خط تولید سبزیجات سرخ شده

راه اندازی خط تولید سبزیجات سرخ شده که به عنوان یکی از محصولات غذایی پرفروش شمرده می شود با توجه به ظرفیت تولید و نوع محصول نیاز به دستگاه ها و تجهیزاتی نظیر دستگاه شستشوی سبزیجات، دستگاه خشک کن سبزی، دستگاه سبزی خرد کن، سرخ کن و دستگاه بسته بندی دارد.

از سال های گذشته ارائه محصولات آماده و نیمه آماده به بازار رواج داشته است. محصولاتی همچون سبزیجات خرد شده و سرخ شده و یا حتی در کنار آن صیفی جات سرخ شده از مواردی است که از مصارف روزمره بوده و تولید این محصولات عموما توسط مصرف کننده و یا تولید کننده در سطح خانگی انجام می شود. اما به مرور با توجه به نیاز بازار، افراد به راه اندازی خط تولید سبزیجات سرخ شده در سطح کارگاهی و صنعتی پرداختند و علاوه بر مصارف خانگی به رستوران ها، کیترینگ ها و … محصولات خود را عرضه می کنند. خط تولید سبزیجات سرخ شده از خطوطی است که شرکت آراد ماشین از مرحله شستشو تا بسته بندی را ارائه می دهد.

تولید سبزیجات سرخ شده

خط های تولید سبزیجات سرخ شده در ظرفیت های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی فعال هستند و برای راه اندازی این خط و فعالیت در این زمینه به دستگاه هایی احتیاج است که عملکرد ساده ای داشته و کار کردن با دستگاه ها بسیار راحت است. مراحل این خط به این ترتیب است که ابتدا سبزیجات در چند مرحله شسته می شوند، عمل آبگیری سبزیجات انجام شده و در مراحل بعد عمل خرد کردن و سرخ شدن محصول انجام می شود. پس از مرحله سرخ شدن عمل روغن گیری محصول انجام شده و در نهایت محصول بسته بندی شده و به بازار عرضه می شود.

دستگاه های مورد نیاز در خط تولید سبزی سرخ شده

دستگاه های مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید سبزی سرخ شده با توجه به خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی بودن خط متفاوت است و به میزان تولید شما در روز بستگی دارد. در ادامه به توضیح دستگاه های مورد نیاز در خط تولید سبزی سرخ شده می پردازیم.

وان شستشوی سبزیجات

اولین مرحله شستشوی سبزیجات است که این عمل طی سه مرحله با استفاده از دستگاه شستشوی سبزیجات انجام می شود، در نتیجه به سه عدد وان شستشوی سبزیجات احتیاج است. اولین مرحله عمل گل زدایی انجام می شود و با عمل سیستم گردش در آب گل گیری صورت گرفته و به کمک نوار بالارونده به مرحله بعد که انگل زدایی است منتقل می شود. در مرحله انگل زدایی روش کار به همان ترتیب است با این تفاوت که در این مرحله از مواد انگل زدا برای شستشو استفاده می شود. میزان استفاده از مواد انگل زدا و یا تعداد مراحل شستشو بسته به آلودگی سبزیجات و محصولات هر منطقه متفاوت است و ممکن است در بعضی مناطق تعداد مراحل شستشو بیشتر از سه مرحله باشد.

دستگاه شستشوی سبزیجات مورد استفاده در خط تولید سالاددستگاه آبگیر سبزی سانتریفیوژ

پس از شستشو محصولاتی چون سبزیجات و کاهو در ظرفیت های بالا، برای گرفتن رطوبت خارجی محصول پس از شستشو از دستگاهی جهت گرفتن این رطوبت استفاده می شود که عموما دستگاه آبگیر سبزی سانتریفیوژ نامیده می شود. این دستگاه دارای یک مخزن بوده که سبزیجات داخل آن ریخته شده و با چرخش مخزن و با استفاده از نیروی گریز از مرکز رطوبت خارجی سبزیجات گرفته می شود. دستگاه سانتریفیوژ در و مدل سبد متحرک و ثابت قابل ساخت می باشد.

دستگاه سبزی خرد کن

پس از مرحله شستشو و آبگیری سبزیجات، برای تولید سبزیجات سرخ شده سبزی با استفاده از دستگاه های خردکن، سبزی ها خرد می شوند. دستگاه هایی که معمولا برای خرد کردن سبزیجات پیشنهاد می شود، دستگاه های خردکن بشقابی هستند که از له شدگی و آب انداختن سبزیجات جلوگیری می کنند. دستگاه سبزی خردکن بشقابی بسته به نوع ظرفیت با سایز دهانه های مختلف ساخته می شود.

 

سرخ کن

از دستگاه سرخ کن علاوه بر سرخ کردن سبزیجات می توان برای سرخ کردن انواع صیفی جات و یا حتی برای طبخ غذا در کیترینگ ها استفاده کرد و می توان گوشت، پیاز و … را در بازه زمانی کم در حجم بالا سرخ کرد. جنس داخلی سرخ کن معمولا از جنس چدن و تفلون بوده و داخل مخزن یک پارو قرار گرفته است که به آرامی حرکت کرده و باعث جابجایی مداوم محصول و سرخ شدن بصورت یکنواخت می شود.

 

دستگاه بسته بندی سبزیجات سرخ شده

بسته بندی سبزیجات سرخ شده با روش های مختلفی انجام می شود و حتما در هنگام خرید اشکال مختلف آن را مشاهده کردید که داخل ظرف های پت و یکبار مصرف، داخل پاکت های زیپ کیپ و ساده بسته بندی شده اند. در خطوط تولید سبزیجات سرخ شده که میزان تولید آنها زیاد بوده و محصولات خود را بین فروشگاه ها در تعداد بالا توزیع می کنند از دستگاه های بسته بندی سیل برای ظروف و در ظرفیت کمتر از دستگاه های دوخت استفاده می کنند.

دستگاه سیل وکیوم

در بسته بندی محصولاتی حساس مانند سبزیجات می توان از دستگاه بسته بندی سیل جهت بالا بردن ماندگاری محصول استفاده کرد. در این روش بسته بندی، یک لایه سلفون بر روی لبه ی ظرف پت یا یکبار مصرف که حاوی محصول می باشد پرس می شود. بسته بندی با دستگاه سیل وکیوم علاوه بر بالا بردن ماندگاری محصول از ورود هر گونه عامل خارجی و آلودگی به داخل ظرف و همچنین نشت مواد داخل ظرف به بیرون جلوگیری می کند.

دستگاه دوخت

از روش های ساده تری که برای خطوط تولید با ظرفیت های متوسط و خانگی برای بسته بندی پیشنهاد می شود استفاده از دستگاه دوخت است. پس از مراحل فرآوری، محصول را بصورت دستی داخل پاکت های آماده ریخته و با استفاده از دستگاه دوخت حرارتی لبه های پاکت را دوخت می کنند. دستگاه های دوخت بصورت ساده با عرض های متفاوت ساخته می شود و در کنار آنها دستگاه های دوخت بصورت ریلی نیز گزینه ی مناسبی جهت تسریع عمل بسته بندی می باشد که در دو نوع افقی و عمودی موجود می باشد.

درآمد کار تولید سبزی سرخ شده

تولید سبزی سرخ شده عمل راحتی است و هر شخص می تواند در منزل به اندازه ی نیاز خود سبزی سرخ شده تولید کند که البته همچنان این کار انجام می شود. با توجه به راحت بودن فرآوری سبزی سرخ شده این سوال پیش می آید که چه احتیاجی به راه اندازی خط تولید سبزی سرخ شده می باشد؟

درست است که فرآوری سبزیجات و صیفی جات عمل راحتی است و راه اندازی خط تولید سبزی سرخ شده با نیروی انسانی هم امکان پذیر است اما باید مواردی همچون هزینه های انسانی در طولانی مدت را در نظر گرفت که ممکن است این هزینه بیشتر از هزینه ماشین آلات شود و همچنین استفاده از ماشین آلات در سرعت و کیفیت  تولید محصول اثر مستقیم دارد.

سود حاصل از این کار بسیار بالاست و با نوآوری در این کار  ارائه سبزیجات مختلف در بسته بندی های شکیل میتوان بازار را در دست گرفت و درآمد بالایی کسب کرد. اگر به فکر راه اندازی خط تولید سبزیجات سرخ شده هستید با کارشناسان و مشاوران آراد ماشین تماس بگیرید و از قیمت دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز برای تولید و بسته بندی سبزی سر شده مطلع شوید و از مشاوره های تخصصی و رایگان راه اندازی کسب و کار تولیدی بهره مند گردید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها