معرفی کشور های هدف صادرات خشکبار

کشور هدف صادرات خشکبار

در این مقاله قصد داریم به معرفی 9 کشور هدف صادرات خشکبار بپردازیم. شناخت بازار های خارجی کمک شایانی به تولیدکنندگان برای معرفی و فروش محصولات خود خواهد کرد.

صادرات خشکبار به ترکیه

ترکیه با روابط خوبی که با ایران دارد و به دلیل همسایگی و نزدیکی به کشور ایران، موقعیت خوبی برای بازرگانان و تجار ایجاد کرده است که خشکبار خود را به این کشور صادر کنند.

در ارتباط با صادرات خشکبار به ترکیه به یک سری نکات ضروری باید توجه کرد که ما در اینجا به چند مورد اصلی آن اشاره می کنیم:

  • شناخت نیاز بازار ترکیه و علاقه و ذائقه مردم این کشور به انواع خشکبار
  • ارسال پروفرما که حاوی اطلاعات تمام جزئیات محصول است به خریدار ترکیه
  • بسته بندی کامل و تمیز
  • حمل و نقل مناسب با توجه به نوع خشکبار

 

صادرات خشکبار

 

صادرات آجیل و خشکبار به روسیه

صادرات خشکبار ایران به کشور روسیه از اهمیت زیادی برخوردار است:

  • روسیه به عنوان یکی از کشورهای اصلی عضو اتحادیه اوراسیا شناخته شده است و به دلیل مرز مشترک جغرافیایی با کشورهای اروپایی و آسیایی، قطب مناسبی برای صادرات خشکبار کشور است.
  • روسیه به دلیل آب و هوای سرد از تولید داخلی کمتری برای خشکبار برخوردار است و این خود فرصتی مناسب برای ایران می باشد.
  • کم بودن هزینه ارسال محصولات به روسیه در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است.
  • پتانسیل صادرات محصولات دیگری به جز خشکبار مانند: میوه ها، سبزیجات، صیفی جات، ادویه جات و … به روسیه وجود دارد.

بسته بندی یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات محصول به کشور های خارجی است. انتخاب دستگاه بسته بندی خشکبار مناسب و با کیفیت برای این منظور امری مهم است.

صادرات خشکبار به عمان

کشور عمان نیز به نوبه خود دریافت کننده خشکبار ایران است که در کنار این محصول، انواع ماشین ها، محصولات شیشه ای، سبزی ها و… را از کشور ایران وارد می کند.

برای صادرات خشکبار به عمان، رعایت وزن بسته بندی(معمولا وزن 10 کیلوگرم مناسب است)، ثبت مشخصات خشکبار صادراتی، شرکت صادرکننده، شرکت واردکننده، تاریخ و تولید و انقضای محصول لازم و ضروری می باشد.

 

صادرات آجیل و خشکبار به چین

چین به علت جمعیت زیادی که دارد، میزان زیادی از خشکبار را برای واردات احتیاج دارد، که کشور ایران با شناخت این نیاز، انواع محصولات پسته، کشمش، انجیر خشک، مغز گردو را به میزان انبوه صادر می کند.

یکی از چالش های تولید کنندگان میوه خشک صادراتی، تولید محصول با کیفیت است. دستگاه خشک کن میوه،، مهم ترین بخش خط تولید میوه خشک است و عملکرد آن بر روی کیفیت دستگاه خشک کن اثر گذار است.

صادرات خشکبار به کشورعراق

عراق کشور همسایه ایران، مقصد خوبی برای صادرات مواد غذایی است. همه ساله مسافران بسیاری از عراق به ایران سفر می کنند و این موضوع فرصت مناسبی برای تولید کنندگان جهت معرفی محصولاتشان است.

نکته ای که باید جهت صادرات خشکبار به عراق توجه کرد، این است که دو برچسب لاتین و عربی بر روی بسته بندی قرار گیرد و اطلاعات محصول به زبان عربی بر روی محصولات درج شود.

 

دبی مقصدی مناسب برای صادرت آجیل و خشکبار

کشور دبی با قوانین و مقرارت گمرکی مخصوص به خود مقصد خوبی برای صادرات خشکبار ایران محسوب می شود که برای بازرگان و تاجر بهتر است برای صادرات به این کشور از شرکت های بازرگانی کمک بگیرند تا مراحل تخصصی آن به درستی سپری شود و طی 72 ساعت بعد از ارسال کد صادرکننده و نوشتن نوع خشکبار در پروانه واردات و صادرات، محموله به مقصد برسد.

 

صادرات خشکبار به قطر

صادرات خشکبار به قطر که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می رود، درآمد خوبی را برای بازرگانان ایجاد می کند و علاوه میوه و صیفی جات که به این کشور صادر می شود، پسته، زعفران و خرما از برترین انواع خشکبار صادراتی است که بیشتر از طریق گمرک های بندر شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی پارس، بندر امام خمینی، مشهد، بندر بوشهر، اصفهان امر ترخیص خشکبار به قطر انجام می گیرد.

شرکت آراد ماشین، طراح و سازنده دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی است. دستگاه های تفت، شورکن و طعم زن آجیل و خشکبار و انواع دستگاه بسته بندی توسط متخصصین این شرکت طراحی و ساخته می شود.

صادرات خشکبار به کانادا

کانادا از مشتریان همیشگی پسته و زعفران و هم چنین خرما است که تاجران و بازرگانان برای کاهش هزینه های حمل و نقل از بسته بندی های کوچک استفاده می کنند و کانادا قوانین خاصی برای صادرات اعمال کرده است که از جمله آن می توان به این اشاره کرد که کانادا نسبت به مواد افزودنی حساس هستند و کمترین میزان افزودنی در حین تولید را قبول می کنند.

 

صادرات خشکبار به اروپا

صادرات خشکبار به کشورهای اروپایی از قبیل آلمان، هلند، بریتانیا، فرانسه انجام می گیرد که برای صادر کردن آن نیاز به رعایت چارچوب های سخت اروپایی است که از جمله آن می توان به بسته بندی های 10 کیلوگرمی، داشتن گواهینامه استاندارد محصولات ارگانیک و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد.

 

کشاورزان ایرانی با مدیریت باغ ها و زمین های کشاورزی خود می توانند برداشت بیشتری از محصول خود داشته باشند و به این ترتیب می توان با رقیب اصلی که آمریکا است، حرفی برای گفتن در صادرات خشکبار در کل دنیا داشت.

شرکت آراد ماشین طراح و سازنده دستگاه ها و ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید مواد غذایی است. دستگاه های این شرکت با یک سال گارانتی، ده سال خدمات پس از فروش، نصب و راه اندازی رایگان به مشتریان ایرانی و خارجی ارائه می شود.

جهت آشنایی با دستگاه ها و ماشین آلات این شرکت بر روی نام آن ها کلیک کنید:

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها