کاربرد اینورتر در نوار نقاله


برای شناخت کاربرد اینورتر در نوار نقاله ها لازم است شیوه ی کارکرد نوار نقاله و همچنین اینورتر را بدانیم. تسمه نقاله ها انواع مختلفی دارند و بر اساس نوع کارایی و عملکرد خود دارای سیستم مختلفی هستند. در این مقاله با چند نوع نوار نقاله و کارکرد آنها و همچنین اینورتر و نحوه عملکرد و تاثیرات آن آشنا خواهیم شد.

 

اینورتر چیست؟

اینورتر یا VFD از جمله قطعات الکترونیکی ای است که در امور زیادی کاربرد های فراوانی  دارد. از اینورتر ها در صنایع مختلف مانند خودرو سازی، دستگاه های صنعتی و… استفاده می شود.

 

کابرد اینورتر در نوار نقاله

توضیح اینورتر به نقل از ویکی پدیا

 

ما در رابطه با کاربرد این قطعه در تسمه نقاله ها صحبت خواهیم کرد.

 

نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله یا کانوایر ها عمل جا به جایی محصول را انجام می دهند. در اکثر خط تولید های صنعتی از نوار نقاله ها استفاده می شود که تاثیر زیادی در سرعت تولید دارند. عمل بارگیری در صنایع ساختمانی، جا به جایی محصولات سنگین، انتقال محصول در حال تولید برای ادامه ی فرایند و همچنین برای انجام عملیات کات کردن یا تاریخ زنی و… از این دستگاه استفاده می شود.

 

کاربرد اینورتر در نوار نقاله

نصب اینورتر در نوار نقاله ها به منظور مختلفی انجام می گیرد. از عمده ترین دلایل این کار کنترل سرعت نوار نقاله است. اینورتر ها می توانند به خوبی سرعت نوار را بالا برده و امکان کنترل سرعت را به مصرف کننده دهند. علاوه بر این، اینورتر یا VFD ها از موتور کانوایر شما به خوبی محافظت خواهند کرد! این امر موجب می شود که دستگاه شما عمر طولانی تری داشته باشد.

فراموش نکنید که اینورتر ها علاوه بر محافظت از دستگاه شما و کنترل سرعت، وظیفه سافت استارت( شروع نرم) و سافت استاپ( پایان نرم) را نیز به عهده دارند.

 

 

انواع نوار نقاله

همانطور که قبل تر گفتیم نوار نقاله ها ازجمله دستگاه های معمول در خط تولید هستند.

این دستگاه ها بر اساس نیاز مشتری به شکل های مختلف ساخته می شوند که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهیم شد:

  1. نوار نقاله بارگیری
  2. نوار نقاله تسمه ای
  3. تسمه نقاله غلطکی
  4. کانوایر ثقلی
  5. نوار نقاله آکاردئونی

 

نوار نقاله بارگیری

نوار نقاله بارگیری از حمله نوار نقاله هایی است که بر اساس وزن بسته مد نظر ساخته می شود. در قسمت های مختلف کار نوع کانوایر متفاوت است. برای مثال وقتی قصد بارگیری کیسه های سیمانی را داریم نوار نقاله ما نیاز به لبه هدایت کننده ندارد؛ اما برای بارگیری محصولاتی مانند خاک که بسته بندی خاصی ندارند باید نوار نقاله های لبه دار استفاده کنیم. توان موتور در نوار نقاله هایی که کیسه جا به جا می کنند با دستگاهی که خاک و مواد گرانولی باز را جا به جا می کند، متفاوت است.

 

نوار نقاله چیست

نوار نقاله غلطکی و ثقلی

در این نوع نوار نقاله ها از رولیک ها استفاده می کنیم. رولیک ها به سادگی می توانند با وزن محصول حرکت کنند و به همین دلیل در برخی موارد نیاز به موتور ندارند.
در دو طرف این رولیک ها بلبرینگ قرار می گیرد که چرخش را برای آنها ممکن می کند.

 

 نوار نقاله آکاردئونی

نوار نقاله های آکاردئونی از جمله دستگاه هایی هستند که از آنها به عنوان کانوایر های پرتابل نیز یاد می شوند؛ چرا که به سادگی جمع شده و قابل حمل هستند.

 

نوار نقاله تسمه ای

نوار نقاله تسمه ای از جمله نوار نقاله هایی است از آن استفاده زیادی می شود. این دستگاه بر اساس سنگینی، نوع بار و نوع کاکرد به موتور با توان های مختلف نیاز دارد.

 

برای نوار نقاله هایی که نیاز به موتور دارند بهتر است از کارخانه هایی خرید کنیم که از موتور گیربکس در روند ساخت استفاده می کنند. در روند ساخت برای دستگاه هایی که دارای موتور هستند می توانیم از موتور و گیربکس یا موتور و تسمه پولی استفاده کنیم. موتور و گیربکس باعث عمر طولانی تر دستگاه و ایمنی بیشتر حین کار می شود. اختلاف قیمت بین گیربکس و تسمه نقاله بسیار چشم گیر است و به همین دلیل اکثر تولید کننده ها از موتور و تسمه پولی استفاده می کنند.

آراد ماشین، طراح و سازنده انواع نوار نقاله است که صرفا از موتور و گیربکس استفاده می کند؛ چرا که کیفیت از مهم ترین نکات در این مجموعه می باشد.

شما می نوانید انواع نوار نقاله دست دوم را نیز از کارشناسان آراد ماشین تهیه کنید: 09359460556

اطلاعات دقیق تر در رابطه با نوار نقاله ها را در این صفحه بخوانید: انواع نوار نقاله 

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها