دستگاه تخمه داغ کن حلزونی

دستگاه تخمه داغ کن

دستگاه تخمه داغ کن حلزونی از جمله دستگاه های بسیار پرکاربرد و حرفه ای در صنعت فرآوری و آماده‌سازی تخمه و سایر خشکبار و آجیل می باشد. این دستگاه ی کسب و کار های حرفه ای است و نوع کوچک آن را در مغازه و تولیدی های کوچک نیز به‌کار می‌گیرند این در حالی است که کیفیت بالای تولید محصول با روش حلزونی و با استفاده از دستگاه تخمه داغ کن حلزونی بسیار بالاتر و متفاوت از سایر روش های سنتی و یا کوچک می باشد.

دستگاه تخمه داغ

اگر شما از جلو یک مغازه بزرگ رد شوید و به داخل کارگاه آن نگاهی بیندازید به دستگاه تخمه داغ بر می خورید که با استفاده از این دستگاه تخمه و سایر محصولات را پخته و تفت می‌دهند که برای مراحل بعدی شاملة هم زنی و خشک کردن آماده باشد.

دستگاه تخمه پزی از جمله دستگاه‌هایی است که انواع اقسام مختلفی داشته و برای کسب و کارهای مختلف در ابعاد و اندازه های متفاوت طراحی و ساخته می شود. در نظر بگیرید که دستگاه تخمه داغ کن برای پختن و تفت دادن تخمه استفاده میشود و برای مراحل بعدی که شامل تن زنی شور کردن و یا فرآوری های دیگر است در کسب و کارهای کوچک و مغازه ها از همین دستگاه استفاده می‌شود این در حالی است که برای استفاده در خطوط تولید و کارگاه های بزرگتر از دستگاه های تخصصی شور گان همزن و خشک کن برای مراحل بعدی استفاده میشود.

انواع دستگاه دستگاه تخمه پزی

انواع دستگاه تخمه داغ یا همان دستگاه تخمه پزی که به دستگاه چرخ نیز معروف است شامل دو نوع است که نوع اول برای مغازه ها و فروشگاه ها مناسب است و نوع دوم را میتوان در هر جایی که بخواهیم پخت تخمه با کیفیت بسیار بالا انجام شود استفاده می شود.

دستگاه تخمه پزی کاسه ای که دستگاهی کوچک و کاربردی معمولاً در مغازه ها استفاده می شود و شما حتما آن را دیده اید که به این شکل است که یک کاسه بزرگ که زیر آن شعله گازی تعبیه شده است و توسط یک موتور یک همزن داخل آن را هم میزند وجود دارد که ترکیب این مکانیزم‌ها و این لوازم یک دستگاه را ساخته است. با ریختن تخمه در درون کاسه و روشن کردن شعله و همزن تخمه کم کم داغ شده و حین هم زدن مداوم پخته میشود که پس از پخته شدن نمک و یا سایر طعم های مختلف را به همین کاسه اضافه می کنند تا تخم آماده مصرف شده و بتوانند به مشتری های خود در همان لحظه و به صورت داغ سرو نمایند.

نوع حرفه ای تر و تخصصی طرح دستگاه تخمه داغ کن نوع حلزونی است که در کارگاه ها و کارخانجات و خطوط تولید به کار گرفته می‌شود که به تفصیل در پاراگراف بعدی توضیح خواهیم داد.

دستگاه تخمه داغ کن حلزونی

دستگاه تخمه داغ کن حلزونی تشکیل شده از یک درام چرخان که در درون آن ماردون حلزونی ساخته شده است، زیر این درام چرخان شعله تعبیه شده است که معمولاً از مشعل های صنعتی و اتوماتیک استفاده می‌شود که درام را داغ نموده و تخمه داخل درآمد در حال چرخش پخته و تفت داده شود. یک موتور گیربکس قدرتمند و یا موتور با استفاده از تسمه و پولی این درام را می چرخاند که محصول بی وقفه در حال گردش بوده و توقف نداشته باشد و در نتیجه کیفیت بالایی را به وجود آورد. بدن‌هایی بندی شده با استفاده از پشم سنگ مانع خروج گرمای تولید شده از محفظه بیرون تهران می‌شود که درام از همه جهات در حال گرم‌شدن باشد و تلفات حرارتی کمی داشته باشیم. امکان نصب تابلو برق روی دستگاه حلزونی وجود دارد که معمولاً در دستگاه هایی با سایزهای بزرگتر این اتفاق می افتد که دستگاه در خطوط تولید پیوسته بتوانند به صورت اتوماتیک بارگیری تخلیه و زمان بندی تفت و تخلیه بار را به درستی و اتوماتیک انجام دهد. در دستگاههای تخمه پزی حلزونی کوچک معمولاً از یک کلید دو جهت استفاده میشود که بتوان به صورت دستی بارگیری و تخلیه را کنترل نمود.

نحوه عملکرد دستگاه تفت تخمه

نحوه عملکرد دستگاه تفت تخمه در پاراگراف های بالا توضیح داده شد اما نکاتی که باید در نظر داشت این است که عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در کیفیت محصول نهایی به پارامترهایی مانند دمای تنظیم شده برای تفت، مدت زمان تفت دادن و نحوه تخلیه محصول از دستگاه تخمه پزی بستگی دارد. یک فرد متخصص که معمولاً به آن آشپز گفته می شود مسئولیت فرآوری و آماده سازی محصولات مختلف خشکباری مانند تخمه و آجیل را به عهده می گیرد؛ این فرد می‌تواند میزان پختگی و مدت زمان آماده شدن و همینطور دمای مناسب برای تفت دادن هر محصولی را تشخیص دهد و دستگاه را به موقع بارگیری و تخلیه نماید.

دستگاه تخمه داغ کن دست دوم

دستگاه تخمه داغ کن دست دوم گزینه مناسبی است برای کسانی که میخواهند کسب و کار خود را توسعه دهند و یا با هزینه کمتر شروع به کار نمایند. نکته بسیار مهم در خرید و استفاده از دستگاه های دست دوم تخمه پزی این است که چون این دستگاه مجهز به سیستم حرارتی است و به مرور زمان احتمال افت کیفیت درام و سوراخ شدن یا پوسیده شدن آن وجود دارد که حتماً باید سلامت درام را بررسی نموده و سپس اقدام به خرید دستگاه دست دوم تخم داغ کن نمود.

شرکتی که دستگاه تخمه پزی یا تفت آجیل را طراحی و میسازد میتواند یک گزینه مناسب برای این باشد که شما خرید دستگاه دست دوم را نیز از آنها انجام دهید چرا که امکان سرویس و اورهال دستگاه در کارخانه آنها وجود دارد و معمولا این شرکت ها برای دستگاه های دست دوم فروخته شده نیز خدمات پس از فروش و تامین قطعه انجام میدهند. برای دریافت قیمت دستگاه تخمه پزی دست دوم  موجود با کاراشناسان آراد ماشین تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها