خط تولید سبزی خشک

برای راه اندازی خط تولید سبزی خشک با توجه به ظرفیت تولید کارگاهی و صنعتی، نیاز به ماشین آلاتی نظیر دستگاه شستشو، دستگاه آبگیر، دستگاه سبزی خشک کن، آسیاب و دستگاه بسته بندی نیاز داریم.

استفاده از سبزیجات خشک در جامعه ما از گذشته تاکنون بسیار رایج و مرسوم بوده است.  و علاوه بر مصارف رایج خوراکی مصرف دارویی نیز داشته است و از بسیاری از سبزی خشک‌ها و دمنوش‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. در گذشته این روش به صورت خانگی و با استفاد از نور خورشید انجام می‌شده است و این عمل معایبی مانند تغییر رنگ سبزیجات و بهداشتی نبودن را داشته است.

امروزه با توجه به اینکه برخی از افراد رژیم غذایی گیاهی و وابسته به سبزیجات دارند و استفاده از سبزیجات و یا میوه خشک افزایش بسزایی را در پی داشته است عمل خشک کردن سبزی با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و حرفه‌ای انجام شده و این امکان را فراهم آورده است که در هر فصلی از سال بتوانیم سبزیجات مورد نیاز خود را تامین کنیم، زیرا سبزی خشک شده به راحتی سبزی تازه فاسد نمی شود و تا مدت های طولانی نیز قابل مصرف می باشد.

 

مزایای استفاده از دستگاه سبزی خشک کن

  1. با استفاده از دستگاه سبزی خشک کن محصول نهایی دچار تغییر رنگ نشده و نسبت به سبزی فریز شده دارای بافت بهترو خواص و بوی مطبوع‌تری می‌باشد.
  2. گیاهان دارویی و دمنوش‌ها امروزه بسیار مورد استفاده و پرطرفدار است. با استفاده از این دستگاه و دیگر تجهیزات لازم در خط تولید این محصولات صاحبان صنایع می‌توانند یک بازار همیشگی برای خود فراهم کنند.
خط تولید سبزی خشک

تجهیزات مورد نیاز در خط تولید سبزی خشک

سبزیجات خشک از جمله محصولاتی هستند که در تمامی فصول مورد استفاده قرار میگیرند و علاوه بر استفاده در غذاها، استفاده دارویی نیز دارند. بسته بندی بهداشتی و مناسب به همراه کیفیت بالا در تولید تضمین کننده کسب و کاری پرسود برای تولید کنندگان این محصول است.

خط تولید سبزی خشک به دستگاه های صنعتی حرفه ای نیاز دارد که در ادامه به انواع آن ها اشاره خواهیم کرد:

دستگاه شستشوی سبزیجات

برای شستشوی اولیه و حشره‌گیری، آنزیم‌زدایی، و گل‌گیري سبزیجات از دستگاه شستشوی سبزی استفاده می‌شود و استفاده از این دستگاه اولین و یکی از حساس‌ترین مراحل در خط تولید است.

شستو شوی سبزیجات در وان هایی از جنس استیل یا پلی اتیلن انجام می شود. وان های شستشو اتومات  دارای نوار نقاله هستند و سبزیجات پس از شستشو بوسیله نوار نقاله از وان خارج می شوند.

شستشوی مورد تایید وزارت بهداشت بصورت چند مرحله های انجام می شود و برای هر مرحله نیاز است یک وان جدا خریداری شود.

دستگاه شستشو

دستگاه آبگیر سانتریفیوژ سبزی

از  دستگاه آبگیر سبزی برای جلوگیری از فاسد شدن و گندیدگی سبزیجات استفاده شده و عمل رطوبت‌گیری سبزیجات پس از شستشو سبزی را انجام می‌دهد. در این مرحله آب و رطوبت حاصل از شست و شو، با نیروی گریز از مرکز، از سبزیجات جدا می شوند.

آبگیری سبزی با استفاده از دستگاه آبگیری سانتریفیوژی در خط تولید سبزی خشک سبب می شود تا آب سطحی سبزیجات خشک شود و مدت زمان خشک شدن سبزی در دستگاه خشک کن کاهش پیدا کند.

دستگاه سبزی خرد کن

در این مرحله سبزی تمیز و شسته شده داخل دستگاه ریخته می شود و  به وسیله‌ی تیغه‌های استفاده شده در دستگاه خرد می‌شود. سبزی خرد کن ها با توجه به سرعت تولید شما در ظرفیت های مختلف طراحی می شوند.

سبزی خرد کن ها در نمونه های سطلی و بشقابی ارائه می شوند که پیشنهاد شرکت آراد ماشین، سبزی خرد کن بشقابی است؛ چرا که در سبزی خرد کن بشقابی امکان له شدن و آب انداختن سبزی بسیار کمتر است.

دستگاه سبزی خشک کن

از این دستگاه برای خشک کردن انواع میوه و سبزی و هر نوع محصولی که رطوبت داشته باشد، استفاده می‌شود. در انتخاب دستگاه خشک کن سبزی باید توجه زیادی شود چرا که در این مرحله رنگ، میزان کیفیت و زمان از مولفه های اصلی هستند که تا حد زیادی به دستگاه بستگی دارند.

انتخاب درست دستگاه سبزی خشک کن یکی از موارد مهم در راه اندازی خط تولید سبزی خشک است. دستگاه های خشک کن در مدل های کابینی و تونلی ساخته می شوند و با توجه به ظرفیت تولید دستگاه مناسب خریداری می شود.

دستگاه میوه خشک کن

دستگاه آسیاب سبزیجات

دستگاه آسیاب مواد غذایی از ماشین آلاتی است که برای خرد کردن محصولات متعدد از جمله ادویه و سبزی خشک استفاده می‌شود. در این دستگاه با چرخش تیغه ها به صورت چکشی محصول خرد یا پودر می شود.

آراد ماشین سازنده دستگاه آسیاب صنعتی و نیمه صنعتی است و برای خرد کردن و پودر کردن محصولات مختلف است. در صورتی که قصد دارید سبزیجات خشک شده را بصورت پودرشده عرضه کنید نیاز به دستگاه آسیاب خواهید داشت.

دستگاه آسیاب

دستگاه بسته بندی سبزیجات خشک

برای این مرحله بهتر است از دستگاه بسته‌بندی توزین دار استفاده شود. این دستگاه به صورت دو توزین، چهار توزین، شش توزین و ۱۲ توزین با توجه به نیاز شما قابل سفارش است. در صورتی از دستگاه توزین استفاده می کنیم که قصد بسته بندی سبزیجات خشک در بسته های سلفونی را داشته باشیم. برای بسته بندی سبزی خشک در ظرف پلاستیکی از دستگاه های سیل استفاده می کنیم.

 

دستگاه بسته بندی سبزی

راه اندازی کارگاه سبزی خشک کنی

برای راه اندازی و کار در زمینه‌ی سبزی خشک کنی و یا هر شغل و صنعت دیگری نیازمند آگاهی و اطلاعات کافی هستیم تا بتوانیم به سلامت از این مسیر عبور کنیم و دچار ضرر و زیان نشویم و به سود و بهره‌وری مناسبی دست پیدا کنیم.

دستگاه‌های یاد شده در سطرهای بالاتر از جمله ماشین‌آلات مورد نیاز برای تولید سبزی خشک به صورت صنعتی می‌باشند. در ابتدای کار که مجوزهای لازم و تاییدیه های بهداشتی انجام شد و فرایند تولید به صورت رسمی اغاز شد، تولید کننده باید اطلاعات لازم راجع به دستگاه‌های مدنظر را کسب نموده و با آگاهی کامل اقدام به خریداری دستگاه و ماشین‌آلات نماید.

کارشناسان آراد ماشین در این مسیر به شما مشاوره کامل در رابطه با دستگاه سبزی خشک کن خواهند داد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه صنعت ماشین سازی، شرکت های مختلفی در راستای تولید و ساخت دستگاه های مورد نیاز صنایع غذایی مشغول به فعالیت هستند که برای انواع کارخانه‌های  بزرگ، کارگاه های تولیدی و مشاغل خانگی دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی طراحی و تولید می کنند. سبزی خشک و دمنوش ها یکی از محصولات پر استفاده در ایران است و می‌توان گفت راه اندازی خط تولید سبزی خشک یک کسب و کار پرسود و بازده است.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص راه اندازی خط تولید سبزی خشک در ظرفیت های صنعتی، کارگاهی و صنعتی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها