دستگاه سیل وکیوم حرارتی

از دستگاه سیل وکیوم در صنعت بسته بندی مواد غذایی بسیار استفاده می شود. این دستگاه که یکی از انواع دستگاه سیل حرارتی است، در مدل های دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک ساخته شده و امکان نصب سیستم های تزریق گاز و پمپ وکیوم در مدل تمام اتوماتیک آن وجود دارد. بسته بندی مواد غذایی، دارویی شیمیایی و … به کمک این دستگاه قابل انجام است و قیمت دستگاه سیل وکیوم رومیزی نسبت به مدل های دیگر، مقرون به صرفه بوده و بنابراین با سرمایه های مختلف میتوان از این دستگاه برای بسته بندی محصولات خود استفاده نمود.

دستگاه سیل وکیوم

اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید، با گوش دادن به فایل صوتی زیر، با انواع دستگاه های بسته بندی سیل و کارکرد آن آشنا شوید.

انواع دستگاه بسته بندی سیل 

دستگاه بسته بندی سیل، قابلیت بسته بندی انواع ظروف پلاستیکی در جنس های PET، PP، PE و ظروف شیشه ای را در اشکال و ابعاد مختلف دارا می باشد. روش کار این دستگاه ها بسیار راحت بوده و افراد به راحتی می توانند از آن ها در محیط های کارگاهی، کیترینگ ها، فروشگاه های مواد پروتئینی، آبمیوه فروشی ها، کارگاه های بسته بندی مواد لبنی و… استفاده کنند.

دستگاه بسته بندی سیل در دو مدل سیل حرارتی و سیل القایی طراحی و ساخته می شود.
در این مقاله انواع دستگاه سیل معرفی شده و با مشخصات، ویژگی ها و کاربرد هرکدام آشنا خواهید شد.

دستگاه سیل

دستگاه سیل وکیوم

دستگاه سیل وکیوم جزو دسته سیل های حرارتی بحساب می آید. تفاوت این دستگاه با دیگر دستگاه های سیل در این است که امکان نصب پمپ وکیوم روی این دستگاه وجود دارد. به کمک پمپ وکیوم هوای موجود در ظرف جهت افزایش زمان ماندگاری محصول، تخلیه می شود.

برای کار با دستگاه بسته بندی سیل وکیوم به کمپرسور نیاز است. رفت و آمد کشوی دستگاه و پرس سلفون به دهانه ظرف به کمک جک های پنوماتیک انجام می شود.

از ویژگی های دستگاه سیل وکیوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی ظروف پلاستیکی در ابعاد و اشکال مختلف
  • امکان طراحی قالب های مختلف روی یک دستگاه
  • امکان نصب سیستم تزریق گاز، تاریخ زن حرارتی و پمپ وکیوم
  • برق مصرفی تک فاز یا سه فاز

دستگاه سیل حرارتی

دستگاه سیل حرارتی جهت سیل کردن انواع ظروف پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. قالب دستگاه های سیل حرارتی با توجه به ابعاد ظروف و در مدل کشویی، روتاری، خطی ساخته می شوند.

دستگاه سیل حرارتی برای انواع ظروف چهار گوش یا لیوانی و… استفاده می شوند. در این دستگاه ها پرس سلفون یا فویل آلومینیوم به وسیله حرارت تولید شده از المنت های برقی بر روی دهانه ظرف انجام می گیرد. جنس بدنه دستگاه می تواند استیل یا گالوانیزه باشد. دستگاه سیل حرارتی قابلیت نصب تاریخ زن و تزریق گاز را دارا می باشند.

دستگاه سیل حرارتی

بهره مندی از مشاوره رایگان، دریافت لیست قیمت، کاتالوگ و فیلم عملکرد دستگاه با ارسال پیام از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس مستقیم با شماره های زیر:
09120807304

مشخصات فنی دستگاه سیل حرارتی:

  • جنس بدنه دستگاه: استنلس استی
  • نوع سیستم دستگاه: مکانیکی
  • نوع قالب دستگاه: کشویی، روتاری، خطی
  • مدل قالب دستگاه: چهارگوش / لیوانی و ….
  • برق دستگاه: تک فاز/ سه فاز
  • قابلیت نصب تاریخ زن حرارتی بر روی دستگاه
  • قابلیت نصب سیستم تزریق گاز بر روی دستگاه
  • مجهز صفحه نمایشگر دیجیتال
بسته بندی سیل

در زیر به انواع دستگاه های سیل حرارتی شرکت آراد ماشین اشاره ای شده است:

دستگاه سیل وکیوم رومیزی

دستگاه سیل رومیزی با توجه به ابعاد مناسبی که دارد قابل استفاده در فضاهای کوچک و کارگاهی می باشد.

با استفاده از این دستگاه ها و با صرف هزینه کم می توان به راحتی یک کسب و کار خانگی راه اندازی کرد.

قالب این مدل از دستگاه ها به صورت کشویی و با توجه به سایز و شکل ظرف مورد نظر ساخته می شود.

روش کار این مدل دستگاه سیل بسیار ساده می باشد. بعد از قراردادن ظرف داخل قالب دستگاه، قالب به داخل دستگاه هدایت شده و بعد از طریق فشار قالب بالایی و حرارت المنت های برقی دستگاه، سلفون یا فویل آلومینیوم بر روی دهانه ظرف به راحتی پرس می شود. تیغه برش دستگاه اضافه های سلفون دور تا دور ظرف را برش داده و از آن جدا می کند. بعد ار اتمام زمان سیل که از طریق پنل کنترل تنظیم گردیده است می توان ظرف را از قالب خارج کرد.

دستگاه سیل رومیزی در سه مدل دستی، نیمه اتومات، اتومات و فول اتومات(پنوماتیک) طراحی و ساخته می شوند.

مشخصات فنی دستگاه سیل رومیزی اتومات:

  • جنس بدنه دستگاه: استنلس استیل
  • نوع سیستم دستگاه: مکانیکی
  • نوع قالب دستگاه: کشویی
  • مدل قالب دستگاه: چهارگوش / لیوانی و ….
  • برق دستگاه: تک فاز/ ۲۲۰ ولت
  • قابلیت نصب تاریخ زن حرارتی بر روی دستگاه
  • قابلیت نصب سیستم تزریق گاز بر روی دستگاه
  • مجهز صفحه نمایشگر دیجیتال
دستگاه بسته بندی سیل

دستگاه سیل وکیوم روتاری

دستگاه سیل وکیوم روتاری با قالب چرخشی یا گردان برای بسته بندی انواع مواد غذایی مانند غذاهای آماده و نیمه آماده، لبنیات، سبزیجات، ترشی و…. مناسب می باشد. این دستگاه برای ظرفیت های نسبتا بالا یا تیراژ متوسط استفاده می شوند.

مزایای دستگاه سیل روتاری عبارتند از سرعت بالا در زمان بسته بندی نسبت به دستگاه های سیل رومیزی، جلوگیری از اتلاف وقت، سیل کردن همزمان دو یا چهار ظرف، مجهز به نمایشگر لمسی جهت انجام تنظیمات مربوط به درجه حرارت و زمان سیل، مجهز به چشم الکترونیکی و سنسور جهت تنظیم سلفون و… می باشد.

قیمت دستگاه سیل وکیوم روتاری

مشخصات فنی دستگاه سیل روتاری:

  • جنس بدنه دستگاه: استنلس استیل
  • نوع سیستم دستگاه: مکانیکی
  • نوع قالب دستگاه: روتاری یا چرخشی
  • مدل قالب دستگاه: چهارگوش / لیوانی و …
  • برق دستگاه: تک فاز/ سه فاز
  • قابلیت نصب تاریخزن حرارتی بر روی دستگاه
  • قابلیت نصب تزریق گاز بر روی دستگاه
  • مجهز صفحه نمایشگر دیجیتال
  • از انواع دستگاه سیل حرارتی است

دستگاه سیل خطی (ریلی)

دستگاه سیل خطی شرکت آراد ماشین، برای پلمپ کردن در ظروف در ابعاد و اشکال مختلف به کار می رود. این دستگاه در کارگاه ها و کارخانه هایی که سرعت تولید بالایی دارند استفاده می شود.

دستگاه سیل خطی به صورت تک لاین، دولاین، سه لاین و غیره ساخته می شود. امکان نصب پرکن، تزریق گاز و تاریخ زن بر روی دستگاه سیل خطی وجود دارد.

دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی در مدل های دستی نیمه اتومات و اتوماتیک ساخته می شوند. انواع بطری، قوطی، سطل و … که دارای در بوده و گرد هستند به کمک مدل های مختلف دستگاه سیل القایی(دستی، نیمه اتومات و ریلی) پلمپ می شوند.

برای اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دستگاه سیل وکیوم خانگی

برای بسته بندی مواد غذایی در ظروف مختلف در منزل می توان از مدل های مختلف دستگاه سیل استفاده کرد. برای ظروف در دار شیشه ای و پلاستیکی دستگاه سیل القایی دستی انتخاب مناسبی است که قیمت ارزانی داشته و برای کسب و کارهای خانگی بسیار مقرون بصرفه است.

بسته بندی محصولاتی مانند سالاد فصل، سالاد اولویه، آلوچه، شیرینی، ترشی، ماست و … در ظروف پلاستیکی با دستگاه های سیل حرارتی امکان پذیر است. دستگاه سیل دستی و نیمه اتوماتیک قیمت مناسبی داشته و برای کسب و کارهای خانگی قابل استفاده هستند.

دستگاه سیل حرارتی دستی

دستگاه پک لیوان

در دستگاه پک لیوان(دستگاه سیل کن لیوان)، ظروف لیوانی آبمیوه، بستنی، دوغ، شیر و … بوسیله یک لایه سلفون از جنس های مختلف بسته بندی می شوند.

قیمت دستگاه سیل وکیوم

مواردی همچون نوع دستگاه سیل (کشویی، خطی یا روتاری)، شکل و سایز قالب ها، نصب سیستم های تزریق گاز، تاریخ زن و پمپ وکیوم، قیمت دستگاه سیل وکیوم را مشخص می کنند. همچنین گارانتی دستگاه و خدماتی که از طرف شرکت سازنده ارائه می شود بسیار مهم بوده و تا حدودی بر روی قیمت دستگاه نقش دارد.

تمامی دستگاه های سیل وکیوم شرکت آراد ماشین طراحی و ساخته شده از بهترین قطعات درباز هستند و با گارانتی معتبر شرکتی و ده سال خدمات پس از فروش ارائه می گردند. نصب و راه اندازی و آموزش رایگان به همراه پشتیبانی 24 ساعته از جمله خدماتی است که این شرکت به مشتریان خود می دهد.

جهت اطلاع از قیمت دستگاه بسته بندی سیل، دریافت کاتالوگ دستگاه ها و همچنین بهره مندی از مشاوره رایگان، با لمس دکمه زیر به صفحه مشاوره رایگان بروید.

دستگاه های سیل در چه مدل هایی ساخته می شود؟

بطور کلی دستگاه های سیل در دو مدل سیل حرارتی و القایی ساخته می شوند. دستگاه سیل حرارتی برای سیل کردن انواع ظروف پلاستیکی در ابعاد و اشکال مختلف کاربرد دارد. دستگاه سیل القایی برای پرس کردن دهانه ظروف گرد و دارای در استفاده می شود.

تفاوت دستگاه سیل و دستگاه سیل وکیوم چیست؟

از هر دو دستگاه برای بسته بندی ظروف پلاستیکی استفاده می شود با این تفاوت که در دستگاه سیل وکیوم، امکان نصب پمپ وکیوم جهت خارج کردن هوای داخل ظرف وجود دارد. در اصطلاح به دستگاه سیل، سیل وکیوم نیز گفته می شود.

چه ظروفی را می توان با دستگاه سیل حرارتی بسته بندی کرد؟

انواع ظروف پلاستیکی در شکل های مختلف لیوانی، چهار گوش، بیضی و ... با دستگاه سیل وکیوم بسته بندی می شوند. آراد ماشین با توجه به شکل ظرف، قالب دستگاه را طراحی می کند، پس دستگاه سیل میتواند هر ظرفی را سیل کند.

ظرفیت تولید دستگاه سیل کن چقدر است؟

ظرفیت دستگاه سیل به نوع دستگاه(رومیزی، روتاری و خطی) و تعداد قالب های آن بستگی دارد. آراد ماشین دستگاه های سیل را در ظرفیت های مختلف و با توجه به نیاز مشتری می سازد.

آیا امکان سیل کردن چند ظرف مختلف با یک دستگاه وجود دارد؟

آرا دماشین دستگاه هایی را طراحی کرده است که به کمک آن می توان چند ظرف مختلف را با یک دستگاه سیل کرد. در این دستگاه امکان سیل کردن همزمان همه ظروف و یک یا چند ظرف مشخص وجود دارد.

امکان نصب سیستم تزریق گاز و تاریخ زن روی دستگاه های سیل وجود دارد؟

دستگاه های سیل اتومات و فول اتومات می توان تاریخ زن حرارتی و سیستم تزریق گاز جهت افزایش ماندگاری محصولات نصب کرد.

برای تیراژهای بالای بسته بندی از کدام یک از دستگاه های سیل استفاده می شود؟

دستگاه های سیل خطی(تک لاین، دولاین و سه لاین) و سیل های روتاری، مناسب کارگاه ها و کارخانه های بسته بندی با تیراژهای بالا است.

چطور بفهمیم کدام دستگاه سیل مناسب کار ما است؟

تنوع دستگاه های سیل بالا است و نوع ظرف، شکل، ابعاد و تیراژ تولید در انتخاب دستگاه سیل اثر گذار است. بهتر است برای انتخاب دستگاه متناسب با نیاز خود از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. آراد ماشین در این زمینه به مشتریان خود مشاوره رایگان ارائه میکند.

4.1 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

18 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مولازاده
مولازاده
2 سال قبل

سلام. برای بسته بندی سالاد با تیراژ 5000 ظرف در روز چه دستگاهی مناسبه و قیمتش چقدره؟

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام روز بخیر. شما می تونین قالب دستگاه سیل وکیوم رو به صورت اختصاصی برامون بسازین؟
ما ظرفمون شکل خاصی داره و محصولمون خشکبار هستش که از دستگاه سیل برای بسته بندیش استفاده می کنیم.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

توضیحات تون کامل و مفید بود، با تشکر

عباسی
عباسی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر، قیمت دستگاه سیل وکیوم چهار قالب چقدر هست؟ ظرف من ۱۱×۱۴ هست و میخوام سالاد بسته بندی کنم.

احسان علی پناه
احسان علی پناه
2 سال قبل

خرید دستگاه چهار قالبه وکیوم سیل با تزریق گاز

محمدی
محمدی
1 سال قبل

سلام ببخشید برای بسته بندی سالاد تک‌نفره چه دستگاهی مناسبه و قیمتش چقدره

احمدرضا هفتنی
احمدرضا هفتنی
1 سال قبل

باسلام و احترام
اطلاعات لازم در موردسیل مناسب برای بسته بندی کوکو و کتلت را می خواستم.
سپاسگزارم.

محمد صیدالی
محمد صیدالی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
احتراما برای راه اندازی تولیدی میوه خشک با شروع کم حدود روزی 50بسته 100گرمی 250گرمی و500گرمی به چه دستگاه بسته بندی نیاز دارم ؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط محمد صیدالی
آریا
آریا
9 ماه قبل

سلام و درود
بنده دستگاه سیل وکیوم لیوان میخام ولی از لیوان سایز۴۰۰گرمی
قیمتش هم اگه بگید لطف میکنیدوآیا به صورت اقسط دارید.
چکی