دستگاه تخمه پزی و کاربردهای آن

کاربرد دستگاه تخمه پزی

مصرف تنقلات و آجیل و به خصوص تخمه از گذشته تا امروز در بین ایرانیان بسیار رایج بوده است و تخمه از جمله تنقلات محبوبی است که مصرف آن بسیار رایج است. در این مقاله در رابطه با کاربرد دستگاه تخمه پزی و خرید آن صحبت خواهیم کرد. تخمه از جمله محصولاتی است که راه اندازی خط تولید آن به خصوص در فصل زمستان و ایام نزدیک به عید نوروز بسیار پرسود است. این صنعت، یکی از سه شغل پرسود در فصل زمستان به شمار می‌رود.

 

کاربرد دستگاه تخمه پزی

دستگاه  تخمه پزی یا تفت از جمله دستگاه هایی است که در ظرفیت های مختلف عرضه می‌شود. به دلیل استفاده زیاد این دستگاه در تفت تخمه به آن دستگاه تخمه پزی نیز گفته می شود.

جنس بدنه دستگاه تخمه پزی، فولادی با رنگ الکترواستاتیک و مخزن دستگاه در اکثر موارد آهن و برای برخی محصولات حساس مانند تفت آرد، استیل ساخته می شود. این محصول برای پختن و برشته کردن و تفت دادن انواع خشکبار و آجیل و تخمه پزی مورد استفاده قرار می‎گیرد. این روزها استفاده از دستگاه تخمه پزی در سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های کوچک و بزرگ بسیار کاربرد دارد.
کسب و کارهای کوچک برای فروش بیشتر و جذب مخاطب، از دستگاه تخمه پزی برای تفت و شور کردن تخمه استفاده می‌کنند. این محصول سوخت بسیار کمی مصرف می‌کند و از این بابت بسیار مورد توجه واقع شده است. سوخت دستگاه تفت آجیل و تخمه معمولا برق و گاز است. در ساخت و طراحی این محصول بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات استفاده شده است. از جمله ویژگی‌های قابل توجه این دستگاه، بدنه‌ی ضد زنگ، درام حلزونی و استفاده از بهترین موتور و گیربکس ها می‎باشد. قیمت دستگاه تخمه پزی دست دوم از نمونه نو آن ارزان تر است. هردو نمونه این دستگاه ها را در سایت aradmachinery.com خواهید دید.

 

ویژگی های دستگاه تخمه پزی

کاربرد دستگاه تخمه پزی تفت و برشته کردن محصول در حجم بالا و با روش های پیشرفته و سرعت بالا است.برای آسان تر شدن کار با این دستگاه امکان نصب بالابر نمک و سرند و تابلو فرمان اتوماتیک نیز بر روی این محصول امکان پذیر است.

  1. امکان استفاده از گاز شهری و کپسول گاز
  2. دارای سیستم رفت و برگشت برای جلوگیری از سوختن محصول و تخلیه راحت و سریع
  3. دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  4.  قطر درام: سفارشی

 

 

 

سیستم تفت در دستگاه تخمه پزی چگونه است؟

تخمه، انواع آجیل مانند بادام، پسته، فندق، نخودچی و… و یا حتی محصول اولیه دمنوش موردنظر خود را از قسمت هاپر یا قیف داخل دستگاه میریزیم. داخل این دستگاه یک ماردون حلزونی وجود دارد که با چرخیدن این ماردون، عملیات تفت آجیل انجام می‌شود. پس از اینکه محصول تفت داده شد باید این محصولات سرند شوند که نمک و مواد اضافی آنها گرفته شود.

 

مخزن دستگاه تفت چند کیلیویی می‎باشد؟

گنجایش مخزن این دستگاه با توجه به کارایی که از آن انتظار داریم و محصولات مختلف متفاوت است. از آن جایی که حجم یک کیلو تخمه با یک کیلو فندق یکسان نیست دستگاه نمی‌تواند حجم برابری از این دو محصول را درون خود جای دهد. به عبارت دیگر اگر  مخزن دستگاه با 10 کیلو پسته پر شود؛ این میزان برای محصولی مانند تخمه 7 کیلوگرم خواهد بود و ظرفیت دستگاه با این مقدار از محصول اشباع خواهد شد.

 

آیا با استفاده از دستگاه تفت می‎توان محصولات را طعم دار کرد؟

هنگامی که در حال تفت دادن محصولات هستیم می‎توانیم نمک را به داخل مخزن اضافه کرده و محصولات را شور کنیم اما برای اضافه کردن طعم های دیگر مانند سرکه، گلپر و .. باید از دستگاه طعم زن جداگانه ای استفاده شود. کاربرد دستگاه تخمه پزی تفت و برشته کردن محصول است و طعم زنی با این دستگاه انجام نمی شود.
محلولی مانند سرکه یا پودر گلپر و…به دلیل برخورد مستقیم با بدنه دستگاه و دیدن حرارت به سرعت می سوزند. این سوختگی می تواند به مرور زمان باعث خردگی در درام دستگاه شود و یا عملیات شست و شو را سخت کند.

 

خرید دستگاه تخمه پزی

شرکت آراد ماشین انواع دستگاه های تفت، شور کن و بسته بندی را در ظرفیت ها و اندازه های مختلف طراحی کرده است که مشتریان ما بتوانند برای راه اندازی کارگاه های کوچک تا کارخانه های بزرگ از آنها استفاده  کنند. این برند در زمینه فرآوری و بسته بندی این محصولات بسیار فعال بوده و تمام ماشین آلات و دستگاه های خط تولید این محصول را ارائه می‎کند. این دستگاه ها شامل دستگاه بوجاری، تفت، شورکن، لووک (برای محصولات حساس مانند بادام و پسته) و طعم زن (برای محصولاتی مانند تخمه یا فندق و پسته با پوست سخت)، خشک کن و بسته بندی می شوند.

 

راه های ارتباطی با آراد ماشین

واتساپ، تلگرام، تماس تلفنی و… راه های ارتباطی شما با کارشناسان فروش و مشاوران آراد ماشین می باشد. لیست قیمت، کاتالوگ و فیلم عملکرد دستگاه تخمه پزی و دیگر تجهیزات مورد نیاز در فرآوری تخمه و آجیل آراد ماشین را می‎توانید از طریق روش های ذکر شده دریافت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها