده است که هیچ تضمینی بر مبتلا نشدن افراد وجود نداشته باشد. لذا امر پیشگیری بسیار مهم بوده و بحث استریل و ضدعفونی کردن اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم به دو عامل اساسی در امر ضدعفونی کردن و از بین بردن ویروس کرونا بپردازیم.

از بین بردن کرونا با امواج فرابنفش

ویروس کرونا حساس به دما و اشعه های قدرتمند است. اشعه فرابنفش یا همان UV می تواند عامل از بین بردن این ویروس باشد. اما شاید به این موضوع فکر کنید که اشعه فرابنفش در دسترس عموم مردم نیست و مصارف و کاربردهای خاصی دارد. باید بدانید که این امواج در بسیاری از مناطق در دسترس هست. دقت داشته باشید که امواج فرابنفش در طولانی مدت برای بدن مضر بوده و نباید بیش از حد از آنها استفاده کرده و در معرض تابش آن بود. با توجه به اینکه ویروس کرونا در کمتر از چند دقیقه در معرض این امواج از بین خواهد رفت پس فقط کافیست بدن، لباس، لوازم و … در معرض این امواج قرار بگیرند. محققان در حال بررسی این روش برای درمان بیماری کرونا هستند. و بتازگی دولت چین از این روش برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی و وسایل بزرگ مانند اتوبوس های عمومی استفاده می کند.یک اتوبوس که بصورت عادی و توسط شوینده ها و ضدعفونی کننده ها در مدت حدود 40 دقیقه ضدعفونی میشد، اما در این روش در کمتر از 5 دقیقه کل اتوبوس کاملا عاری از ویروس می شود. و این نشان دهنده قدرت بسیار بالای این روش در ضدعفونی کردن است.

نابودی کرونا با اشعه فرابنفش
درمان ویروس کرونا با اشعه UV

کاربرد امواج فرابنفش برای نابودی ویروس کرونا

اما توجه کنید که چطور باید کار ضدعفونی کردن بدن، لباس، لوازم، اثاثیه منزل و حتی در و دیوار منازل را با امواج فرابنفش انجام دهیم. ابتدا باید به فکر یک منبع تولید امواج فرابنفش باشید. یکی از لوازم بسیار در دسترس برای کار “دستگاه جوشکاری” است. حین جوشکاری قوس الکتریکی تشکیل شده و امواج UV منتشر می شود. دقت کنید که این امواج برای چشم بسیار بسیار مضر بوده و آسیب جدی به چشم وارد می کند. لذا نهایت دقت را داشته و هرگز به نور حاصل از جوشکاری خیره نشده و نگاه نکنید.

پس براحتی می توانید تمام لوازم و … را در معرض اشعه جوشکاری قرار دهید تا در مدت زمان کم ضدعفونی شده و تمامی ویروس های کرونا از بین بروند. یک دستگاه جوش سبک می تواند تمام کار را انجام دهد اما دقت کنید که این کار، کاری تخصصی بوده و در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی و فنی می تواند آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. ازجمله اینکه مذاب حاصل از جوشکاری بسیار داغ است و تماس با آن موجب سوختگی شدید خواهد شد. در صورتیکه این مذاب روی فرش یا لباس و یا هر چیز قابل اشتعالی بریزد موجب آتش سوزی خواهد شد.

این روش با وجود کارآمد بودن اما محدودیت های خاص خود را نیز دارد که به بیشتر به موارد ایمنی و فنی بر می گردد. لذا این روش بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که دستگاه جوشکاری و فرد آشنا به جوشکاری در دسترس دارند.

گرمادهی در خشک کن برای نابودی ویروس کرونا

ویروس کرونا بشدت حساس به گرما بوده و در دمای بالای 56 درجه سانتیگراد از بین خواهد رفت. لذا برای پیشگیری و یا درمان بیماری کرونا فراهم کردن یک محیط گرم می تواند در استریل کردن و ضدعفونی کردن لوازم، اثاثه، و لباس ها و … بسیار بسیار موثر باشد.

نکته قابل تامل در این روش این است که نباید محصولات حساس به حرارت را به مدت طولانی در معرض حرارت قرار دهید. بهتر است هوای داغ را به مدت کوتاه به محصول دمیده و در مدت زمان کوتاه و قبل از گرم شدن هسته محصول گرما را قطع کنید. بله کاملا درست فکر کردید، سشوار، هوای داغ رو به سطح میده. اما دقت کنید که وقتی با سشوار کار می کنید ممکن است بعضی نواحی از لوازم و یا لباس و یا بسته های مورد نظر رو فراموش کنید و آلوده باقی بماند.

دستگاه خشک کن میوه و سبزی

شرکت آراد ماشین سازنده دستگاه های خشک کن میوه و سبزی به روش هوای داغ هست که طبیعتا مشتری های این شرکت که دستگاه خشک کن را در اختیار دارند می توانند لوازم مورد نظر را در این دستگاه ها استریل کنند.

دستگاه های خشک کن شرکت آراد ماشین مجهز به تنظیم دقیق دما هستند که همین عامل باعث می شود هیچ حرارت اضافه ای به محصول وارد نشود. در ضمن در نظر بگیرید که در این دستگاه ها حرارت بصورت کاملا غیرمستقیم به محصول دمیده می شود و فقط هوای داغ هست که از روی محصول گذشته و تمام اطراف بسته، لباس و … رو در برمیگیرد.

دستگاه های خشک کن آراد ماشین در سایز ها و اندازه های مختلف هستند که همه ویژگی های بالا را که توضیح دادیم، دارند. پس اگر هر کدام از دستگاه های خشک کن آراد ماشین را دارید؛ می توانید از آن برای مقابله با کرونا و از بین بردن ویروس کرونا و ضدعفونی کردن هر چیزی استفاده کنید.

دستگاه خشک کن سبزی صنعتی

برای آشنایی بیشتر با دستگاه های خشک کن آراد ماشین می توانید به لینک زیر مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید:

آراد ماشین، تجربه ای متفاوت از صنعت و خدمات

اگر نظری در این باره دارید و یا فکر میکنید میتوانید مقاله ما را تکمیل تر کنید در قسمت نظرات در فرم زیر بنویسید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها