دستگاه طعم زن آجیل و خشکبار

امروزه دستگاه طعم زن آجیل، خشکبار و تخمه از جمله دستگاه های کاربردی در خط فرآوری و بسته بندی خشکبار است که جهت طعم دهی و رنگ دهی محصولات مختلف که حساس به ضربه هستند و با دقت بالا فرآوری می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در تناژ و اندازه های مختلف با گردش و تخلیه اتوماتیک، طراحی و ساخته می شوند و در ادامه این مقاله بیشتر با تکنولوژی این دستگاه آشنا خواهیم شد.

دستگاه طعم زن خشکبار بصورت وسیعی مورد استفاده کارفرمایان و افراد علاقه مند در این مسیر قرار گرفته است و در اغلب کارگاه های تولیدی هر شهر استفاده می شود. محصولاتی که توسط این دستگاه به بازار عرضه شده را به فور در فروشگاه ها و آجیل فروشی ها شاهد هستیم.

آجیل شب یلدا

دستگاه طعم زن آجیل

دستگاه طعم زن که با نام لووک نیز شناخته شده است برای طعم زنی  انواع محصولات خشکبار و آجیل به شکل طعم زنی مایع مورد استفاده قرار می گیرد و از مشخصات و ویژگی های بخصوصی برخوردار است. این دستگاه کارآمد محصولات مختلف آجیل هم چون پسته، تخمه، بادام، فندق و… را  طعم دار می کند.

دستگاه طعم زن خشکبار در ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته می شود و انواع محصولات خشکبار را با یک سرعت مناسب تولید نموده و به بازار ارائه می کند.

 

 

نحوه کارکرد دستگاه طعم زن خشکبار

بعد از تفت دادن آجیل و خشکبار به کمک دستگاه تفت یا همان دستگاه تخمه پزی، طعم مورد نظر نظیر نمک، زعفران، گلپر، لیمو، سرکه، فلفل و دیگر طعم دهنده ها را که با آب مخلوط شده اند، داخل مخزن دستگاه قرار می گیرند. بعد از هم زدن و طعم دار کردن از دستگاه خارج می شوند. پس از این مرحله نیاز است تا محصول خشک شود و در نتیجه به سمت دستگاه خشک کن آجیل هدایت می شود.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که مخزن گردان، به بهم خوردن و مخلوط محصولات و مایع مربوطه کمک می کند و برای به انجام رساندن و نتیجه دلخواه خوب مخلوط شدن محصول و مایع، باید عملکرد و کیفیت آن قابل قبول و استاندارد باشد.

عملکرد مناسب دستگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها  می توان به جنس مخزن، تغییر سرعت گردش مخزن، سیستم تنظیم زمان و سرعت اشاره کرد.

دستگاهی که هزینه های سربار را کاهش دهد و با کارایی عالی، سودآوری خوبی نصیب کارفرما کند می توان گفت دستگاه ایده آل با عملکرد مطلوبی است.

طعم های مختلفی که به صورت مایع به آجیل و خشکبار اضافه می شوند، باعث خیس شدن محصول می شوند و به همین سبب برای آماده مصرف شدن و ارائه به بازار، نیاز به خشک شدن دارند، از این رو از دستگاه های خشک کن خشکبار استفاده می شود.

دستگاه های خشک کن سرندی با استفاده از هوای داغ و لرزش و سرند کردن، محصول را خشک و از آلوده شدن آن به قارچ آفلاتوکسین جلوگیری می کند.

 

دستگاه خشک کن خشکبار

کاربرد دستگاه لووک (طعم زن)

آجیل و خشکبار به دلیل محبوبیت زیادی که در دنیا به خصوص در ایران دارد، سبب ایجاد ذائقه های زیادی شده است که همین تنوع در ذائقه، سبب فرآوری و طعم زنی این محصولات شده است.

بنابراین برای پاسخگویی به این نیاز از خریداران که کیفیت مطلوبی نیز داشته باشد و هم چنین مشتریان فراوان و ثابت و کسب و کار ایده آلی را به دست آورد، از این دستگاه کاربردی می توان استفاده کرد.

این دستگاه و سیستم کاربردی در ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته می شود که برای استفاده در کارخانجات، کارگاه های کوچک و بزرگ فرآوری و حتی برای استفاده در منازل کاربرد دارد.

تنوع این دستگاه سبب آسودگی خاطر افراد علاقه مند به استفاده از آن شده که مطابق با ظرفیت تولیدی که در نظر دارند و هم چنین بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اند، تولید روزانه مناسبی داشته باشند و از طریق آن کسب درآمد کنند.

 

آیا از دستگاه طعم زن می توان برای شور کردن تخمه استفاده کرد؟

برای شور کردن تخمه از دستگاه شورکن استفاده می شود و ماشین طعم زن برای محصولاتی مثل بادام و پسته به کار می رود که حساس به ضربه هستند. تخمه حساس به ضربه نیست و به همین دلیل میتوان از دستگاه شورکن برای شور کردن آن استفاده کرد. دستگاه طعم زن آراد ماشین در دو نوع ثابت و متحرک طراحی و تولید می شوند که مدل متحرک برخلاف مدل ثابت آن، قابلیت تخلیه محصول را فراهم می کند.

 

قیمت دستگاه طعم زن

پارامترهای مختلفی در قیمت طعم زن تاثیرگذار است که در اینجا ما به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

  • میزان برق مصرفی دستگاه
  • ضمانت و گارانتی و خدمات پس از فروش
  • ظرفیت و توان مصرفی دستگاه
  • تکنولوژی به کار رفته در دستگاه
  • جنس مخزن طعم زن

به دلیل نوسانات ارزی و تغییر قیمت ها، برای اطلاع از قیمت دستگاه طعم زن آجیل و خشکبار با کارشناسان شرکت مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها