خط تولید شیره انگور

شیره انگور از خوراک های بسیار مقوی در صنایع غذایی است. اگر قصد تولید شیره انگور در ظرفیت های بسیار بالا دارید، باید از یک خط تولید پیروی کنید. خط تولید شیره انگور در ظرفیت های بسیار متنوعی ساخته می شود و با بودجه ای اندک نیز می توانید این کار را شروع کنید.

مهم ترین موضوع در خطوط تولید، فرمولاسیون تولید محصول و نحوه پخت آن و در وحله دوم نوع بسته بندی آن است. تولید شیره انگور در ظرفیت کارخانه ای، نیازمند مجوزاتی است که زمان بر هستند. بهترین زمان برای سفارش دستگاه های خط تولید پس از اطمینان از مجوز است. در نظر گرفتن زمان و پروسه ساخت و مهم تر از آن انتخاب شرکتی که بتوانید برای ساخت دستگاه ها به آن اعتماد کنید، به شما در پیشبرد سریع تر کار ها کمک شایانی می کند.
در این مقاله در رابطه با دستگاه های لازم در خط تولید شیره انگور در انواع ظرفیت خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی صحبت خواهیم کرد.

خط تولید شیره انگور

پیش از تصمیم برای راه اندازی یک خط تولید، باید از نحوه تولید محصول، بودجه ای که به آن نیاز دارید، دستگاه های لازم در راه اندازی خط تولید،‌مجوز های لازم و… اطلاعات کاملی داشته باشید. کارشناسان آراد ماشین در این زمینه به شما کمک می کنند. شما می توانید اطلاعات انواع دستگاه خط تولید شیره انگور مدنظر خود را به صورت تلفنی از کارشناسان آراد ماشین دریافت کنید و برای دریافت اطلاعات دقیق تر و گسترده تر در رابطه با راه اندازی خط تولید، می توانید به صورت حضوری و کاملا رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای راه اندازی خط تولید شیره صنعتی انگور، به پروسه زیر برای تولید احیتاج داریم:

  1. وان و تجهیزات دستگاه شست و شو
  2. دستگاه آبگیری انگور
  3. دیگ پخت و دیگ بخار
  4. فیلتر پرس
  5. پرکن
  6.  درب گذار و درب بند
  7. لیبل زنی و درج اطلاعات
  8. شیرینگ

اگر قصد آشنا شدن با دستگاه های تولید شیره انگور سنتی و یا صنعتی را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه شست شو

شست و شوی محصول در تمام خطوط تولید الزامی است. برای شست و شو معمولا دو مرحله گل گیری و آبکشی خواهیم داشت، با تغییر محصول، تعداد مراحل شست و شو نیز تغییر می کند. وان های شست و شو در ظرفیت های مختلف و به صورت پلی اتیلن و یا استیل تولید می شوند. وان های استیل در ظزفیت های بالا و به صوزت کاملا اتوماتیک قابل استفاده هستند. وان شست و شو استیل اتوماتیک دارای بلوور، دوش آبکشی، شیر تخلیه و نوار بالارونده است.

با مشاهده ویدئو زیر با نحوه عملکرد وان شست و شو استیل آراد ماشین آشنا خواهید شد.

دستگاه آبگیری انگور

دستگاه آبگیری انگور با روش های عملکرد مختلف ساخته می شوند. دستگاه های آبگیری انگور آراد ماشین با سیستم عملکرد پرسی و پارویی قابل استفاده است. دستگاه آبگیری پارویی با سرعت، داخل دستگاه شروع به چرخیدن کرده و آبگیری انگور را انجام می دهند.

دستگاه آبگیری انگور با سیستم عملکرد پرسی نیز تولید می شود. دستگاه آبگیری پرسی از جمله بهترین دستگاه ها در آبگیری انگور است. شما می توانید این دستگاه را در ظرفیت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی سفاش دهید. در دستگاه آبگیری نیمه اتوماتیک عمل تخلیه تفاله را به صورت دستی انجام می دهید. برای ظرفیت های خانگی و مغازه ای می توان از دستگاه آبگیری انگور نیمه اتوماتیک استفاده کرد اما برای ظرفیت های بزرگ، بهترین دستگاه، دستگاه آبگیری انگور پرسی اتوماتیک است. همچنین دستگاه آبگیری چند کاره گزینه بسیار مناسبی برای این خط تولید است.

اطلاعات دستگاه چند کاره: دستگاه آبگیری چند کاره

دستگاه شیره انگور

فیلتر پرس

وظیفه این دستگاه در خط تولید شما، صاف کردن آب انگور است. هنگام  آب گیری با استفاده از دستگاه آبگیری انگور، مش ها از ورود پسماند و تفاله به آب انگور جلوگیری می کنند اما برای گرفتن لرد های بسیار ریز داخل آب انگور، از فیلتر پرس استفاده می کنیم. این دستگاه آبی کاملا شفاف و بدون لرد را به شما خواهد داد.

دیگ پخت و دیگ بخار

دیگ پخت از دستگاه های ضروری پس از تولید آب انگور است. آب انگور را درون این دستگاه ریخته و با استفاده از دیگ بخار، حرارت غیر مستقیم را به دستگاه وارد می کنیم. دیگ بخار سه جداره ساخته می شود و در جداره ها می توانیم از روغن و یا آب و… برای حرارت دهی استفاده کنیم. شما می توانید با استفاده از دیگ پخت دو جداره، عمل پخت شیره را به صورت سنتی انجام دهید و از دیگ بخار استفاده نکنید.
در این مرحله موادی که باید به آب انگور اضافه شود را اضافه کرده و با استفاده از هم زنی که در دیگ پخت وجود دارد، آنرا هم می زنیم.

 

پرکن

پرکردن شیره آماده شده در شیشه و یا بطری می تواند به صورت دستی، نیمه اتوماتیک و یا اتوماتیک انجام شود. اگر ظرفیت تولید شما کم و خانگی است بهترین روش پر کردن شیشه و یا بطری به صورت دستی است. برای ظرفیت مغازه ای یا تولیدی های کوچک، می توانید از دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک استفاده کنید. این دستگاه به واسطه پدال و یا دکمه ای که تعبیه شده، توسط کاربر فشرده می شود و مواد در شیشه و یا بطری تخلیه می گردد.

پر کن ها می توانند به صورت اتوماتیک و خطی نیز ساخته شوند. این نوع از دستگاه برای تولیدی های بزرگ ضروری است.

لیبل زنی و چاپ اطلاعات

بعد از پر کردن محصولات، می توانید اطلاعات لازم در رابطه با شرکت و یا تولیدی را روی ظرف ها چاپ و یا لیبل زنی کنید.

دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک با استفاده از حرارتی که توسط المنت ها و یا مشعل تولید می شود، پلی اتیلن مصرفی دور پک های شیره انگور را منقبض می کند. این بسته بندی توسط کارتن و سلفون انجام می شود و معمولا آخرین مرحله بسته بندی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر کافی است با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۹۷۳۱۳۸۴۹

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها