دستگاه رب انار گیری

دستگاه رب انار گیری صنعتی یکی از دستگاه های مورد استفاده در خط تولید رب انار است که در مدل ها و اندازه ها و تناژ های مختلف طراحی و ساخته شده اند. دستگاه آبگیری انار که یکی از تجهیزات مهم برای تولید رب انار است بصورت تمام استیل و اتوماتیک ساخته شده اند که بتوانند نیاز خطوط تولید صنعتی را برطرف نمایند.

مراحل تولید رب انار

مراحل تولید رب انار شامل آماده سازی، آب گیری، تغلیظ و بسته بندی می باشد که هر کدام از مراحل توسط انسان و‌ یا دستگاه انجام می شود.

باید در نظر داشت که راندمان و روش کار هر کدام متفاوت و‌ خاص می باشد.

دستگاه رب انار گیری صنعتی و نیمه صنعتی

دستگاه رب انار گیری در دو مدل صنعتی و نیمه صنعتی طراحی و ساخته می شود که هر فردی بنا به نیاز خود و خط تولید مد نظر دستگاه متناسب را انتخاب نماید.

  • دستگاه صنعتی بصورت تمام اتوماتیک و تناژ بالا می تواند آب انار را گرفته و‌ آماده ادامه تولید نماید.
  • دستگاه نیمه صنعتی توان تولید کمتری داشته و معمولا در مغازه ها و تولیدی های کوچک به کار گرفته می شود.

در واقع برای آبگیری انار و تولید رب انار می توان از دستگاه آبگیری چند کاره و دستگاه آبگیری پرسی استفاده نمود.

نحوه عملکرد دستگاه آبگیری انار پرسی

نحوه عملکرد دستگاه آبگیری انار پرسی به این شکل است که یک مردونه قدرتمند با ظرفیت بالا دانه‌های دان شده انار را به یک محفظه پرس منتقل می کند و روی هم فشرده می کند. به واسطه فشرده شدن دانه های انار روی همدیگر دانه ها شکسته و آب حاصل از فشرده شدن دانه های انار از یک توری ریز خارج شده و به مجرای خروجی دستگاه هدایت میشود. این در حالی است که دانه های انار له شده و باقیمانده آن ها هسته های انار است. هسته های انار از قسمت خروجی تفاله دستگاه پس از پرس شدن واگیری کامل از دستگاه خارج می شود.

نیروی مورد نیاز برای پرس کردن دانه های انار توسط یک موتور و گیربکس قدرتمند فراهم می‌شود و توسط شخصیت های تمام استیل به مکانیزم های مورد استفاده در دستگاه منتقل می شود.

حتما مطالعه  کنید: دستگاه رب گیری

دیگر تجهیزات خط تولید رب انار

تولید رب انار جز دستگاه رب انار گیری به دستگاه ها و تجهیزات دیگری نیاز دارد. قبل از هرکاری انارهای وارد شده در خط تولید رب انار شسته شده و سپس به دستگاه دانه کن انار منتقل میشود. دستگاه دان کن انار مکانیزم پیشرفته و دقیق دارد که بتواند انارهای سالم و درسته وارد شده به خط تولید را شکسته دانه های آنها را جدا کرده و پوست را از خط تولید خارج نماید. دانه ها پس از خروج از دستگاه دانکن در دستگاه آبگیر پرسی آبگیری شده و آب حاصله در مخازن پخت و تغلیظ به رب انار تبدیل می شود. رب انار تولید شده توسط دستگاه های بسته بندی بناب طراحی بسته بندی مورد نظر در بسته ها بسته بندی می شود.

دستگاه دانه کن انار صنعتی

دستگاه انار دون کن صنعتی مکانیزم پیچیده‌ای دارد که بتواند انار سالم را شکافته و دانه ها را از پوست جدا کنند. در این دستگاه انار ابتدا توسط تیغه های برش بریده شده و سپس توسط دستک های دوار طراحی شده در دستگاه ضربه می خورد که باعث جدا شدن دانه ها از پوست خواهد شد. توری دستگاه دانه کن انار صنعتی به صورت دوار در حال حرکت است و همین امر باعث می‌شود دانه ها سرند شده و از پرده های سفید رنگ انار و پوست جدا شود. موتور گیربکس قدرتمند ای که بتواند هم مکانیزم چرخش دستگاه ها و تیغه ها و هم سیستم فیدر اسکرو دستگاه دانه کن انار و همچنین سیستم سرند دوار آن را بچرخاند در قسمت مناسبی از دستگاه طراحی و جانمایی شده است که بتواند نیروی مورد نیاز کل مکانیزمها را تامین نماید.

دیگ پخت

دیگه پخت بنا به نیاز هر خط تولیدی می‌تواند ظرفیتی در حدود ۳۰۰ لیتر تا ۵۰۰۰ لیتر داشته باشد. معمولاً دیگه پخت به صورت گازی و یا بخار حرارت مورد نیاز پخت را تامین می‌کند ولی در مدل های سفارشی می توان از سیستم المنت برقی برای گرمایش و پخت رب انار استفاده کرد. در خط تولید های نیمه صنعتی از دیگه پخت برای تغلیظ هم استفاده میشود و دیگه پخت می تواند رب انار را تا بریکس مورد نظر برساند.

دیگ بخار

دیگ بخار در خط تولید رب انار نقش تولید حرارت مورد نیاز دستگاه های مختلف را دارد و به این شکل است که می تواند بنا به نیاز دیگه پخت و یا تغلیظ بخار تولید شده در حجم مشخص را به جداره سوم از این دستگاهها رسانده و در مسیر برگشت آب حاصل از خنک شدن بخار را دوباره به بخار تبدیل کرده و حرارت دهد.

دستگاه بسته بندی رب انار

رب انار در شکل ها و مدل های مختلف بسته بندی می‌شود که معمولاً به یا به صورت ساشه تک نفره است و یا در بسته های بزرگ تر شیشه ای و یا پت بسته بندی می شود.

نوع دیگر بسته بندی رب انار که بسیار هم پرکاربرد است در ظروف یکبار مصرف کاسه‌ای و یا لیوانی است که در رستوران ها کاربرد بسیار زیادی دارد.

برای بسته بندی رب انار در هر کدام از مدل های فوق دستگاه تخصصی و حرفه ای طراحی و ساخته شده است که از جمله آنها دستگاه ساشه مایعات غلیظ، دستگاه فیلر سیلر روتاری و یا دستگاه فیلر و درب بند ظروف جار می باشد.

قیمت دستگاه رب انار گیری

قیمت دستگاه رب انار گیری بنام ظرفیت و مشخصات آن می تواند بسیار متفاوت و متنوع باشد. هر کس بنا به نیاز خط تولید مورد نظر دستگاه مناسب را انتخاب میکند که بتواند با هزینه مناسب بیشترین کارایی و بالاترین راندمان را برای خط تولید خود داشته باشد. در بسیاری از موارد افراد برای تولید رب انار از خطوط نیمه صنعتی استفاده می کنند تا شروع کسب و کار خود را با ریسک کمتر فراهم آورند؛ فلذا در این حالت ابتدا دستگاه دانه کن و آبگیر را به همراه یک پخت سنتی خریداری می کنند و از آن برای تولید رب انار استفاده می کنند و طی زمان و در مراحل توسعه کسب و کار خود دستگاه های صنعتی بیشتر را اضافه کرده و خطوط تولید خود را توسعه می دهند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها