دستگاه خشک کن گیاهان دارویی دست دوم در ظرفیت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی

در زمان‌های گذشته استفاده از گیاهان دارویی در علم پزشکی و حتی بین عموم مردم بسیار رایج بوده و پزشکان و دانشمندان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از این محصولات استفاده‌ می‌کردند. یکی از مشکلات استفاده از گیاهان دارویی این است که این محصولات در زمان و فصل مخصوص به خود موجود هستند. و بهترین راه برای مصرف آن‌ها در طولانی مدت خشک کردن گیاهان دارویی است. در این مقاله در رابطه با دستگاه خشک کن دست دوم گیاهان دارویی صحبت خواهیم کرد.
در گذشته با استفاده از روش های سنتی این عمل انجام می‌‌شد و گیاهان زیر نور مستقیم خورشید خشک می‌شدند. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، این فرایند با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین آلات پیشرفته انجام می‌شود.

گیاهان دارویی به چند دسته تقسیم می‌شوند:

فصل بهار: خاکشیر، گل گاو زبان، سنبل الطیب، بنفشه

فصل تابستان: کاسنی، تخم شربتی، خاکشیر، شاه‌تره

فصل پاییز: پنیرک، آویشن، گل ‌ختمی، بنفشه

فصل زمستان: دارچین، زنجبیل، چهارگل

در زمان‌های قدیم به دلیل که داروخانه و داروهای شیمیایی وجود نداشته است، استفاده از گیاهان دارویی بسیار رایج بوده و به عنوان دمنوش‌های شفا بخش به بیماران عرضه می‌شد.

 

خشک کن گیاهان دارویی آراد ماشین با کیفیت فوق العاده

دستگاه خشک کن گیاهان دارویی دست دوم چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه خشک کن گیاهان دارویی دست دوم  به دلیل ویژگی‌های خاص خود، کاربرد بسیاری در صنایع دارویی و همچنین تولید مواد شیمیایی دارد. این دستگاه در دو نوع کابینی و تونلی تولید شده و در صنایع مختلف استفاده شده و برای خشک کردن محصولات متنوعی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و مواد دارویی استفاده می‌شود.

این محصول به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود به افرادی که در زمینه‌ی گیاهان دارویی و سبزی‌های خشک فعالیت دارند بسیار کمک کرده و برای اشخاصی که رژیم غذایی گیاهی و خاصی را دنبال می‌کنند بسیار مفید فایده است. با استفاده از فرایند خشک کردن میوه و سبزی، افراد و صاحبان صنایع در هر فصلی که مایل باشند می‌توانند محصول مورد نیاز خود را تامین کنند و تا مدت طولانی مورد استفاده قرار دهند.

استفاده از دستگاه خشک کن سبزی چه مزایایی دارد؟

بسیاری از گیاهان دارویی بسیار کمیاب بوده و پیدا کردن و خشک کردن آن توسط خود شخص باعث زحمت بیش از حد خواهد شد. اما امروزه با استفاده از فرایند خشک کردن سبزیجات این مهم به راحتی انجام می‌شود و گیاهان دارویی در عطاری‌ها و مراکز فروش مربوط به خود به اندازه کافی موجود است. خشک کردن سبزیجات با استفاده از روش سنتی مانند پهن کردن زیر نور خورشید و در فضای باز باعث سیاه شدن رنگ محصول شده؛ و به دلیل جذب ذرات خارجی و آلودگی عملی غیر بهداشتی است و به جای کمک به سلامتی اشخاص باعث ایجاد مشکلات و بیماری خواهد شد. اما با استفاده از دستگاه خشک کن این عمل به‌صورت کاملا حرفه‌ای و بهداشتی صورت می‌گیرد. در این روند پروتئین و ویتامین های سبزی از بین نمیرود و خواص آن حفظ می شود.

دستگاه خشک کن گیاهان دارویی دست دوم

در حال حاضر بسیاری از صنایع در این حوزه فعال هستند و بسیاری از افراد نیز به تازگی قصد ورود به این صنعت را دارند. تولید سبزیجات و محصولات گیاهی خشک باعث دوام و ماندگاری بیشتر شده و در شرایط مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. کارخانه‌های صنعتی بعد از انجام عمل شست وشو به صورت دقیق اقدام به خشک کردن محصولات می‌کنند که طی این فرایند از دستگاه خشک کن صنعتی استفاده می‌شود.

 

دستگاه خشک کن گیاهان دارویی دست دوم دو کابین آراد ماشین

دستگاه خشک کن گیاهی دست دوم آراد ماشین برای صنایع بزرگ و حتی نوپا می تواند پدیده ای بسیار کارآمد باشد. آراد ماشین دستگاه های خشک کن گیاهان دارویی را در ابعاد و تعداد مختلف برای استفاده خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی می سازد.

صنایع نوپا می‌توانند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از دستگاه خشک کن سبزی دست دوم آراد ماشین استفاده کنند که نسبت به دستگاه‌های نو از قیمت ارزان‌تری برخوردار هستند. اما باید دقت کنند که دستگاه مدنظر از طریق سایت و برندهای معتبر انجام شود تا خریدار از سلامت فنی کالا مطمئن باشد.

شرکت آراد ماشین طراحی و تولید دستگاه خشک کن دست دوم گیاهان دارویی را با استفاده از متد های روز دنیا و بهترین متریال به عهده دارد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات با کارشناسان ما در ارتباط باشید: 09359460556

دستگاه خشک کن دست دوم گیاهان دارویی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  1. طراحی داخلی و خارجی دستگاه باید مطابق با آخرین متد روز دنیا باشد.
  2. قابلیت یکسان سازی دما در تمام سینی‌ها و جلوگیری از تلف شدن انرژی
  3. حفظ خواص گیاهان دارویی و سبزیجات و تغییر نکردن رنگ محصول در طول انجام فرایند خشک کردن
  4. از دمپرهای حرارتی و رطوبت سنج استفاده شود.
  5. سینی های مورد استفاده باید طبق نظر مشتری از جنس گالوانیزه یا پلی پروپلین باشد و آبکاری کروم که باعث ماندگاری سینی ها می شود.
  6. برای سهولت در هنگام جابه‌جایی از پایه و چرخ های ترمز دار استفاده شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیشتازی صنایع، استفاده از دستگاه‌های جدید و مطابق با علم روز دنیا برای پیشرفت و توسعه بسیار حائز اهمیت است. اگر در حوزه‌ی صنایع دارویی و سبزیجات خشک فعالیت دارید استفاده از دستگاه خشک کن میوه و سبزی آراد ماشین کمک شایانی به بهبود کسب و کارتان خواهد کرد.

همچنین شما می توانید برای بسته بندی گیاهان دارویی با ما تماس بگیرید. شرکت آراد ماشین تمامی دستگاه های خط تولید گیاهان دارویی را به شما عرضه می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها