یکی از محصولات شرکت آراد ماشین دستگاه میوه خشک کن برقی است که می تواند بهترین جایگزین برای دستگاه های گازی و گازوئیلی باشد چرا که در مناطقی که دسترسی به سوخت های فسیلی وجود ندارد از برق می تواند به عنوان سوخت جایگزین برای تامین انرژی مورد نیاز برای ایجاد حرارت در دستگاه های خشک کن استفاده کرد.

در بسیاری از موارد دستگاه برقی کاملاً عملکرد مشابهی نسبت به دستگاه های گازی و سایر دستگاه های مختلف که با سوخت های دیگر کار می کنند دارد چرا که طراحی این دستگاه ها با توجه به ظرفیت حرارتی مورد نیاز هر محصول طراحی و ساخته می‌شود و به صورت کاملا مهندسی شده و محاسبه شده است.

انواع دستگاه خشک کن میوه برقی

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات برقی انواع و اقسام مختلف دارد که معمولاً به دو دسته بندی نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شود تا نیاز سرمایه گذاران مختلف در هر دو سطح را بتواند پاسخگو باشد و بهترین کارایی و پاسخ را برای هر فردی به وجود آورد.

دستگاه خشک کن میوه برقی که تعداد سینی آن ۳۰ عدد است به عنوان دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات نیمه صنعتی شناخته می شود این در حالی است که دستگاه های بزرگتر که با تعداد سینی ۵۶ عدد و بیشتر شامل دسته بندی دستگاه های صنعتی هستند. در نظر داشته باشید که دستگاه های صنعتی تا چهارصد سینی برای دستگاه های کابین نیز می توانند طراحی و ساخته شوند این در حالی است که دستگاه خشک کن میوه برقی را میتوان بصورت کانتینیوس و نواری نیز طراحی کرده و ساخت.

دستگاه میوه خشک کن برقی کابینی

همان طور که گفته شد دستگاه میوه خشک کن برقی و گازی کابینی یکی از متداول ترین دستگاه های خشک کن هستند این در حالی است که می توان از این دستگاه ها برای تولید محصولات دیگری از جمله محصولات شیمیایی و یا دارویی و همینطور محصولات پروتئینی نیز استفاده کرد.

در دستگاه های خشک کن کابینی یک سیستم انتقال حرارت وجود دارد که با استفاده از فن های مخصوص می تواند حرارت تولید شده در کوره را به قسمتهای مختلف دستگاه انتقال داده و باعث افزایش دمای محصولات شده و با خروج رطوبت در طول زمان خشک شدن اتفاق می افتد.

مشخصات دستگاه میوه خشک کن برقی کابینی

از جمله مشخصات دستگاه میوه خشک کن برقی کابینی میتوان به بدنه عایق حرارت و رطوبت و صدا اشاره کرد. بدنه دستگاه ساخته شده از ساندویچ پنل ساخته شده است که از یک لایه ورق فلزی و یک لایه سه سانتی عایق XPS و یک لایه دیگر ورق فلزی تشکیل شده است.

مشعل مورد استفاده در سیستم حرارتی و کوره دستگاه از بهترین نوع مشعل موجود در کشور است و همینطور فن های مورد استفاده در سیستم گردش هوای آن دارای دو سال گارانتی بی قید و شرط هستند و همین موضوع کیفیت آنها را تایید میکند.

سیستم کنترلی دستگاه توسط مهندسین با تجربه و حرف های شرکت آراد ماشین طراحی و ساخته شده اند و می توانند عملکرد دستگاه را با بالاترین بازده ممکن و بهترین کیفیت برای محصولات خروجی کنترل نمایند.

نحوه عملکرد میوه خشک کن برقی

نحوه عملکرد میوه خشک کن برقی مانند سایر میوه خشک کن های گازی و گازوئیلی است به این ترتیب که میوه های خرد شده و آماده شده در روی سینی ها چیده میشود و سپس در داخل گاری ها و یا ترولی های داخل دستگاه چیده میشود. پس از روشن شدن دستگاه سیستم گردش هوا دمای داخل دستگاه را کاملا یکدست و یکنواخت و محصولی کاملا یکدست را نتیجه می دهد.

سیستم تولید گرما شامل کوره و مشعل گرمای مورد نیاز برای خشک کردن را تامین می نماید که در قسمتی از دستگاه تعبیه شده که بتوانند با بالاترین راندمان ممکن به این عملیات پاسخ دهد.

سیستم کنترلی دستگاه پس از اتمام کار خشک کردن محصولات که توسط سنسور های دما و رطوبت تشخیص داده می شود دستگاه را وارد حالت خنک کاری کرده و پس از خنک کردن دستگاه و محصولات و رساندن دمای آنها به دمای محیط به صورت کاملا اتوماتیک خاموش میشود.

ساخت دستگاه میوه خشک کن برقی

طراحی و ساخت دستگاه میوه خشک کن برقی نیاز به تخصص و تجربه فراوان دارد که این از مهندسان شرکت آراد ماشین بر می آید چرا که طی سالهای گذشته این افراد توانسته اند برای تولید محصولات مختلف دستگاه های تخصصی طراحی کرده و بسازند. در ساخت دستگاه میوه خشک کن انجام محاسبات دقیق و طراحی های حرفه ای یک باله کیفیت هستند و اجرای دقیق و تمیز موارد طراحی شده با استفاده از تجهیزات و قطعات با کیفیت بالا دیگر آن.