یکی از دستگاههای پرطرفدار و به روز شرکت آراد ماشین دستگاه سیل وکیوم خطی می باشد. این دستگاه با توجه به نیاز مشتریان داخل و خارج از کشور ایران طراحی و ساخته شده و بهینه ترین حالت ممکن را برای خطوط تولید مواد غذایی و غیر غذایی فراهم می کند.

دستگاه سیل وکیوم خطیدر ادامه مقاله می خواهیم به توضیحات تکمیلی در مورد دستگاه سیل خطی پرداخته و موارد مختلف مربوط به کارکرد آن و روش کار و قیمت آن را برربررسی نماییم.

موارد استفاده از دستگاه سیل ریلی

موارد استفاده از دستگاه سیل روی بسیار متنوع و گسترده است چرا که بسته بندی محصولات مختلف در ظروف یکبار مصرف در صنایع مختلف و متفاوتی کاربرد دارد. با توجه به اینکه نوع بسته بندی ارائه شده توسط این دستگاه بسیار متداول و پرکاربرد است باید در نظر داشت که دستگاه سیل ریلی معمولاً در خطوط تولید کانتینیوس به کار گرفته می شود که روال تولید یکنواخت و یکسانی داشته و تمایل به استفاده از دستگاه برای تناژ بالا دارند.

امکان استفاده از سیستم وکیوم و تزریق گاز در این دستگاه کمک میکند ماندگاری مواد غذایی بالاتر رفته و با بالاترین کیفیت ممکن به دست مشتریان برسد و همین امر برای تثبیت جایگاه دستگاه سیل وکیوم ریلی کافیست.

دستگاه سیل وکیوم با تزریق گاز

نحوه کارکرد دستگاه سیل وکیوم خطی

برای توضیح نحوه کارکرد دستگاه سیل وکیوم خطی باید به مهمترین ویژگی این دستگاه اشاره کنیم که خطی بودن آن است. این دستگاه می تواند در کارخانجات تولیدی قسمتی از خط تولید را پوشش داده و برای خطوط تولید کانتینیو اوز ورودی و خروجی مجزایی داشته و به صورت خطی کار بکند. این بدین معناست که ظروف یکبار مصرف پر شده از محصول از یک سمت وارد دستگاه شده و پس از طی یک مسیر های و سیل شدن و یا سیل وکیوم شدن از سمت دیگر دستگاه خارج می‌شود و این پروسه به صورت تمام اتوماتیک و بدون نیاز به اپراتور انجام میشود.

در صورتی که نیاز به وکیوم و تزریق گاز در ظروف یکبار مصرف وجود نداشته باشد می توان سرعت تولید دستگاه سیل وکیوم خطی را بسیار بالا برده و تیراژ قابل رقابت با سایر دستگاه ها را از آن انتظار داشت.

مشخصات سیل وکیوم ریلی

در رابطه با مشخصات سیل وکیوم مهمترین پارامتر تعداد لاین های دستگاه است که تعیین کننده تعداد ظروف سیل شده در هر بار عملیات سیل کردن است. ورود و خروج ظرف ها در لاین های موازی همدیگر انجام میشود؛ به این شکل که اگر دستگاه سیل وکیوم خطی چهار لاین داشته باشید به طور همزمان چهار ظرف وارد دستگاه شده و چهار ظرف از سمت دیگر دستگاه خارج می شود.

مشخصه دیگر دستگاه سیل وکیوم کنترلر آن است که در بسیاری مواقع توسط پی ال سی ها انجام می شود این در حالی است که می‌توان با استفاده از یک صفحه لمسی بزرگ تمام پارامترها را کنترل کرده و کار اپراتور را برای استفاده از این دستگاه استفاده کرد.

شاسی و کاور کشی دستگاه می تواند از جنس کربن استیل و یا استیل ضد زنگ باشد که بنا به نوع صنعتی که دستگاه در آن  مورد استفاده قرار گرفته است و بنا به سفارش مشتری می تواند متغیر و متفاوت باشد.

قیمت دستگاه سیل وکیوم خطی

دستگاه سیل وکیوم خطی طراحی شده در شرکت آراد ماشین قیمت بسیار رقابتی با سازندگان داخلی و قیمتی بسیار پایین تر از سازندگان خارجی دارد. در نظر داشته باشید که تلاش مهندسین شرکت آراد ماشین بر این است که آخرین تکنولوژی های روز دنیا را مطابق با آخرین روش های مورد استفاده در بزرگترین شرکت های ماشین سازی جهان در دستگاههای خود پیاده سازی نمایند و با حفظ قیمت در رده های قابل قبول بازار بسیار مناسبی را در داخل و خارج از کشور به خود اختصاص دهد.