بهترین بسته بندی غذای بیرون بر

بسته بندی غذای بیرون بر یکی از مسائل مهمی است که تولیدکنندگان غذاهای آماده از رستوران ها و فست فودی ها گرفته تا کیترینگ ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. علاوه بر طعم و کیفیت غذا، ظاهر و بسته بندی آن نیز برای مصرف کننده اهمیت دارد و نوعی مزیت رقابتی به حساب می آید.

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین بسته بندی غذای بیرون بر آشنا کنیم و به توضیح ویژگی ها و کاربرد های آن بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

غذاهای بیرون بر امروزه در کشورهای صنعتی و پیشرفته رونق زیادی پیدا کرده است، از این رو برای تنوع غذاهای مختلف از بسته بندی های متنوعی استفاده می شود.

از موارد مهم بسته بندی غذاهای بیرون بر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس ظرف بسته بندی متناسب با غذا: جنس ظرف اهمیت بالایی دارد چرا که بر سلامتی انسان تاثیر مستقیمی دارد و باید به اندازه ای باکیفیت باشد که در شرایط مختلف دمایی، هیچ واکنشی با محتوای محصول ندهد.
  • شکل ظرف: شکل ظرف برای محصولات غذایی مختلف متفاوت است و براساس نوع غذا انتخاب می شوند
  • طراحی و زیبایی: هر چقدر که طراحی و زیبایی بسته بندی خوب باشد، نه تنها در ذهن مشتری ثبت می شود، بلکه فروش بالایی کسب خواهد شد
  • مشورت با افراد باتجربه در این امر و به دست آوردن نتیجه مثبت با درآمد بالا

بسته بندی غذای بیرون بر

نکات مهم بسته بندی غذاهای بیرون بر

از مهم ترین نکاتی که در مراحل بسته بندی غذای بیرون بر باید به آن توجه کرد به شرح زیر است:

قالب پک:

براساس سلیقه و اولویت عرضه کننده غذا ممکن است بسته بندی و پک غذاهای مختلف ( پیتزا، کباب، خورشت، ساندویچ و…) متفاوت باشد، به گونه ای که قالب پک با محتوای غذا متناسب باشد.

وزن غذا:

پک غذاها باید متناسب با وزن، مقدار و حجم غذاهای مختلف مناسب باشد و تحمل غذاها را داشته باشد.

استفاده از پک غذاهای به روز:

هرچقدر که کیفیت غذاها بالا باشد، باز هم برای حفظ و افزایش مشتری نیاز به استفاده از پک های مدرن غذایی و طراحی مدرن آن است.

 

اهمیت بسته بندی غذاهای رستورانی

غذاهای بیرون بر رستورانی به دلیل تازه و گرم بودن، رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از ورود مواد خارجی، گرد و غبار، حشرات و…، حمل و نقل و جابجایی آسان با استقبال زیادی مواجه شده است.

 

تجهیزات لازم غذاهای بیرون بر

در بسته بندی غذاهای بیرون بر از دستگاه های بسته بندی مانند سیل ( دستگاه سیل القایی و دستگاه سیل وکیوم حرارتی) و دستگاه شیرینگ استفاده می شود که براساس فضا و بودجه در نظر گرفته شده، انتخاب می شوند.

بسته بندی محصولات که با ابعاد و شکل و وزن ایده آل درست شده اند، برای دیده شدن بهتر به مرحله چاپ نیاز خواهند داشت، به گونه ای که اگر بر روی بسته از برند، لوگو و تلفیقی از رنگ های جذاب و مشتری پسند استفاده شود، شانس بزرگی در انتقال حس خوب، لذیذ شدن غذا و دریافت توجه توسط از سمت مشتری مشتری کسب خواهید کرد.

بنابراین مطابق با سبک و سیاق مکان های فروش غذاهای بیرون بر ( سنتی و مدرن) می توان از بسته بندی های شیک و جذاب استفاده نمود.

 

استفاده از دستگاه سیل در بسته بندی غذا در ظرف

از دستگاه بسته بندی سیل برای پلمپ کردن ظروف پلاستیکی  استفاده می شود و با استفاده از آن یک پوشش پلاستیکی بر دهانه ظرف قرار داده می شود. این پوشش پلاستیکی که لفاف بسته بندی نام دارد، می تواند به صورت شفاف و یا طرح دار باشد.

از این دستگاه برای بسته بندی انواع سالاد، ماست، ترشی، سبزیجات و  بسیاری از محصولات دیگر که بصورت تک نفره در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد استفاده کرد. با این کار هم بسته بندی ظاهر زیباتری خواهد داشت و حمل و نقل آن آسانتر خواهد شد. این نوع از بسته بندی را می توان بهترین بسته بندی غذای بیرون بر نام برد.

برای غذا های سرد و انواع ساندویچ ها و سالاد ها نیز، بسته بندی به کمک دستگاه سیل وکیوم، ایده بسیار خوبی خواهد بود. قیمت دستگاه سیل وکیوم با توجه به نوع دستگاه و تعداد قالب های آن متفاوت است.

 

 

بسته بندی و پک کردن نهایی غذای بیرون بر با دستگاه شیرینگ

دستگاه بسته بندی شیرینگ پک رومیزی جزو دستگاه های بسته بندی است که از آن می توان برای پک کردن محصولات مختلف از جمله غذای رستورانی استفاده نمود. به دستگاه شیرینگ کابینی با عنوان دستگاه پک غذا و یا دستگاه وکیوم غذای بیرون بر نیز یاد می شود. با مشاهده فیلم زیر با نحوه کارکرد این دستگاه آشنا شوید.

 

 

مشخصات، ویژگی ها و انواع این دستگاه را با ورود به صفحه دستگاه شیرینگ پک مطالعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها