پرفروش ترین آجیل های شب یلدا

آجیل شب یلدا

شب یلدا سنت دیرینه ایرانیان است که از دوران باستان تاکنون توسط خانواده های ایرانی به قوت خود پا برجا است، یکی از خوراکی های خوشمزه این شب، آجیل های باکیفیت ایرانی است که بر سر سفره های شب یلدا قرار دارد.

در این مقاله قصد داریم شما را با پرفروش ترین آجیل های شب یلدا آشنا کنیم و به توضیح ویژگی هایی که هر کدام برای سلامتی بدن دارند، بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

جشن شب یلدا و آداب آن

شب یلدا به عنوان طولانی ترین شب سال ( شب چله) و آغاز فصل زمستان شناخته شده است که در این شب با گردهمایی خانواده ها در خانه بزرگ فامیل، آداب و رسوم باستانی خود را زنده می کنند.

از آئین شب چله می توان به فال گرفتن با دیوان حافظ و تعریف کردن حکایات و داستان های شاهنامه فردوسی اشاره کرد که فضای دلنشین و گرمی را برای کوچکترها و بزرگان ایجاد می کند.

قسمت خوشمزه آیین شب یلدا به خوراکی های مخصوصی که بر سر سفره می چینند مربوط می شود که هندوانه، انار، تنقلات، آجیل، میوه های تازه و میوه های خشک شده و… از جمله این خوراکی ها است.

 

آجیل شب یلدا

 

آجیل شب یلدا

وجود آجیل، شب یلدا را برای خانواده ها شیرین و خوشمزه می کند و در کنار آجیل ساده ای که در گذشته از آن استفاده می شد، برگ زردآلو، گردو، کشمش، انجیر خشک، توت خشک و… به این ترکیب خوشمزه اضافه شده است.

آجیل شب یلدا برخلاف دیگر خوراکی های مضر، برای تقویت و بنیه بدن بسیار تاثیر گذار است و با وجود فیبر بالایی که دارد در درمان بسیاری از بیماری های چاقی، انواع سرطان های روده و معده و یبوست موثر می باشد.

هم چنین ویتامین ها و مواد مغذی زیادی از قبیل پتاسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین A، ویتامین گروه های B و E، کلسیم، روی و.. در آجیل های شب یلدا وجود دارند که از جمله ی فواید آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جلوگیری از ریزش مو و چین و چروک پوست
  • افزایش قدرت بینایی
  • درمان گرفتگی عضلات
  • درمان افسردگی و رفع خستگی
  • جلوگیری از بیماری های قلبی و قند خون
  • افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن

 

انواع آجیل

از انواع آجیل شب یلدا می توانیم به ترکیب اصلی فندق، بادام درختی، پسته و بادام هندی اشاره کنیم که به دلیل طبع گرمی که دارند، استفاده از آن در طول سال توصیه می شود.

آجیل مشکل گشا:

در بیشتر شهرهای ایران علاوه بر آجیل شب یلدا از ترکیبات خوشمزه دیگری هم چون مشکل گشا که ترکیبی از نخود و کشمش است، استفاده می شود که امروزه از چیپس میوه، انجیر، توت، آلو، زردآلو، رز آفریقایی نیز استفاده می کنند.

پسته:

پسته در ایران که رتبه های نخست در صادرات به کشورهای مختلف را دارد، نشان از فواید ارزشمندی است که در خود دارا می باشد و از جمله آن می توان به ویتامین های ب اشاره کرد که در حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن و ساخته شدن مناسب گلبول های قرمز خونی کمک و ذهن و میل جنسی را تقویت می کند.

فندق:

فندق با دارا بودن ویتامین های E، B2، B1، B6 برای رشد کودکان، خون سازی و مغز، سلامت ماهیچه های قلب و دیگر ماهیچه های بدن تاثیر بسزایی دارد جلوگیری از بیماری های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان از فواید دیگر فندق به عنوان جزئی از آجیل شب یلدا می باشد.

 

آجیل شب یلدا

بادام:

از ویتامین های موثر در بادام، فسفر و کلسیم، چربی های غیر اشباع، فیبر، پروتئین گیاهی، روی ، منیزیم، مس و..می باشند که منبع انرژی برای مغز است وبه تقویت استخوان ها و دندان ها و سوخت و ساز کربوهیدرات کمک می کند.

گردو:

گردو منبع عالی از پروتئین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین های B1، B6، B5 و سرشار از امگا 3 می باشد که برای رشد کودکان و بهبود کارکرد مغز توصیه می شود.

توت خشک:

توت خشک یکی از خوشمزه های آجیل شب یلدا است که منبع بسیار غنی از آهن، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها، ریز مغذی ها، کارتنوئید می باشد که افزایش دهنده خون و انرژی از فواید آن است و در رفع کم خونی کمک بسیاری می کند.

کشمش:

کشمش با داشتن ویتامین های گروه ب و آهن و پتاسیم و کلسیم و خواص آنتی اکسیدان، از تخریب سلولی، سرطان کولون و رشد غیر معمول سلول ها جلوگیری می کند.

تولید خشکبار

استفاده از آجیل در سراسر کشور به صورت عمده و یا بسته بندی تولید و عرضه می شود. تولید خشکبار با کیفیت به عوامل زیادی همچون آشپز ماهر، دستگاه مناسب، میزان حرارت و… بستگی دارد. دستگاه تخمه پزی، دستگاه طعم زن و دستگاه بسته بندی از جمله مهم ترین دستگاه ها در خط تولید خشکبار است.

می توانید دستگاه بسته بندی خشکبار را از کارخانه آراد ماشین به صورت حضوری و غیر حضوری تهیه کنید.

 

 

سخن آخر

تمامی محصولات آجیل و خشکبار در ایامی مانند شب یلدا و ایام نوروز فروش بیشتری دارند و تولیدکنندگان با رونق آجیل و خشکبار با تولید این محصولات در روزهای سال به خصوص در شب یلدا و عید نوروز می توانند سود خوبی را کسب کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها