خط تولید رب گوجه

خط تولید رب گوجه فرنگی از جمله خط تولید های پر سود است که به طریق مختلف، مانند خط تولید رب گوجه صنعتی، ارگانیک، خط تولید رب سنتی و… طراحی و اجرا می شود. در خط تولید رب صنعتی از دستگاه های بسیار بزرگ استفاده می شود که در ادامه به قسمتی از آن خواهیم پرداخت.
گوجه و رب گوجه، جزو صیفی جاتی است که از گذشته تا کنون در تمامی فضاهایی که پخت و پر انجام می شود، جا گرفته است. اصلی ترین و پر سود ترین قست این خط تولید نحوه آبگیری و میزان رطوبت تفاله محصول است. قصد داریم در این مقاله دستگاه های مهم و ضروری در این خط تولید را به شما معرفی کنیم.

تولید رب گوجه

بهترین و امن ترین نوع سرمایه گذاری های بزرگ، داشتن اطلاعات کامل در رابطه با نمونه های کوچک تر آن و در برخی موارد تست آن است. تولید رب گوجه با کیفیت اولین قدم برای راه اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی است. تولید رب گوجه با فرمولاسیون های مختلفی انجام می شود و با نتایج مختلف نیز رو به است. برای انتخاب فرمولاسیون مناسب برای رب گوجه، ابتدا باید بدانیم که قصد داریم چه نوع ربی تولید کنیم؛ رب گوجه صنعتی، رب گوجه سنتی، رب گوجه ارگانیک و یا حتی اسپتیک!

امروزه تولید رب گوحه صنعتی به دست برند های بزرگ و معتبر اداره می شود و راه اندازی خط تولید رب سنتی می تواند ایده ای جذاب و پرسود باشد! اگر قصد راه اندازی خط تولید رب ارگانیک یا سنتی را دارید باید از مراحل تولید رب گوجه مطلغ باشید. در ادامه به معرفی این مراحل خواهیم پرداخت.

مراحل تولید رب گوجه

در این قسمت مراحل تولید رب گوجه برای خط تولید های بزرگ را معرفی خواهیم کرد. شما می توانید در خط تولید های کوچک تر، از دستگاه های کمتر، با ظرفیت های پایین تر استفاده کنید.

  1. شست و شو
    اولین مرحله برای خط تولید رب گوجه فرنگی، شست و شوی گوجه ها است. وان های شست و شو در ظرفیت های مختلف و در لول های اتومات و نیمه اتوماتیک و یا حتی ثابت تولید می شوند. در خط تولید های بزرگ از وان های شست و شو بزرگی استفاده می شود که به صورت اتوماتیک محصول را شست و شو می دهند. معمولا وان های شست و شو در دو مرحله گل گیری و آبکشی طراحی می شوند.
  2. سورتینگ
    در مرحله سورتینگ، گوجه فرنگی ها روی نوار بازرسی پحش می شوند و موارد اضافی مانند شاخه و برگ ها و یا گوجه فرنگی های پوسیده و کپک زده حدا می شوند تا بافت رب گوجه فرنگی را تحت تاثیر قرار ندهند.

 

دستگاه سورتینگ گوجه

  1. آبگیری
  2. این مرحله، از مهم ترین مراحل خط تولید است. در ایم مرحله باید دور ریز محصول به کمترین حد خود برسد و گوجه ها تا حد ممکن آبگیری شوند. دستگاه آبگیری گوجه در نمونه های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تولید می شوند و ظرفیت های مختلفی دارند. در خط تولبد های بزرگ از دستگاه آبگیری گوجه با ظرفیت بالا و اتوماتیک استفاده می شود.
  3. تغلیظ
    در این مرحله، آب اضافه گوجه توسط حرارت بخار می شود و محصولی که از دستگاه رب گیری حارج شده ویسکوزیته بالاتری خواهد داشت. آب گوجه با مواد مورد نیاز مخلوط می شود و غلیظ تر خواهد شد. موادی که در این مرحله به محصول اضافه می شود بستگی به نوع رب شما و فرمولاسیون آن دارد. در این مرحله رب گوجه شما آماده است.

خط تولید رب گوجه صنعتی

بعد از تولید رب گوجه، برای خطوط صنعتی و بزرگ از دستگاه هایی برای پاستوریزه محصول و قوطی شوی ها استفاده می شود که درد ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  1. پاستوریزاسیون
    در این مرحله محصولی که از دستگاه تغلیظ حارج شده است، پاستوریزه شده و میکروب ها و باکتری های غیر فعال و احتمالی در آن از بین خواهد رفت.
  2. قوطی شوری
    در این مرحله قوطی ها و یا ششه ها ضد عفونی شده و برای پر شدن رب گوجه آماده می شوند.
  3. پرکن و درب بندی
    معمولا این دو مرحله در یک خط انجام می شود. شیشه و یا قوطی ها روی نوار نقاله منحصر به دستگاه چیده شده و عمل پر کردن توسط نازل ها و به صورت اتپماتیک انجام می شود. می توانید در این مرحله از پر کن های نیمخ اتوماتیک و یا حتی دستی و رومیزی نیز، برای خط تولید های کوچک استفاده کنید. بعد از پر شدن رب گوجه در شیشه ها مرحله درب بندی است. اگر ظروف شیشه ای باشند، از درب گزار ها و بعد درب بند ها استفاده می کنیم. درب بندی قوطی ها متفاوت تر از شیشه ها است. در قوطی ها، درب با فشار پرس می شود.

 

پرکن رب گوجه

  1. ثبت اطلاعات تولید کننده
    در این مرحله درج اطلاعات توسط دستگاه های تاریخ زن و یا جت پرینتر انجام می شود. تفاوت این دو دستگاه در تعداد خطوطی است که قصد داریم روی قوطی رب ها ثبت شود. بعد از درج اطلاعات، لیبل مختص به برند و شرکت را توسظ دستگاه لیبل زن، روی قوطی و یا شیشه ها نصب می کنیم.
  2. بسته بندی نهایی( کارتن مادر)
    در این مرحله قوطی ها در پک های ۶ یا ۱۲ و یا حتی بیشتر بسته بندی می شوند. بسته بندی این مرحله توسط دستگاه شیرینگ انجام می شود. دستگاه شیرینگ تونلی، سلفون( پلی اتیلن) را با استفاده از حرارت دور محصول شیرینگ می کند.

 

راه اندازی خط تولید رب گوجه خانگی

در خط تولید رب گوجه خانگی تعداد دستگاه ها بسیار محدود است و شما می توانید بر اساس بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، خط تولید رب گوجه فرنگی خانگی داشته باشید. ظرفیت دستگاه ها و نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در این سطح، قابل تغییر و سفارشی است.

مقاله ای دقیق، برای توضیح کامل راه اندازی خط تولید رب گوحه خانگی برای شما آماده کرده ایم: خط تولید رب گوجه خانگی

 

مقدار سود خالص خط تولید رب گوجه

مقدار سود دهی در این خط تولید بستگی به موارد متعددی دارد. اولین گزینه ای که باید به آن توجه کنید، قیمت گوجه فرنگی و تامین آن است. خرید مواد اولیه با قیمت پایین در میزان سود و تعیین قیمت تاثیر گزار است. هرچقدر خط تولید شما اتوماتیک تر باشد، به نیروی کار کمتری نیازمند هستید و این نکته در آغاز کار به شما کمک می کند.
محصولی خاص تولید کنید!
تولید رب گوجه صنعتی در حال حاضر تا حد زیادی اشباع شده است و برند های بزرگ و موفق در آن فعالیت های مثبتی دارند. شما می توانید با تولید رب سنتی، تولید رب گوجه با کیفیت بسیار بالا و یا حتی انتخاب اسمی خاص و یا طعمی متفاوت، میزان سود خالص خود را به شدت افزایش بدهید.

 

شرکت آراد ماشین با سابقه ای عالی و طولانی مدت در ساخت دستگاه های صنایع غذایی و بسته بندی، به شما کمک می کند بهترین دستگاه ها را با کیفیت و گارانتی دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها